۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۲۸۵۱۷

وزیر سوری خواستار تشکیل شرکت‌های مشترک تهران و دمشق شد

وزیر سوری خواستار تشکیل شرکت‌های مشترک تهران و دمشق شد
وزیر سوری بر همکاری سوریه با ایران در سایه تحریم‌های ظالمانه علیه دو کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سهیل محمد عبداللطیف وزیر خدمات عمومی و مسکن سوریه دوشنبه شب بر همکاری سوریه با ایران در سایه تحریم‌های ظالمانه علیه دو کشور تأکید کرد و گفت: برای آن که همکاری میان دو کشور تداوم یافته و به نتایج مطلوب برسد، تشکیل شرکت‌های مشترک در زمینه تحقیقاتی و ساخت وساز ضروری است.

وی که به دعوت وزیر راه و شهرسازی ایران، به تهران سفر کرده، این سخنان را در دیدار با غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران بیان کرده است.

 وزیر خدمات عمومی و مسکن سوریه با اشاره به اینکه زمینه‌های زیادی برای همکاری تهران و دمشق و بهره‌مندی از تجربه متقابل در زمینه ساخت  وساز و توسعه عمرانی وجود دارد، گفت:

دمشق بدنبال آن است که تأسیسات زیربنایی و بازسازی مناطق ویران شده توسط تروریست‌ها را به کمک متحدانش بازسازی کند.

برای آن که همکاری میان دو کشور تداوم یابد و به نتایج مطلوب برسد، ضرورت دارد شرکت‌های مشترک میان ایران و سوریه در زمینه تحقیقاتی و ساخت وساز ایجاد شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه ایران نیز در این دیدار گفت: همانگونه که در مبارزه با ترورسم در کنار سوریه بودیم، در مرحله بازسازی نیز از این کشور حمایت می‌کنیم.

سانا همچنین گزارش داد: عبداللطیف در دیدار با حسن دانایی فر مشاور معاون ریاست جمهوری ایران و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه نیز چشم‌انداز توسعه روابط دوجانبه بویژه در زمینه مسکن و خدمات عمومی را مورد بررسی قرار داده است./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات