۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۲۸۵۲۷

سخنگوی نُجَباء: در هر جنگ علیه اسرائیل قطعا حضور خواهیم داشت

سخنگوی نُجَباء: در هر جنگ علیه اسرائیل قطعا حضور خواهیم داشت
نصر الشِمَّری، تقویت ارتباط عراق با روسیه و چین را اقدامی مفید در راستای خارج شدن از سلطه امریکا توصیف کرد و مقابله با اسرائیل را واجب دینی دانست.

به گزارش خبرگزاري رسا، سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء در گفتگو با «دمیر نظروف» به پرسش‌های این روزنامه‌نگار مستقل روس پاسخ داد.

مهندس «نصر الشِمَّری» در این مصاحبه که به‌صورت مشروح در پایگاه تخصصی "لوانت" منتشر شده است، با استناد به اعترافات دونالد ترامپ، داعش را برساخته امریکا با مشارکت رژیم سعودی و برخی دیگر از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس دانست.

وی اظهار داشت: آن‌ها در مبارزه با دست‌پرورده خود جدی نیستند و از بقایای این گروه تروریستی به‌عنوان اهرم فشار برای جلوگیری از استقرار ثبات در عراق استفاده می‌کنند.

سخنگوی نُجَباء تقویت ارتباط عراق با روسیه و چین را اقدامی مفید توصیف کرد که به پیشرفت و خارج شدن کشورش از سلطه امریکا کمک می‌کند.

الشِمَّری در بخش دیگری از این گفتگو، مداخله نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه را مخالف قوانین بین‌المللی و تجاوز به حاکمیت ملی سوریه خواند و افزود: ملت سوریه و هم‌پیمانانش برای دفاع از این حاکمیت خون‌های گران‌بهایی تقدیم کرده‌اند؛ لذا از ترکیه می‌خواهیم که فورا خاک سوریه را ترک کند.

در ادامه مصاحبه، خبرنگار روس ضمن اشاره به هراس فزاینده اسرائیلی‌ها از جنبش نُجَباء، این پرسش را مطرح کرد که "اسرائیلی‌ها معتقدند شما در جنگ محتمل بین آن‌ها و لبنان یا سوریه شرکت خواهید کرد. در این باره چه می‌گویید؟"

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء در پاسخ با یادآوری تجاوزها و جنایات رژیم صهیونیستی علیه امت اسلامی، تصریح کرد: ما بر اساس واجب دینی و مبانی عقیدتی خود هیچ راهی جز مقابله با این رژیم اشغالگر نداریم و در کنار بقیه گروه‌های مقاومت و در رأس آن‌ها حزب‌الله لبنان، در هر جنگ علیه اسرائیل قطعا حاضر خواهیم بود.

الشِمَّری ادامه داد: اگر جنگی بین حزب‌الله و سوریه از یک‌سو و رژیم صهیونیستی از سوی دیگر شکل بگیرد، ما با افتخار در صف مقدم مجاهدانی خواهیم بود که برای بازگرداندن حقوق ملت‌های عربی و اسلامی با این رژیم اشغالگر مقابله می‌کنند.

وی همچنین از ارتباط و ملاقات با فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطینی خبر داد و میزبانی دفاتر نمایندگی این جنبش‌ها در عراق را امری مطلوب و مایه افتخار توصیف کرد.

عضو بلندپایه الحشد الشعبی در خصوص اعتراضات سراسری در عراق نیز خاطرنشان ساخت: دولت‌های سابق و فعلی تا کنون جدیتی برای حل مشکلات و مقابله با فساد یا شایسته‌سالاری از خود نشان نداده‌اند و همین باعث نارضایتی عمومی شده است.

مهندس نصر الشِمَّری با تأیید مطالبات مردمی، در عین حال نسبت به موج‌سواری دشمنان فرصت‌طلب هشدار داد و گفت: امریکایی‌ها از همراه نشدن عراق با تحریم‌های ضدایرانی و ارتباط نزدیک دو کشور راضی نیستند.

وی اضافه کرد: به‌علاوه، رژیم‌های طائفه‌گرا و دیکتاتوری حاشیه خلیج فارس که تجربه دموکراتیک عراق را برنمی‌تابند، به‌دنبال منحرف نمودن اعتراضات مشروع به‌سمت شورشی ویرانگر هستند؛ که البته چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

سخنگوی نُجَباء در پایان، وحدت ملی عراق و رابطه برادرانه شیعیان و اهل‎سنت را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ما در جنبش نُجَباء تجربه خوبی در همکاری با داوطلبان اهل‌سنت داشتیم. بسیاری از آنان به مقاومت پیوستند، تحت فرماندهی نُجَباء جنگیدند، تعدادی نیز شهید شدند و خونشان با خون شهدای ما آمیخته شد.

* مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران/1360//101/خ

ارسال نظرات