۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۲۸۵۲۸
با سخنرانی لاریجانی؛

هفتمین همایش تاریخ مجلس برگزار می‌شود

هفتمین همایش تاریخ مجلس برگزار می‌شود
رییس کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از برگزاری هفتمین همایش تاریخ مجلس با سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی عماد در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با تبریک سالروز تاسیس بسیج مستضعفین اظهار کرد: جامعه ایران به عنوان گام نخست توسعه‌یافتگی و شکل‌گیری دولت مدرن نگاه می‌کرد. انقلاب مشروطه با هدف برقراری دو نظام برای هدایت جریان مدیریت اجتماعی شکل گرفت که مجلس شورای اسلامی بخش اول و اصلی آن و برقراری محاکم عادلانه، بخش دوم آن بود.

وی یادآور شد: با تاسیس مجلس شورای اسلامی و به دنبال آن انقلاب مشروطه ۲۴ دوره مجلس شورای ملی در سه بازه زمانی مشروطه، پهلوی اول و پهلوی دوم شکل گرفت در برخی دوره‌ها با تاسیس مجلس سنا نظام قانون‌گذاری کشور از دو مجلس شورای ملی و سنا برخوردار بود تا پیروزی انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی تاسیس شد و از ظرفیت‌های آن برای پیشبرد امور کشور بهره گرفته شد.

رییس کتابخانه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ارزیابی عملکرد مجالس قانون‌گذاری در ایران، اضافه کرد: کتابخانه مجلس شورای اسلامی و نهاد قانون‌گذاری به بررسی و تحلیل دوره‌های مختلف مجلس شورای ملی و نقاط ضعف و قوت آن پرداخت و در همین راستا از سال ۱۳۸۹ با موافقت آقای لاریجانی نخستین همایش تاریخ مجلس شورای اسلامی برگزار شد. قرار است هفته آینده در روز ۱۲ آذرماه هفتمین دوره این همایش برگزار شود.

حجت الاسلام عماد اضافه کرد: در این همایش عملکرد دوره‌های ۲۳ و ۲۴ مجلس شورای ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در همایش‌های بعدی در نظر داریم فراتحلیل و فرانگاه به عملکرد مجلس شورای ملی داشته باشیم و بعد از بحث و بررسی عملکرد مجلس سنا وارد بررسی تصمیمات و مصوبات مجلس شورای اسلامی خواهیم شد.

وی با بیان این‌که مقاله‌های تایید شده جلد‌های مختلف منتشر شده است، افزود: در این همایش از کلیه مقاله‌های همایش ششم در سه جلد رونمایی خواهد شد.

رییس کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این‌که سخنران اصلی این همایش رییس مجلس شورای اسلامی است، گفت که در این همایش از نمایندگان مجلس در دوره فعلی و ادوار مختلف مدیر گروه‌های علمی، تاریخ، علوم سیاسی، علوم اجتماعی و حقوق دانشگاه اعضای هیات‌های علمی مرتبط، اعضای انجمن‌های علمی مرتبط و محققان و نویسندگان مرتبط به تاریخ مجلس و همچنین دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی دعوت شده است. /۸۵۶/
ارسال نظرات