۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۲۸۵۴۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اقبال و استقبال جهانی از اسلام ناب مرهون تجلی عملی حیات طیبه در ایران است

اقبال و استقبال جهانی از اسلام ناب مرهون تجلی عملی حیات طیبه در ایران است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تجلی عملی حیات طیبه در کشور سبب اقبال و استقبال جهانی نسبت به اندیشه اسلام ناب محمدی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست تخصصی ناجا و جامعه اسلامی، به تبیین حیات طیبه دینی و کارکردهای آن در جامعه اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه قرآن مجید در یک آیه طرح کلی و اساسی حیات طیبه را مطرح کرده که دو رکن حسن فعلی و حسن فاعلی دارد، افزود: قرآن می‌فرماید: «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکرٍ أَوْ أُنْثَیٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیینَّهُ حَیاةً طَیبَةً ۖ وَلَنَجْزِینَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کانُوا یعْمَلُونَ» و تأکید می‌کند هر کس در پرتو ایمان عمل صالحی انجام دهد خواه مرد باشد یا زن، در حالی که مؤمن است، او را به حیاتی پاک زنده می‌داریم و پاداش آن‌ها را به بهترین اعمالی که انجام می‌دادند، خواهیم داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بر اساس این آیه دو مورد پایه و اساس حیات طیبه است؛ نخست اینکه انسان رفتار صالحانه داشته باشد و در وهله بعد رفتار او مستند به ایمان باشد.

وی ادامه داد: اگر این دو مورد در یک انسان و در یک جامعه انسانی باشد آن جامعه به حیات طیبه دسترسی پیدا کرده و به تعبیر قرآن: «فَلَنُحْیینَّهُ حَیاةً طَیبَةً»؛ یعنی حیات طیبه را به آن‌ها خواهیم داد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: حسن فاعلی یعنی ایمان و حسن فعلی یعنی عمل صالح که اگر این دو حسن در کنار هم قرار گرفت و نیت‌ها، باورها و آرمان‌ها طیب و طاهر شد به حیات طیبه دست می‌یابیم.

وی ادامه داد: حسن فعلی یعنی رنگ رفتار ما صادقانه، خاضعانه، مطیعانه و عاشقانه در مسیر دوست باشد؛ زیرا در چنین شرایطی جامعه‌ای به نام حیات طیبه رخ نموده و خود را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هم در طول بیش از سه دهه رهبری در بیانات و رهنمودهای خود از واژه حیات طیبه استفاده فراوانی برده و نشانه‌ها و آثار و عوامل و موانع آن را برشمرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر بتوانیم حیات طیبه دینی را در عمل نشان دهیم بدون شک مشتری‌های اسلام ناب افزایش یافته و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی با سرعت و شدت بیشتری به جهان صادر می‌شود./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
هادی رحیمی
ارسال نظرات