۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۲۸۵۷۱
مدیر حوزه علمیه کاشان:

بسیجیان راه شهدا را ادامه دهند

بسیجیان راه شهدا را ادامه دهند
حجت الاسلام فرجی با اشاره به اینکه بهترین بسیجی کسی است که بتواند راه شهدا را ادامه دهد، گفت: یک ششم از طلاب و روحانیان حوزه کاشان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی پیش از ظهر امروز در تجمع طلاب و اساتید حوزه علمیه کاشان و آران و بیدگل که به مناسب هفته بسیج در مدرسه علمیه آیت الله یثربی (ره) این شهرستان برگزار شد با تبریک هفته بسیج، گفت: شهدا نه تنها زنده هستند بلکه حاضر و ناظر براعمال ما هم هستند و حتی از نیات ما نیز با خبر هستند.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه کشور به نسبت جمعیت حوزه بیشترین آمار شهدا را به خود اختصاص داده است، افزود: حوزه علمیه شهرستان کاشان نیز در دفاع مقدس بیشترین شهدا را در این شهرستان به خودش اختصاص داده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: حوزه علمیه شهرستان کاشان طی ۸ سال دفاع مقدس ۱۰۳ طلبه و روحانی شهید را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی ایران کرد که این تعداد شهید بالاترین آمار شهدا در بین دیگر اقشار این شهرستان است.

وی آمار طلاب و روحانیان شهرستان کاشان در دوران دفاع مقدس را حدود ۶۰۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: یک ششم از طلاب و روحانیان حوزه علمیه کاشان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

مدیر حوزه علمیه کاشان این تعداد شهید در حوزه علمیه کاشان را افتخاری بزرگ برای این شهرستان و مسؤولیتی بزرگ برای حوزه دانست و گفت: بهترین بسیجی کسی است که بتواند راه شهدا را ادامه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی ادامه داد: وظیفه بسیج تنها مقابله با آسیب‌های بیرونی نیست بلکه برای مقابله با آسیب‌های فرهنگی نیز به حضور بسیجی در جنگ فرهنگی با دشمن نیاز است.

به گفته وی امروز ما در جبهه و میدان مبارزه فرهنگی سختی با دشمن قرار داریم که ۲۰ سال قبل که رهبر معظم انقلاب آن را به تهاجم فرهنگی دشمن تعبیر کرد آغاز شده است.

مدیر حوزه علمیه کاشان ادامه داد: امروز بهترین بسیجی حوزه علمیه کسی است که بتواند در عرصه فرهنگی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب حمایت کند و همیشه و هر لحظه بسیجی باشد و بسیجی زندگی کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: بسیجی حوزه حتی برای یک لحظه از اندیشه حوزوی و آسیب‌های فرهنگی نباید غافل شود.

وی افزود: حوزه اگر بخواهد بسیجی عمل کند نیاز به تقوای حوزوی و علم حوزوی و شناخت از نفوذ دشمن در حوزه و آسیب‌های اخلاقی و رفع این مسائل و توجه به درس حوزه دارد.

مدیر حوزه علمیه کاشان در ادامه متولی امر انقلاب را حوزه دانست و یادآور شد: جرقه‌های انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه رقم خورد.

لازم به ذکر است، تجمع طلاب و اساتید حوزه علمیه کاشان و آران و بیدگل به مناسب هفته بسیج و اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه آیت الله یثربی (ره) این شهرستان برگزار شد./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات