۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۶۲۸۶۲۵
ناگفته های آیت الله کعبی از فتنه اخیر دشمن؛

از بی تدبیری دولت تا آموزش و شبکه سازی اشرار توسط آل سعود

از بی تدبیری دولت تا آموزش و شبکه سازی اشرار توسط آل سعود
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با بیان اینکه دولت و مجلس به وظایف قانونی خود در طرح مدیریت سوخت عمل نکردند، راه تحول کشور استقرار مدیریت جهادی و انقلابی دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در همایش ائمه جماعات که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان این که مسؤولان باید از مردم قدردانی و تشکر عملی داشته باشند، گفت: تشکر عملی به این است که مسؤولان تلاش کنند رضایت عمومی جامعه را به دست آورند و مردم را راضی کنند.

*مسؤولان باید خواسته های مردم را برآورده کنند

وی افزود: مسؤولان باید خواسته های مردم را برآورده کنند چرا که برآورده کردن حداقل های مسائل معیشتی مردم ابتدایی ترین وظیفه دولت اسلامی است و مسؤولان باید در مقابل حضور مردم در صحنه خدمت کنند، البته وظیفه دستگاه های اداری و اجرایی برای جلب رضایت مردم سنگین است، حضور روحانیت و ائمه جماعات در ادارات می تواند پیش برنده مطالبات مردمی و تذکر به مسؤولان برای انجام وظایفشان باشد.

آیت الله کعبی با بیان این که اگر مسؤولی تخلفی دارد و به ارزش های اسلامی پایبند نیست باید از طریق شورای امر به معروف و حراست ها برخورد جدی شود، اظهار داشت: حضور روحانیت در ادارات باید دارای بهره های معنوی و در راستای پاسداشت ارزش های دینی باشد و نباید کار را به صرف خواندن نماز جماعت محدود کرد.

وی با اشاره به برخی از مسائل مربوط به فتنه اخیر دشمنان ادامه داد: اغتشاشات اخیر از قبل برنامه ریزی شده بود، برایان هوک مسؤول میز ایران در آمریکا بعد از اغتشاشات بنزینی در صحنه حاضر شد و اعلام کرد که دو سال و نیم است که برنامه ریزی می کنیم، فرد دیگری به نمایندگی از سلطنت طلبان فعالیت داشت و رسما اعتراف کرد که ما از ترامپ خواسته بودیم تحریم های فلج کننده را نسبت به ایران پیش ببرد تا ایران تسلیم شود یا بنزین را گران کند تا در لحظه اشتباه حکومت ورود کنیم و چند سال است که سازماندهی و شبکه سازی کردیم.

* آموزش و شبکه سازی اغتشاشگران در عربستان سعودی

عضو جامعه مدرسین ابراز داشت: خود سلطنت طلبان در رسانه های معاند اعلام می کردند مگر می شود کار به این بزرگی رهبری میدانی نداشته باشد؟ در جریانات اخیر چند نفر از منافقان خلق در شیراز دستگیر شدند و اعتراف کردند که آموزش، سلاح، امکانات، تبلیغات و سازماندهی آن ها در عربستان سعودی انجام شده و منتظر بهانه ای بودند تا وارد میدان شوند، برنامه دشمن این بود که دی ماه اغتشاشات را کلید بزند و تا انتخابات ادامه دهد.

وی عنوان کرد: بحث گران شدن قیمت بنزین بهانه ای دست دشمنان داد تا اغتشاشات را به پیش ببرند، دشمنان برنامه داشتند به نفت عسلویه ضربه وارد کنند از این رو چند تیم منافق را آموزش دادند تا درگیری مسلحانه داشته باشند و بحث نفت و کالای مورد نیاز مردم را متوقف کنند.

نماینده خبرگان خاطرنشان کرد: دشمن، خود را آماده ورود در صحنه و اغتشاش و آشوب کرد، همچنین افراد نفوذی اخبار را در اختیار بیگانگان گذاشته بودند و آن ها خود را آماده ورود در میدان کردند.

* دولت و مجلس به وظایف قانونی در طرح مدیریت سوخت عمل نکردند

وی اضافه کرد: سؤال می شود که چرا دولت و مسؤولان برنامه ریزی لازم را برای اجرای طرح مدیریت سوخت نداشتند، متأسفانه مدیریت اجرایی، کشور را از نظر اقتصادی به وضعیت اضطرار برای تصمیم گرانی حامل های انرژی رسانده بود، بر اساس تکلیف قانون مجلس و دولت موظف بودند هر سال چند درصد بنزین را گران کنند اما به این تکالیف عمل نکردند.

آیت الله کعبی تصریح کرد: از سوی دیگر مصرف بنزین فوق العاده زیاد شده بود و قیمت بنزین در ایران ارزانترین قیمت جهان بود و قاچاق بنزین هم صورت می گرفت تا این که رییس جمهور و معاون اول او با مسؤولان عالی چندین بار دیدار و اعلام می کنند که با این وضعیت نمی توانیم کشور را اداره کنیم و باید فکری اساسی کرد.

وی افزود: شورای هماهنگی قوا اختیارات ویژه ای داشتند و این شورا درباره اصل اقدام برای مدیریت سوخت موافق بودند اما چگونگی اقدام، قانع کردن مردم و جزئیات برنامه های اجرا بر عهده دولت بود و دولت در این زمینه بی تدبیری کرد.

* خیرخواهان هشدار داده بودند اما دولت توجه نکرد

عضو هیأت رییسه خبرگان اظهار داشت: دولت تصور می کرد که با این تصمیم اتفاقی نمی افتد، با وجود این که خیرخواهان به دولت اعلام کرده بودند که ممکن است اتفاقاتی رخ دهد دولتمردان توجه نکردند و مصمم بودند که طرح را اجرا کنند.

وی ادامه داد: اولین فراخوان های فضاهای مجازی برای صبح جمعه بود و دستور داده شد که فضای مجازی و اینترنت قطع شود، متأسفانه مسؤولان با تأخیر خیلی زیاد اینترنت را قطع کردند و در این فاصله دشمنان برای سازماندهی زمان داشتند، تجربه قطع اینترنت نشان داد که سازماندهی شبکه های خارج نشین در داخل کشور به وسیله اینترنت اتفاق می افتد.

* سازماندهی شبکه های خارج نشین در داخل کشور به وسیله اینترنت

آیت الله کعبی تأکید کرد: این وضعیت مسؤولیت دولت را سنگین می کند تا بعد از وصل اینترنت جریان های معاند را شناسایی و برخورد جدی کند، از سوی دیگر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات باید تسریع شود، یکی از ابزارهای جنگ نوین آمریکا و صهیونیست علیه ملت ایران جنگ سایبری است که در برابر این جنگ باید مجهز شویم.

آیت الله کعبی با اشاره به مواضع راهگشای رهبر معظم انقلاب گفت: گفته می شود چرا رهبر معظم انقلاب در درس خارج فرمودند که افراد حمله کننده مردم نیستند، باید گفت رهبری می دیدند که دشمن وارد میدان شده است و می خواهد کشور را بر هم بزند، مردم بصیر و پیرو رهبر انقلاب بار دیگر فرمایش امام مبنی بر این که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد را اثبات کردند.

* مواضع رهبر انقلاب جهت صیانت اسلامی، اقتدار، امنیت و حقوق ملت بود

وی افزود: وظیفه رهبری تشخیص مصالح برتر کشور و نظام است و موضع رهبر معظم انقلاب در جریانات اخیر در جهت صیانت اسلامی، اقتدار، امنیت و حقوق ملت بود، ایشان بر اساس سبک امام راحل عمل کردند چرا که سران قوا کار کارشناسی کرده بودند و تصمیم گرفتند و رهبری از آن حمایت کردند.

نماینده خبرگان رهبری اظهار داشت: البته راه های مطالبه گری قانونی و راه های فعال کردن مجلس و روحانیت جهت تلاش برای تأمین حداقل های معیشتی مردم از طریق مجامع قانونی هنوز باز است؛ اغتشاش راه حل تأمین حقوق نیست بلکه معیشت مردم را بر هم می زند.

وی ادامه داد: راه تأمین معیشت این است که دولت در بخشی از برنامه ریزی های خود تجدید نظر کند و تراز کارشناسی دولتمردان بالاتر برود و تأمین رضایت عمومی برای آن ها مهم باشد؛ باید جلوی گرانی گرفته شود، دولتمردان ابتدا گفتند گرانی و تورم ایجاد نمی شود اما الان می گویند گرانی اجتناب ناپذیر است در حالی که رهبری فرمودند حال که چنین تصمیمی گرفته شده گرانی نباید به مردم فشار وارد کند.

* راه تحول استقرار مدیریت جهادی، انقلابی و ارزشی در اداره کشور است

آیت الله کعبی با بیان این که وظیفه ما تبیین و روشنگری، حفظ مردم در صحنه، بسیج افکار عمومی و تداوم مطالبه گری در مسیر امام و رهبری است، گفت: وظیفه دیگر روحانیت اقناع افکار عمومی است، همچنین آثار امنیتی و زمینه سازی برای فتنه که توسط تصمیم دولت اتفاق افتاد باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد، نقش فضای مجازی در فساد و تخریب افکار عمومی و لزوم تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات هم باید مورد توجه باشد.

وی جمهوری اسلامی را نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی دانست و افزود: نظام اسلامی متکی بر انتخابات است و رهبری امانت دار رأی مردم است، راه تحول استقرار مدیریت جهادی، انقلابی و ارزشی در اداره کشور است و مجلس تأثیر بالایی در این زمینه دارد.

عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: ما باید در زمینه آگاه کردن مردم و نقش انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در حل مشکلات آن ها تلاش و کوشش کنیم و مواظب نفوذی ها باشیم، همچنین دستگاه های امنیتی هم باید فعال تر عمل کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات