۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۶۲۸۶۲۸
رضایی:

برخی با بلندگوهای خارجی برای نیروهای انقلاب هزینه درست می کنند

برخی با بلندگوهای خارجی برای نیروهای انقلاب هزینه درست می کنند
رضایی هفته بسیج را فرصتی مناسب برای شناخت تاریخ انقلاب دانست و گفت:گروهی می خواهند انقلابی ها را کنار بزنند و با بلندگوهای خارجی برای نیروهای انقلاب هزینه درست می کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محسن رضایی سه شنبه شب پنجم آذرماه در پنجاه و پنجمین نشست جامعه اسلامی مدیران با تبریک هفته بسیج مستضعفین گفت: هفته لشکریان مخلص امام زمان را به شما بسیجیان تبریک عرض می کنم.هفته بسیج فرصت مناسبی برای شناخت مجدد تاریخ انقلاب است. در سال 58 یکسال قبل از اینکه جنگ راه بیافتد امام دستور تشکیل ارتش 20میلیونی را دادند. آن زمان کسی فکر نمی کرد که یکسال بعد دنیا دست به دست هم بدهد و به ما حمله کنند. بجای اینکه دخالت ها را با معذرت خواهی جبران کنند وارد پنج استان از کشور ما شدند تا به زعم خودشان ما از انقلاب دست بکشیم. آن دوران ما ارتشی داشتیم که به دلیل انقلاب، از سرهنگ به بالا را نداشت. تحریم تسلیحاتی شده بودیم و آقای بازرگان هم خدمت سربازی را نصف کرده بود و یک طرفه قراردادهای خرید نظامی را لغو کرده بود. برخی ها گویا می خواستند کشور ما خیلی زود تسلیم شود. در ساعات اولیه در هیچ مرزی بیش از 5 ساعت مقاومت نشد. هیچگاه بعد از جنگ جهانی ایران به این شکل اشغال نشده بود. امام فرمودند: چنان سیلی به صدام بزنیم که از جای خود بلند نشود.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در زمان فرماندهی بنی صدر هم اتفاقی در دفاع نیافتاد و همه پیروزی ها مربوط به بعد از رفتن بنی صدر است. ما با دست خالی موفق شدیم. اولین مساله ای که به همه ثابت شد این بود که اگر به مردم مسئولیت و اختیارات بدهیم از دل آن مردم قهرمان هایی پیدا می شود و به اوضاع سامان می دهد. بسیجیان از مساجد و بعد از آموزش به جبهه می آمدند. تیپ و لشکر انقلابی از جوانان تشکیل دادیم. من 27 ساله بودم. بسیاری از شهدا و قهرمانان جنگ جوان تر از من بودند و هیچ آموزش و تشکیلات منظمی را هم تجربه نکرده بودند. ولی به ژنرالهای بزرگی تبدیل شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سوال اینجاست که چرا امروز نمی توانند اقتصاد را به شکوفایی برسانند. اگر به تاریخ دفاع مقدس نگاه کنیم می بینیم که در بسجیان ایمان و اعتقاد و معتقد به امر امام به وضوح دیده می شد. به این جوانان و مردم اعتماد شد. مسئولیت و میدان داده شد. بنا به شایستگی ها، مسئولیت های فرماندهی به آنها داده شد. بار جنگ که در تمام دنیا بر عهده دولت ها است، به مردم سپرده شد. مردم آمدند و نظام جمهوری اسلامی به آنها اختیار داده. عامل اول ایمان و عامل دوم اختیار و مسئولیت دادن به مردم بود. مساله سوم مدیران و فرماندهانی از جنس مردم و ایمان بود. در دوران دفاع مقدس امام اگر دستوری می دادند، بلافاصله عملیاتی می شد. موضوع چهارم تفاوت فرماندهی با سال اول جنگ بود. عنوان مدیریت جهادی به این شیوه فرماندهی اطلاق می شود. تداوم آن راه و مکتب ما را به قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل کرده است.

رضایی گفت: مساله ای که امروز داریم این است که به نظر می رسد از عوامل موفقتیمان در کشور استفاده نمی کنند. دلیلی ندارد منتخبین مجلس و دولت، در امتداد نظر رهبری عمل نکنند و بخواهند متفاوت عمل کنند. از سران سه قوه تا مدیران کل، مدیریت کشور را باید در امتداد رهبری اجرا کنند تا سیاست های ابلاغی رهبری اجرا شود و حوادث و آسیب های کمتری رخ دهد. سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با مشورت خبرگان و صاحبنظران کشور پنج سال پیش تدوین و ابلاغ شد. این سیاست ها برای جلوگیری از پیامدهای تحریم تدوین شده است. وقتی مدیران کشور به این سیاست ها، احساس نیاز نکنند و به آن سیاست ها عمل نکنند، می بینیم که مردم و نظام و دولت و مجلس آسیب می بینند. این سیاست ها را اگر بپذیرند و برنامه ریزی کنند، دیگر به امید سراب و قول های واهی منتظر نمی مانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در مبحث تدوین سیاست های کلی جمعیت هم اکنون شاهد کاهش جمعیت جوان کشور هستیم. دو کشور ایران و چین بیشترین کاهش در نرخ باروری و جایگزینی را داشته اند. دولتمردان ما اگر فشار مضاعفی برای کاهش جمعیت نمی آوردند، رشد جمعیت با نرخ کمتری کاهش می یافت اما گروهی با شعارهای اشتباه، جمعیت ایران را به سوی کهنسالی سوق دادند و هنوز سیاست های جمعیتی در مراکز تاثیرگذار از جمله بیمارستان ها ابلاغ یا اجرایی نشده است.

وی با اشاره به وقایع اخیر کشور افزود: ما جنگ را با امتداد مدیریت جنگ و نظر امام پیش بردیم و از مردم در اداره جنگ استفاده کردیم.  اما الان اقتصاد را به سرمایه داری سوق داده اند و مردم خود را در اقتصاد کشور سهیم نمی بینند. در مساله بنزین ضد انقلاب از اعتراضات مردم سوء استفاده کردند و به مردم آسیب زدند. البته حوادث و اغتشاشات در چهار روز کنترل شد اما اگر دولت می خواست با اصلاح قیمت بنزین به گروه هایی از مردم کمک کند بهتر بود در مورد فلسفه این کار به مردم توضیح می دادند و بنابر گفته کارشناسان روش های بهتری هم برای انجام این کار بود. در اقتصاد، کشاورزی و صنعت باید از مردم استفاده کرد و آنها را با اختیار به میدان آورد. اینکه از استان های مختلف، تصمیمات را به تهران بسپاریم و اختیار را از استانداران بگیریم شایسته نیست و به مردمی شدن اقتصاد منجر نمی شود.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: مساله مدیریت جهادی، با مدیریتی که الان در اقتصاد و فرهنگ می بینیم، متفاوت است. مدیریت کلاسیک و کارمندی، روحیات خاصی دارد که اگر فساد به آن راه پیدا نکند، جای تعجب دارد ما عامل مدیریت جهادی در دوران شکوفایی بسیج دیدیم اما در سایر عرصه های اداره کشور مانند اقتصاد دیده نمی شود. به نظر می رسد که ما به عوامل موفقیت مان توجه نمی کنیم. چرا خودمان با خودمان بیگانه ایم و می خواهیم از روی دست دیگران دیکته بنویسیم. چرا نمی خواهیم به جوانان و مردم اعتماد کنیم؟ این مشکل اندیشه ای از زمان امیرکبیر تا اکنون وجود داشته است. نگاهی که به بیرون از مرزها است و نگاهی هم هست که پیشرفت را از داخل به بیرون می بیند. گروه اول به رابطه با دنیای غرب نگاه می کند اما گروه دوم می گوید اگر ما توانا باشیم می توانیم با دنیا رابطه بهتری برقرار کنیم. ما اگر تولید ملی را در ایران فعال کنیم، آن روز باید روزانه یک میلیون بشکه نفت وارد کنیم. میلیاردها دلار کالا صادر و میلیاردها دلار وارد کنیم. کافی است دولت مردان برنامه هایی را برای اجرای سیاست های کلی نظام در نظر بگیرند. وظیفه ما در مجمع پیشنهاد سیاست های کلی به رهبر معظم انقلاب است. اگر به این سیاست ها عمل شود، مشکلات کمتر و موفقیت کشور بیشتر خواهدشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بعضی از امورات کشور هنوز دو تفکر به جمع بندی نرسیده اند. گروهی می خواهند انقلابی ها را کنار بزنند و با بلندگوهای خارجی و طرفدارانشان برای نیروهای انقلاب و کشور هزینه درست می کنند. آنها اقتصاد و فرهنگ را در دست گرفته اند و از پشت به ما خنجر می زنند. مشکلات را حل نمی کنند و به گردن نظام و رهبری و حزب اللهی ها می اندازند و ما داریم آنها را تحمل می کنیم. برجام گل سر سبد اندیشه غربزده بود و می گفتند که ایران بعد از این بهشت می شود. آیا خروج ترامپ از برجام دلیلی بر شکست اندیشه امیدواران به غرب نیست؟ ما چه کار کنیم با اندیشه ای که اجازه نمی دهد مدیریت کشور در امتداد رهبری قرار بگیرد و مردمی شود؟ ما امیدواریم و با همین صبر و تحمل که نظام داشته، انها نیز با انقلاب همراه شوند تا به نتیجه برسیم و همه در مسیر امام ،شهیدان و بسیجیان با صداقت و صمیمیت قرار گیرند. وظیفه ماست که پیشمرگ رهبری باشیم نه اینکه انتظار داشته باشیم رهبر معظم انقلاب برای دفاع از تصمیمات مدیران به میدان بیایند وهزینه بدهند.

وی در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در مورد اصلاح قانون اساسی گفت:قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بعد از اصلاح دوم، منشور جامع و کاملی است. مشکل از نوعی بی انضباطی درعمل قانون ناشی می شود. باید به فکر ایجاد انضباط در اجرای قانون اساسی باشیم. موضوع شفافیت و شرح صدر در انتقاد و مناظره بسیار مفید است. اولین مناظره های انقلاب در تلویزیون با حضور من و آقای بنی صدر و چریک های فدایی بود. آنجا توانستیم با شفافیت و سند، آنها را محکوم کنیم. تشخیص مردم یکی از راهکارهای عبور مردم از موانع است. همه ی ما مسئولیم و باید دست به دست بدهیم و مشکلات را برطرف کنیم.

رضایی در مورد تصمیمات شورای سران قوا گفت: حدود یکسال پیش جناب آقای رئیس جمهور به مقام معظم رهبری پیشنهاد دادند که چون شرایط سخت شده، رهبری به میدان بیاند و ما اوامر ایشان را اجرا کنیم. اما رهبری در پاسخ گفتند نیازی نیست و بر اساس اصل 110قانون اساسی، به شورای سران سه قوه اختیاد دادند. معنای این تصمیم و فعالیت شورای سران قوا، به مفهوم تعطیلی مجلس نیست. رهبر انقلاب در جزئیات امور و تصمیمات سران قوا، دخالت نمی کنند. در مورد کلیات اعلام نظر می کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد قوه قضاییه در مبارزه با فساد گفت: آقای رئیسی روحیه بسیجی دارد و حقیقتا می خواهد مساله فساد را از سطح جامعه رفع کند. کارهای ایشان به نفع مردم و نظام است.

رضایی در خصوص شنیدن دیدگاه های انتقادی مردم گفت: مشکلی که در کشور داریم این است که اصل اسلامی امر به معروف و نهی از منکر را برای هدایت مسئولان از سوی مردم رعایت نمی کنیم و قانون جامعی در این خصوص نداریم. نباید این اصل را به موضوع حجاب مرم تقلیل داد و چارچوب توجه به نظر مردم و اعتراض آنها را لحاظ نکنیم. مردم می توانند اجرای سیاست های کلی را از دولتمردان و نمایندگان مجلس و مسئولان مطالبه کنند. در آموزش و پرورش هم تربیت دانش آموزان بر اساس امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صورت بگیرد. در این منظر، دشمنان هم نمی توانند به اعتراضات مردم ورود کنند و سوء استفاده کنند./998/د102/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات