۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۲۸۶۵۳
امام جمعه اهواز:

پیشرفت های کشور مرهون اطاعت از امام و رهبری است

پیشرفت های کشور مرهون اطاعت از امام و رهبری است
امام جمعه اهواز با بیان اینکه با اطاعت از امام و رهبری در خط مقدم پیشرفت‌ها قرار گرفتیم، گفت: رزمندگان و بسیجیان در حیات امام راحل از ایشان اطاعت محض داشتند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در جمع طلاب و روحانیون گردان بیت المقدس سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان با تبریک هفته بسیج، اظهار داست: انسان نسبت به حجت الهی و امام عصر (عج) سه وظیفه اصلی برعهده دارد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه مهم‌ترین ویژگی و بهترین جایگاه برای انسان مؤمن همراهی با انسان کامل است، بیان کرد: این همراهی شامل سه شرط «معرفت، محبت و اطاعت» است؛ قاعده، قائمه و وتر یک مثلث به ترتیب معرفت، محبت و اطاعت می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که حکم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از اکسیژن برای انسان بالاتر است، ادامه داد: انسان بدون اکسیژن حیات نخواهد داشت و حیات مادی و معنوی در پرتو حیات اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه با معرفت کامل به قرآن کریم و اهل بیت (ع) محبت ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد محبت، اطاعت نیز به همراه خواهد داشت، سه ضلع «معرفت، محبت و اطاعت» باید به هم متصل و ایشان شوند تا بتوان با انسان کامل همراهی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به اطاعت به عنوان گوهر نایاب، گفت: هرکجا از امام و رهبرمعظم انقلاب اطاعت کردیم در خط مقدم پیشرفت‌ها قرار گرفتیم، رزمندگان و بسیجیان در حیات امام راحل از ایشان اطاعت محض داشتند و محبت امام در کل عالم فراگیر شد.

وی با بیان اینکه جوانان، بسیجی‌ها و انقلابی‌ها در دوران رهبری امام خامنه‌ای امتحان پس دادند، ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب بر ممنوع بودن مذاکره با آمریکا و برون رفت کشور تنها از طریق اقتصاد مقاومتی تأکید کردند، اما برخی اطاعت نکردند و افکار عمومی را به گونه‌ای فریب دادند که چالش‌ها و بن‌بست‌های اقتصادی به دلیل عدم مذاکره با آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد اقتصاد مقاومتی را رونق تولید داخل برشمرد و تاکید کرد: با تحقق اقتصاد مقاومتی حجم آسیب‌ها کاهش پیدا می‌کند و بسیاری از جوانان مشغول می‌شوند./۹۴۵۶/د102/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات