۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۲۸۶۵۴
آیت الله فقیهی:

غربی‌ها علم را وسیله‌ای برای زورگویی به کشور‌ها کرده اند

غربی‌ها علم را وسیله‌ای برای زورگویی به کشور‌ها کرده اند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سوء استفاده‌های غرب از علم اشاره کرد و گفت: علم به وسیله‌اى براى زورگویى غربی‌ها به کشور‌های دیگر تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در درس تفسیر و حدیث خود که در مدرسه آیت الله گلپایگانی برگزار شد، به تفسیر آیه ۹۹ سوره بقره پرداخت و گفت: گناه قلب انسان را سیاه می کند و سبب می شود که انسان در مسیر فسق و گمراهی گام بردارد و این مسیر در انتها به کفر به خداوند منجر می شود.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه ظلم و خلاف کاری برخلاف شرع، عقل و بنای عقلا است، بیان کرد: تمام بشر دارای عقل سلیم است و بنای عقلا را قبول دارند و ظلم را قبیح می دانند؛ اما برخی از مردم به دلیل پیروی از هوای از مسیر عقل و بنای عقلا را کنار می گذارند و به ظلم به دیگران، مال اندوزی و تباهی در دنیا می ­پردازند.

وی با بیان اینکه انسان همواره باید حقایق را بیان کند و در مسیر حقیقت گام بردارد، گفت: آیات قرآن روشن و واضح است اما قوم یهود به دلیل تبعیت از هوای نفس با پیامبر و آموزه های اسلامی مخالفت و حقایق را پنهان کرده اند.

عضو جامعه مدرسین در ادامه به شرح روایتی از کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) درباره عجب پرداخت و گفت: یکی از مراحل خودبرتری بینی، عجب در علم است و عالم خود از دیگران در علم برتر می داند.

آیت الله فقیهی بیان کرد: کسب علم در نفوس طیبه سبب ترفیع درجات و افزایش معنویت و فروتنی فرد می شود و اگر علم در نفوس خبیثه قرار گیرد سبب افزایش خباثت و ظلم به دیگران خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین به سوء استفاده های غرب از علم اشاره و ابراز کرد: علم در اختیار دانشمندان غربی قرار گرفته و این علم سبب ترقی و پیشرفت و عمرانی آنها در مسائل دنیوی شده؛ اما این علم وسيله‌اى براى زورگویى غربی ها به کشورهای دیگر تبدیل شده است.

عضو جامعه مدرسین اختلاف مسؤولان را به دلیل عدم وجود اخلاص در فعالیت های آنها دانست و بیان کرد: اختلافات نمایندگان و مسؤولان به دلیل این است که حرف حق را قبول نمی کنند و اخلاص در عمل خویش ندارند و به دلیل حفظ مقام بر حرف خود پافشاری می کنند.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه مقلدان و پیروان امام خمینی(ره) به جهت اخلاص از بقیه مراجع بیشتر بوده است، گفت: تعداد شاگردان امام از مراجع زمان خویش بیشتر بود و حضرات آیات سبحانی، مکارم شیرازی و فاضل لنکرانی از شاگردان برجسته ایشان هستند؛ بعد از فوت آیت الله بروجردی بیشتر علما رساله ای را نوشتند؛ اما امام خمینی رساله ای را تدوین نکرد.

آیت الله فقیهی ابراز کرد: ایشان وقتی به نجف تبعید شد رساله ای را نوشت و بدون اجازه امام، این رساله ایشان در ایران چاپ و پخش شد.

عضو جامعه مدرسین ابراز کرد: بشر هرچقدر از مقام های دنیوی دوری گزیند، خداوند به او بیشتر توجه می کند و اراده خدواند این گونه است که به هر فردی می خواهد عزت و مقام می دهد و هر فردی را که بخواهد در دنیا ذلیل و خوار خواهد کرد./998/پ202/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات