۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۲۸۶۶۵
آیت الله جوادی آملی:

سرمایه‌های کشور به مسیر تولید و اشتغال رهنمون شود

سرمایه‌های کشور به مسیر تولید و اشتغال رهنمون شود
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که ما همه امکانات را در اختیار داریم، گفت: باید سرمایه های کشور را به مسیر صحیح که همان تولید و اشتغال است رهنمون ساخت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، شهردار و جمعی از مسؤولان شهرداری قم به همراه برخی از اعضای شورای اسلامی شهر، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند .

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار بیان داشت: نیت خیر و عمل خیر حتماً به ثمر می رسد لکن برای اینکه ایران الگوی فرهنگی و اسلامی، دیگر کشورهای جهان شود یک همت بلند لازم است.

وی ادامه داد: در دعاهای ماه مبارک رمضان می خوانیم خدایا! این توفیق را به ما بده که دینت به دست ما حفظ شود؛ «واجعلنی ممّن تنتصر به لدینک ولا تستبدل بی غیری»؛ در اینکه خداوند دینش را حفظ می کند شکی نیست، اما ما از او می خواهیم آن توفیق را به ما بدهد که دین به دست ما حفظ شود! آنچه امروز کم داریم این باور است. اگر کسی چنین روحیه ای پیدا کرد دیگر به فکر «من» و «ما» نخواهد بود، آنگاه شهر خود به خود شهر فرهنگی خواهد شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به برخی از مشکلات شهری و عمرانی قم، خاطرنشان کرد: وجود بافت های فرسوده در قم و طرح های نیمه تمام چند ساله از مشکلات مهم قم است. برای اینکه بتوان قم را به پایتخت فرهنگی جهان اسلام تبدیل کرد باید این طرح ها به بخش خصوصی یا دولتی واگذار شود تا هر چه سریع تر به اتمام برسد. اگر طرح های نیمه کاره و رها شده با شرایط مناسب به بخش خصوصی واگذار شود قطعا در سریع ترین زمان به اتمام خواهند رسید. بافت های فرسوده نیز می تواند با کمک بخش خصوصی احیاء شود که در این مسیر باید برای بخش خصوصی زمینه همکاری فراهم شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: شهرداری باید جامع فکر کند و قبل از آغاز یک پروژه به اتمام آن بیندیشد در واقع قبل از ورود به یک پروژه باید به فکر این باشد که آیا توان و امکان اتمام این پروژه را دارد یا خیر؟!

وی خانه های خالی از سکنه را از دیگر مشکلات شهر قم و دیگر کلان شهرهای کشور برشمرد و بیان داشت: به جای اینکه سرمایه های کشور به سمت تولید و رونق کارخانه ها و رفع بیکاری سوق داده شود، صرف ساختن ساختمانهای بلندی شده است که اغلب آنها خالی از سکنه هستند و در واقع سرمایه کشور در سنگ و گل به خواب رفته است در حالی که ما همه امکانات را در اختیار داریم و تنها باید سرمایه های کشور را به مسیر صحیح که همان تولید و اشتغال است رهنمون ساخت.

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: شهرداری می تواند موجب عظمت شهر و ارتقاء سطح معنویت شهر بشود و ضروری است با تلاش گسترده این مهم اتفاق بیفتد .باید تلاش کنید شهری بسازید که دیگر شهرهای کشور نیز به قم اقتدا کنند که امیدواریم در این مسیر خداوند به شما توفیق هر چه بیشتر اعطا کند.

در ابتدای این دیدار سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، با اشاره به نامگذاری سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به «روز قم» ابراز داشت: تلاش می کنیم در سال 1407، قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود که در این راستا اقدامات فرهنگی مناسبی برنامه ریزی گردیده است.

محمد قمین
ارسال نظرات