۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۲۸۶۷۰

منحرف کردن مسیر تظاهرات‌های عراق با پول‌های امارات و کویت

منحرف کردن مسیر تظاهرات‌های عراق با پول‌های امارات و کویت
یک نماینده پارلمان عراق از وارد شدن پول زیاد به کشورش از طریق حواله از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای منحرف کردن روند تظاهرات‌های اخیر در عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد البلداوی نماینده ائتلاف «الفتح» عراق از وارد شدن پول زیادی به کشور از طریق حواله از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا برای حمایت از سازمان دهندگان تظاهرات‌های اخیر در کشور خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم» وی در ادامه افزود: این کشورها در پشت پرده عملیات ربودن و کشتار فعالان و تظاهرات‌کنندگان قرار دارند و هدف آنها از این اقدام، براندازی دولت عراق است.

وی تصریح کرد: آمریکا و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، که امارات در رأس آنها است، از برخی شخصیت‌های سیاسی برای ایجاد هرج و مرج در کشور و منحرف کردن روند تظاهرات‌های مردمی حمایت می‌کنند. پولهای زیادی نیز از طریق حواله از سوی این کشور، کویت و آمریکا برای حمایت از شخصیت‌های وابسته به این کشورها و نفوذی‌های حاضر در صفوف تظاهرات‌ها، وارد عراق شده است.

این نماینده ائتلاف الفتح به ریاست «هادی العامری» گفت: بیانیه اخیر آمریکا که طی آن به آدم‌ربایی و پاکسازی فیزیکی برخی فعالان مدتی و شماری از روزنامه‌نگاران و معترضان مردمی اشاره شده، بیانگر تلاش واشنگتن برای سرنگونی دولت عراق و شخص «عادل عبدالمهدی» است./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات