۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۶۹۱
حجت الاسلام میرزایی مطرح کرد؛

تلاش برخی ها برای محدود کردن فریضه دینی امر به معروف در جامعه

تلاش برخی ها برای محدود کردن فریضه دینی امر به معروف در جامعه
قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر از تلاش برخی ها برای محدود کردن این فریضه دینی در جامعه انتقاد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام روح الله میرزایی، قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز در مراسم معارفه حجت الاسلام والمسلمین لائینی به عنوان رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، امر به معروف و نهی از منکر را یکی مسائل مهم در دین مبین اسلام دانست و بر ضرورت احیاء و توجه به آن در جامعه اسلامی تأکید کرد.
 
وی با بیان این که احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: اهمیت این مسأله تا جایی است که مقام معظم رهبری احیای آن را همانند نماز واجب دانستند.
 
حجت الاسلام میرزایی بر ضرورت بسترسازی به منظور احیاء و گسترش فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: باید این فریضه مهم دینی با بهره گیری از ابزار‌های مناسب تبلیغی در جامعه اسلامی نهادینه و گسترش یابد.
 
قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را نیازمند فرهنگ سازی دانست و افزود: ابتدا باید این فریضه مهم دینی در جامعه تبیین و تبلیغ شود.
 
وی با تأکید بر این باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه استفاده شود، ادامه داد: به طور حتم تقویت این فریضه دینی موجب کاهش بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه خواهد شد.
 
حجت الاسلام میرزایی با بیان این که متأسفانه برخی‌ها به دنبال محدود کردن این فریضه دینی در جامعه اسلامی هستند، افزود: همه باید برای گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنند.
 
قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به این که برخی‌ها امر به معروف و نهی از منکر را با مسائل دیگر اشتباه می‌گیرند، بیان داشت: تقویت این فریضه دینی موجب گسترش مفاهیم دینی و انقلابی در جامعه خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و با تأکید براین که حلقه مفقوده این حوادث باید مورد بررسی و شناسایی قرار گیرد، افزود: فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر یک ظرفیت مناسبی برای بیان مطالبات مردم است.
 
حجت الاسلام میرزایی بر ضرورت آموزش و فرهنگ سازی پیرامون گسترش این فریضه دینی در جامعه تأکید کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌های قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شده است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات