۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۲۸۷۰۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

منبر و خطابه ظرفیتی مناسب برای تقویت روحیه انقلابی جامعه است

منبر و خطابه ظرفیتی مناسب برای تقویت روحیه انقلابی جامعه است
حجت الاسلام شکریان، منبر و خطابه را ظرفیتی مناسب برای تقویت روحیه انقلابی مردم به ویژه نسل جوان دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست فصلی روحانیان مستقر استان در بابلسر به اهمیت کار تبلیغ در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: تبلیغ به عنوان مهم‌ترین وظیفه انبیاء و اولیای الهی، در دوران غیبت بر عهده علما و روحانیان است.
 
وی با بیان این که علما در طول تاریخ با مجاهدت‌های علمی و تبلیغی خود دین را حفظ کردند و گسترش دادند، افزود: امروز نیز این رسالت و وظیفه مهم بر عهده روحانیت است.
 
حجت الاسلام شکریان با تأکید بر این که روحانیت همواره در خط مقدم ترویج و گسترش مفاهیم دینی در جامعه بوده است، بیان داشت: روحانیت به دلیل نفوذ فکری و کلامی که در جامعه داشته و دارد بهترین قشر برای نشر و گسترش مفاهیم اهل بیت (ع) در جامعه محسوب می‌شوند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی باید بدانند که تنها موعظه در جامعه امروز جوابگو نیست، تصریح کرد: روحانیت پیش از هر مسأله‌ای خود باید به آنچه آموخته و بیان می‌کند پایبند باشد و عمل کند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که زندگی، رفتار، گفتار و اعمال روحانیت همواره در معرض نگاه‌های عموم مردم قرار دارد، افزود: نباید به گونه‌ای رفتار شود که خدای ناکرده مردم از دین و معارف الهی فاصله بگیرند.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که روحانیت با عمل خود به دین و ارزش‌های معنوی می‌تواند بهترین الگو برای عموم مردم به ویژه نسل جوان باشد، ادامه داد: باید معارف دینی به شیوه‌ای مناسب و مخاطب پسند برای جامعه تبیین و تبلیغ شود تا اثرگذار باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، منبر و خطابه را یک ظرفیت مناسب برای تبلیغ دین معرفی کرد و گفت: روحانیت باید در منابر و خطابه‌های خود از بیان مطالب غیر ضرور که موجب فاصله گرفتن مردم و مخاطب از خطبه‌ها می‌شود به شدت پرهیز کند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که منبر‌های مبلغان دینی و روحانیان باید در بردارنده نکات اخلاقی و مسائل روز جامعه باشد، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید از بیان مطالبی که سند موثقی از آن وجود ندارد در مجامع عمومی پرهیز کنند.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با تأکید براین که روحانیت باید از ظرفیت بالای منبر و خطابه در جهت تقویت روحیه انقلابی مردم به ویژه نسل جوان بهره گیرد، تصریح کرد: امروز کشورمان برای برون رفت از مشکلات و مسائلی که با آن مواجه است نیازمند روحیه انقلابی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن اصل انقلاب و نظام اسلامی را هدف گرفته است، ادامه داد: با روشنگری و آگاهی دادن به جامعه می‌توان توطئه و فتنه دشمن را خنثی و کشور را در مسیر آرامش و پیشرفت سوق داد./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات