۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۲۸۷۰۶
امام جمعه بجنورد:

حوزویان باید پیشگام اخلاق و تقوا در جامعه باشند

حوزویان باید پیشگام اخلاق و تقوا در جامعه باشند
امام جمعه بجنورد گفت: انقلاب با سرعت در همه ابعاد در حال پیشروی است؛ ازاین‌رو حوزه‌های علمیه نیز باید در همه میدان‌ها به‌ویژه تقوا، عمل و اخلاق از دیگران جلوتر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با حوزویان استان، با اشاره به آشوب‌های اخیر در کشور و مقابله جانانه مردم با این فتنه دشمنان، اظهار کرد: حیله دشمنان سبب خیر برای اسلام و انقلاب می‌شود؛ زیرا این‌گونه حوادث انقلاب ما را بیمه کرده و روحیه جهادی و انقلابی مردم را تقویت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به تداوم دشمنی و بدخواهی جبهه استکبار علیه ایران اسلامی، افزود: ما به دنیا ثابت کردیم اهل مذاکره و تعهد هستیم؛ اما آن‌ها پیمان شکسته و بر عهد خود وفا نکردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ما با آن‌ها مذاکره کردیم و پایبند هم بودیم؛ اما اروپا و آمریکا زیاده‌خواه و در عهد و پیمانشان سست بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته بسیج به تبیین انتظارات جامعه از بسیجی و تفکر بسیجی پرداخت و گفت: از نگاه رهبر حکیم انقلاب اسلامی از آنجا که بسیجی و فرهنگ بسیجی تربیت یافته و بالیده در چنین فضای الهی و دینی هستند و محیط جهاد و تلاششان سرشار از روحیه ایثارگری و آزاداندیشی و معرفت و بصیرت است، طبعاً مردم جامعه از این تفکر و فرهنگ انتظاراتی دارند که بیش و پیش از هر کس بسیجیان باید با آن آشنا و به آن‌ها پای بند باشند.

وی افزود: در بیان امام خامنه‌ای بسیجی سیاسی است اما سیاست زده نیست، بسیجی مجاهد است اما افراطی و بی‌انضباط نیست، بسیجی عمیقاً متدین و متعبد است اما متحجر و خرافی نیست و بسیجی اهل جذب است اما اهل تساهل در اصول نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همچنین در منظومه فکری رهبری بسیجی طرفدار علم است اما علم‌زده نیست، متخلق به اخلاق اسلامی است اما ریاکار نیست، آبادگر دنیا است اما خود اهل دنیا نیست و بسیجی غیور و پاسدار خطوط فاصل بین حق و باطل است.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به معیار معنویت و اخلاق جامعه تأکید داشتند، به تبیین رسالت طلاب و حوزویان در این خصوص پرداخت و تصریح کرد: انقلاب با سرعت در همه ابعاد در حال پیش‌روندگی و رویش است؛ ازاین‌رو حوزه‌های علمیه نیز باید در همه میدان‌ها به‌ویژه تقوا، عمل و اخلاق از دیگران جلو باشند.

وی خطاب به طلاب حوزه علمیه، اظهار کرد مردم به شما اقتدا می‌کنند و شما قرار است امام متقین جامعه باشید؛ به همین دلیل باید حوزه‌های علمیه به امامت عقاید، تقوا و سیاست مردم هم اهتمام داشته باشند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات