۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۶۲۸۷۳۳
به همت بسیج سازندگی خوزستان صورت گرفت؛

اجرای بیش از ۸ هزار پروژه عمرانی در دوران انقلاب اسلامی

اجرای بیش از ۸ هزار پروژه عمرانی در دوران انقلاب اسلامی
سرهنگ زبیدی گفت: بسیج بنا بر وظایف ذاتی خود و اجرای مطالبات و فرامین رهبری در خصوص محرومیت‌زدایی از اقشار آسیب‌پذیر موفق به اجرای هشت هزار و ۶۰۰ پروژه عمرانی شد.
سرهنگ یونس زبیدی، مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه بسیج سازندگی از نیمه دوم سال ۱۳۹۱ با توجه با دغدغه مقام معظم رهبری در بحث اقتصادی، وارد این عرصه شد، اظهار داشت: بسیج سازندگی استان با برگزاری جلسات فراوان مشورتی با نخبگان اقتصادی، مدیران موفق و مهندسین بسیجی و با هدف شناسایی مزیت‌های اقتصادی براساس استعداد و ظرفیت بالقوه و بالفعل در شهرستان‌های استان در قالب قطب‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و با هدف کشاندن اشتغال به خانه‌ها وارد شد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه بسیج سازندگی استان به‌طور میانگین هرسال برای شش هزار نفر دوره‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی در برنامه کاری خود داشته و انجام مأموریت کرده است، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی استان تأمین اعتباری بالغ بر هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال کمک برای راه‌اندازی ۸ هزار کارگاه کوچک و زودبازده اقتصاد مقاومتی از جمله پرورش مرغ بومی، شترمرغ، بوقلمون، بلدرچین، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید قارچ خوراک، ایجاد طرح‌های گلخانه‌ای کوچک و بزرگ، پرورش ماهی، دام سبک و سنگین، پرورش شتر، ایجاد صنایع تبدیلی، راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی و اشتغال‌زایی برای بیش از ۲۳ هزار نفر را در کارنامه خود دارد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بسیج سازندگی خوزستان بیابان‌زدایی و مبارزه با ریزگرد‌ها را از سال ۱۳۹۴ با کشت ۷۵۰ هکتار از گونه‌های مقاوم در منطقه هندیجان آغاز کرد، عنوان داشت: در سال ۱۳۹۵ با کشت سه هزار و صد هکتار در منطقه فوق بحرانی جنوب شرق اهواز ادامه داد که در حال حاضر در حال نگهداری و مراقبت است.

سرهنگ زبیدی ادامه داد: این سازمان افتخار دارد با بکارگیری بسیجیان و جهاد گران گروه‌های جهادی و همچنین استفاده از ظرفیت نیروی کار بومی و متخصص منطقه درمجموع با بیابان‌زدایی بیش از ۴ هزار هکتار گام مؤثری هم در مبارزه با ریزگرد و ایجاد اشتغال برای اهالی آن مناطق بردارد.

وی با بیان اینکه استان خوزستان علی‌رغم داشتن منابع فراوان اقتصادی نفت، گاز، پتروشیمی، زمین‌های حاصلخیز، سد‌ها و رودخانه‌های پر آب متأسفانه با محرومیت به‌جامانده از دوران طاغوت روبرو بود و با شروع جنگ تحمیلی مضاعف شد، تصریح کرد: پس از پایان جنگ و آغاز بازسازی علی‌رغم فعالیت‌های خوب انجام‌شده توسط نهاد‌های انقلابی متأسفانه به دلیل محرومیت‌های فراوان و تراکم مشکلات شاهد کار‌های فراوان بر زمین‌مانده‌ای هستیم، بسیج نیز بنا بر وظایف ذاتی خود باهدف اجرای منویات و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص محرومیت‌زدایی از اقشار آسیب‌پذیر با فعال کردن و بسترسازی حضور جوانان پرشور و متخصص جهادی در عرصه‌های محرومیت‌زدایی موفق به اجرای هشت هزارو ۶۰۰ پروژه عمرانی شد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در رابطه با پروژه‌های عمرانی گفت: احداث و تعمیر مسکن برای مددجویان، احداث و تعمیر زیرساخت‌های روستایی شامل راه، پل، آب‌رسانی، کانال آبیاری و لایروبی انهار، احداث و تعمیر اماکن فرهنگی، ورزشی و مذهبی مانند مساجد حسینیه‌ها، مزار شهدا، خانه‌ی عالم و مجموعه‌های ورزشی روباز، احداث و تعمیر اماکن آموزشی (حوزه‌های علمیه و مدارس)، احداث و تعمیر اماکن بهداشتی و درمانی (خانه‌ی بهداشت و درمانگاه) از جمله پروژه‌های عمرانی صورت گرفته هستند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه افزون بر اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ و کوچک، ۹ هزار و ۶۴۹ برنامه غیر عمرانی همچون کمک به ازدواج جوانان در مناطق محروم با تهیه و اهدای جهیزیه و توزیع سبد معیشتی توسط گروه‌های جهادی بین نیازمندان صورت گرفته است، ادامه داد: این سازمان در راستای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، اردو‌های جهادی و هجرت ۳ را با آغاز فصل تابستان و به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان انجام می‌دهد که به‌طور میانگین هرسال با سازمان‌دهی و هدایت بیش از ۵ هزار دانش‌آموز بسیجی در قالب این طرح، اقدام به تعمیر و زیباسازی بیش از ۳۰۰ مدرسه در نقاط محروم سراسر استان می‌کند.

سرهنگ زبیدی اضافه کرد: مدیریت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی خوزستان با ثبت، سازماندهی و هدایت ۶۵۰ گروه جهادی در عرصه‌های مختلف عمران، فرهنگی، آموزشی، مشاوره و روانشناسی، خدمات اجتماعی، پزشکی و درمانی، امور خیریه و.. اقدامات شایان و مؤثری را به نیازمندمان ارائه می‌نماید.

وی با بیان اینکه اعزام گروه‌های جهادی برای کمک به هم‌وطنانمان در بلایای طبیعی از دیگر ماموریت‌های بسیج سازندگی است، خاطرنشان کرد: سازمان در سال ۱۳۹۸، با وقوع سیل در بسیاری از شهرستان‌ها و روستا‌های استان و همچنین زمین‌لرزه در شهرستان مسجدسلیمان، با اعزام بیش از ۱۲ هزار جهادگر بسیجی در قالب ۲۹۷ گروه، به احداث و مرمت ۱۲۰ کیلومتر سیل بند، پاکسازی منازل، آهک پاشی و سمپاشی ۶۰ روستا آسیب‌دیده، انجام امورات فرهنگی و اجتماعی، توزیع غذای گرم و پوشاک، اجرای ویزیت رایگان توسط گروه‌های پزشکی، درمانی، اقدامات خوب و مؤثری در مدیریت و کنترل بحران داشت و پس از سیل نیز کار را رها نکرده و درمجموع دو هزار منزل محروم و ۵۵ مدرسه در این مناطق، را تعمیر و بازسازی کرد.

این مقام مسؤول در رابطه با پروژه‌های هفته بسیج گفت: صد مسکن مددجوی کمیته امداد، ۱۴ پُل روستایی، چهار زمین ورزشی، سه خانه عالِم، یک درمانگاه، چهار منزل سیل زده، آبرسانی به شش روستا، تکمیل و بهسازی ۶۷ مسجد، تکمیل و بهسازی ۷ مدرسه، تعمیر و بهسازی ۵۵ مدرسه در هفته بسیج افتتاح می‌شوند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه حداقل ۴۵۰ گروه جهادی از ابتدای سال به مناطق محروم اعزام و بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی دادند، تصریح کرد: در مجموع ۶۶۱ پروژه قابل افتتاح در هفته بسیج هستند. /۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات