۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۶۲۸۷۴۸
با دستور رییس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد؛

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۲ طرح زیربنایی، صنعتی و اقتصادی آذربایجان شرقی

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۲ طرح زیربنایی، صنعتی و اقتصادی آذربایجان شرقی
۲۲ عنوان طرح و پروژه زیربنایی، صنعتی و اقتصادی در استان آذربایجان شرقی با دستور رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی دستور افتتاح 18 طرح و پروژه زیربنایی و همچنین آغاز عملیات اجرایی 4 پروژه توسعه ای را در سطح این استان صادر کرد.

برای این طرح ها و پروژه ها که امروز افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود، 94 هزار و 760 میلیارد ریال و 859 میلیون یورو اعتبار اختصاص یافته است که برای 5 هزار و 489 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

ساختمان اورژانس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع)، 30 مرکز جامع سلامت، طرح بهسازی ، تکمیل و تجهیز اولین بیمارستان دندانپزشکی، طرح نوسازی سالن و باشگاه اساتید/کارکنان، طرح تخصصی و تجهیز آمبولانس جدید به ناوگان درمانی استان، 3 طرح در امور طیور، 19 طرح امور دام، 5 طرح شیلات و آبزیان ، 4 طرح زیربنایی آب و خاک، 5 طرح صنایع کشاورزی، قطعه 4 آزادراه تبریز- ارومیه ، بزرگراه تبریز- اهر(قطعه 2 و 3)، پل بزرگ میدان معلم بناب، بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی، 46 طرح اشتغال پایدار روستایی، 42 طرح صنعتی و تولیدی در سطح استان و نیروگاه بادی «افکند» از جمله طرح هایی است که با دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

با دستور روحانی امروز همچنین عملیات اجرایی 3 طرح گلخانه ای ، 7 طرح شیلات و آبزیان، 5 هزار و 600 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن و احیای طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب آغاز شد.

رییس جمهور در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی و افتتاح همزمان طرح ها و پروژه‌های کشاورزی این استان، با تقدیر از تلاش های شبانه روزی مهندس محمود حجتی در دوران مسئولیت وی در وزارت جهاد کشاورزی، گفت: بسیار برای من جای تاسف است که جای خالی ایشان را باید در دولت ببینم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه انتخاب مدیری که بتواند جایگزین خوبی برای مهندس حجتی باشد، کار دشواری است، افزود: امیدوارم خداوند به همه آنهایی که برای خدمت به مردم تلاش می کنند، اجر بدهد.

روحانی با اشاره به اینکه مهندس حجتی به دلیل برخی فشارهای سیاسی و مشکلات جسمانی، پیش از این استعفا داده بود، گفت: بنده بیشتر به خاطر حفظ سلامتی، استعفایشان را قبول کردم وگرنه مخالف آن بودم.

رییس جمهور با بیان اینکه مهندس حجتی یک نعمت بزرگ برای دولت بود، خاطرنشان کرد: من به عنوان رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم می گویم که ایشان یکی از وزرای کم نظیر دولت و یکی از خادمان بزرگ مردم و مردی بود که سراسر زندگیش اخلاص، ایمان، تواضع، اخلاق و سخت کوشی بود.

روحانی اظهار داشت: خداوند ایشان را مورد عنایت و توفیقات بیشتر خود و ما مردم را هم شکرگزار نعمت خداوند و آماده برای تشکر نسبت به آنهایی که به این مردم خدمت کرده و می‌کنند، قرار دهد.

محمد قمین
ارسال نظرات