۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۲۸۸۰۶

انگیزه‌های پنهان در حمله به کنسولگری ایران در نجف

انگیزه‌های پنهان در حمله به کنسولگری ایران در نجف
کنسولگری ایران در نجف اشرف مورد حمله قرار گرفت و به نظر می‌رسد، که عاملان این حادثه، بازیچه دست‌هایی پشت پرده هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در اقدامی کاملاً مشکوک، شب گذشته کنسولگری ایران در نجف اشرف مورد حمله قرار گرفت. به نظر می‌رسد، عاملان این حادثه، بازیچه دست‌هایی پشت پرده هستند که اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

اینکه کنسولگری ایران در نجف هدف حمله قرار می‌گیرد حکایت از آن دارد که هدف آشوبگران در عراق این‌بار متمرکز بر پایگاه مرجعیت درعراق یعنی نجف اشرف شده است و حمله به کنسولگری ایران در این شهر تنها بهانه این حمله و نه هدف اصلی آن بوده است.

 
تلاش جهت ناامن معرفی کردن نجف اگر چه به همین شیوه نزدیک به یک‌ماه پیش در کربلا صورت داده شد به‌نظر اهدافی سلسه‌وار را تعقیب می‌کند و حامل این پیام است که نباید به فعالیت‌های معطوف به قانون برای بازگرداندن آرامش به عراق فرصت عملیاتی شدن داده شود.
 
تأملی در هر دو حمله نشان می‌دهد عوامل آشوب و تخریب هر دو از خارج از دو شهر کربلا و نجف وارد این شهرها شده و به اقدامات ناامن‌ساز مبادرت کرده‌اند و جالب آنکه هم در کربلا و هم در نجف تمامی کسانی که هدف قرار گرفته‌اند نیروهای حافظ امنیت بوده‌اند. این نشانه‌ها به‌شکلی خاص حکایت از مشکوک بودن و در عین حال هدفمندی این دو اقدام می‌کند.
 
نباید از نظر دور داشت طی روزهای اخیر در فضای مجازی عراق دعوتی مشکوک برای نوعی راهپیمایی همه جانبه از سوی برخی از استان‌های عراق به سمت بغداد و انجام راهپیمایی به اصطلاح سراسری در این شهر در روز دهم ماه آینده میلادی صورت گرفته است؛ به‌نظر می‌رسد اعمال رفتار خشونت‌باری نظیر آنچه در نجف در شب گذشته اتفاق افتاد جهت زمینه‌سازی برای این راهپیمایی قلمداد می‌شود.
 
اگر چه بسیاری از سران دغدغه‌مند عراق نسبت به حرکت دیشب در نجف واکنش نشان دادند و مرجعیت را خط قرمز خود معرفی کردند اما به‌نظر می‌رسد در سایه رشد چنین حرکت‌های مشکوکی بایستی اقدامانی عملیاتی‌تراز سوی قوای حاکمه اندیشیده شود.
 
توجهی در آنچه در عراق امروز در جریان است نشان می‌دهد علی‌رغم همدلی مردم، مسؤولان، احزاب و گروه‌ها و بالاخره مرجعیت در لزوم اصلاح امور، همچنان دست‌هایی پشت پرده در جهت به ثمر نرسیدن این حرکت اصلاحی به شدت فعالند، دست‌هایی که «عراقی لاییک» را برهرگونه عراق دین محوری در راستای اهداف خود قلمداد می‌کنند و درصدد تحقق آن هستند./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات