۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۲۸۸۱۸
مسؤول کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور:

تقویت هویت شیعی برای پیروان اهل بیت ضروری است

تقویت هویت شیعی برای پیروان اهل بیت ضروری است
حجت الاسلام احمدی گفت: به شدت نیازمند هویت سازی و تقویت هویت شیعی برای پیروان اهل بیت(س) هستیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمدی در نشست هم اندیشی بانوان مبلغه اربعین که در حوزه نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان قم برگزار شد، با بیان اینکه اربعین پیچیدگی ها و شرایط خاص خود را دارد، افزود: طی سالجاری 37 درصد جمعیت حاضر در اربعین را خانم ها تشکیل می دادند.

وی بیان کرد: مبلغان باید در یک کشور دیگر با تنوع جمعیتی بسیار آمادگی کافی را برای تبلیغ داشته باشند.

وی گفت: مهمترین مساله برای مبلغان اربعین این است که ادبیات متناسب با آن فضا را باید تدوین و ارائه کنیم تا بتوانیم در کشوری دیگر با فرهنگ و اقتضائات خودش به خوبی وارد شویم.

مدیر مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین کشور، هویت سازی شیعه را بسیار مهم دانست و افزود: شیعیان اولین و مهمترین اجتماع فراملی را در مراسم اربعین تشکیل می دهند که حفظ، سیانت، ارتقا و بهره گیری از این مراسم بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه به شدت نیازمند هویت سازی و تقویت هویت شیعی برای پیروان اهل بیت(سلام الله علیها) هستیم، تصریح کرد: همبستگی و پیوستگی میان امت اسلامی و پیروان اهل بیت(سلام الله علیها) بسیار مهم است که روی آن باید کار شود.

وی با اشاره به ضرورت نمایش یکپارچگی و همبستگی شیعه در مراسم اربعین افزود: باید ادبیاتی متناسب با مردم عراق در پیاده روی اربعین داشته باشیم./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات