۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۲۸۸۲۶
معاون فرهنگی و امور زائران آستان عبدالعظیم حسنی:

بیت المال مسلمین و صندلی مسؤولیت امانت های الهی هستند

بیت المال مسلمین و صندلی مسؤولیت امانت های الهی هستند
سلیمی گفت: اصل انقلاب اسلامی، خون شهدا، بیت المال مسلمین و صندلی مسؤولیت امانت الهی است و باید از آن پاسداری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تقارن هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با هفته بسیج مصداق نور علی نور است.

وی بیان داشت: از آغاز دوران تسلط سلسله قاجار بر این کشور تا پایان سلطه پهلوی تاریخ نشان می دهد چه از رهگذر جنگ نظامی و غیر نظامی مانند عقد تعهدات ننگین بخشی از این سرزمین پهناور به دشمن واگذار شده است.

معاون فرهنگی و امور زائران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: کشورهایی همچون گرجستان، افغانستان، بحرین و برخی کشورهای دیگر همان قطعاتی بودند که از رهگذر خیانت زمامداران و نبود یک نیروی با صلابت و مقتدر که مدافع امنیت این سرزمین پاک باشد، واگذار شده است.

سلیمی افزود: اما از ۲۲ بهمن سال ۵۷ حتی یک سانتی متر مربع از این سرزمین الهی به دشمنان واگذار نشده است؛ عزت، اقتدار و امنیت کنونی کشور نتیجه تقدیم خون 225 هزار شهید گلگون کفن و فداکاری 500 هزار جانباز و آزادگان است.

وی ابراز کرد: امنیت کنونی از رهگذر غیرت بسیجیان دلاوری است که به دنبال هیچ نان و نامی نبودند و صادقانه به اسلام و مردم خدمت کردند؛ آنان به وظیفه خود عمل کردند و امروز نوبت ما است که به وظیفه خود عمل کنیم.

معاون فرهنگی و امور زائران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه امروز ما باید امانت‌دار این امانت ارزشمند باشیم و از انقلاب و نظام صیانت کنیم، گفت: اصل انقلاب اسلامی، خون شهدا، بیت المال مسلمین و صندلی مسؤولیت امانت الهی است و باید از آن پاسداری کرد.

سلیمی با استناد به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه انسان نباید به امانات الهی خیانت کند، خاطرنشان کرد: پیام خون شهدا به همه ما این است که پست و مسؤولیت در این کشور امانت است و ما باید حافظ امانت های ارزشمند انقلاب اسلامی باشیم و اگر کسی نسبت به این امانات بی توجه باشد و خیانت کند خائن محسوب می شود و باید در قیامت پاسخگو باشد.

یادآور می شود به مناسبت هفته بسیج و فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) قبور شهدای مدفون در این آستان مقدس با حضور مسؤولان کشوری و لشکری و خانواده معظم شهدا گلباران و عطر افشانی شد./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات