۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۲۸۸۵۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

شکل گیری مجلس ارزشی و انقلابی لازمه گام دوم انقلاب است

شکل گیری مجلس ارزشی و انقلابی لازمه گام دوم انقلاب است
امام جمعه شهرکرد گفت: در گام دوم انقلاب به شدت نیازمند شکل گیری مجلس ارزشی و انقلابی هستیم که در این بین نقش مردم و انتخابی که انجام می‌دهند، غیرقابل انکار است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین نیاز‌های امروز جامعه اسلامی است، گفت: اگر در امر به معروف و نهی از منکر ایستادگی و مقاومت کردیم، به یقین نتیجه خواهیم گرفت.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مؤمنان باید در ایمان خود راسخ باشند، گفت: مبادا در مسیر منحرفان قرار گیریم که در این صورت عذاب الهی گریبانمان را خواهد گرفت و این وعده الهی است.

وی با اشاره به آیات سوره اعراف اظهار کرد: پیام‌های این سوره اگر به روز معنا شوند، دقیقا با شرایط روز کشور و انقلاب اسلامی مطابقت دارد که باید از آن درس بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، ایستادگی در برابر طاغوت و امید به نصرت الهی را مهمترین درس امروز دانست که باید از قرآن فرا بگیریم و اظهار کرد: فهم به روز قرآن قطعا کارگشای مشکلات کشور خواهد بود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به هشتم ربیع الثانی، سالروز میلاد امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و گفت: به یقین هر کس به حق بپیوندد و در مسیر اهل بیت (ع) قدم بگذارد و از باطل و انحراف جدا شود، عزیز دوران می‌شود و این همان چیزی است که امام حسن عسگری (ع) از ما می‌خواهد.

وی همچنین با اشاره به هشتاد و دومین سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس و نامگذاری این روز به نام روز مجلس خاطرنشان کرد: شهید مدرس ملای وارسته، ظلم ستیز نستوه و حق مداری بصیر بود که با همه توان در مقابل بی عدالتی‌های زمان خود ایستاد و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظلم ستیزی را مهمترین معیار نماینده مجلس بیان کرد و افزود: شرایط امروز کشور به شدت نیازمند نماینده مجلسی است که آبروی اسلام و نظام باشد که در این بین مردم مسؤولیت بزرگی بر دوش دارند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس در اواخر امسال ابراز کرد: در گام دوم انقلاب به شدت نیازمند شکل گیری مجلس ارزشی و انقلابی هستیم که در این بین نقش مردم و انتخابی که انجام می‌دهند، غیرقابل انکار است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید در انتخاب های خود بازی‌های سیاسی و نگاه‌های قومی قبیله‌ای را کنار بگذاریم، خاطرنشان کرد: باید به معیار‌های مهم اسلامی و انسانی توجه کنیم تا مجلسی هم تراز انقلاب اسلامی شکل گیرد.

وی در ادامه به روز جهانی فلسطین و نامگذاری این روز به نام روز همبستگی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در قضیه فلسطین جای ظالم و مظلوم عوض شده است؛ افتخار جمهوری اسلامی این است که حامی فلسطین بوده و هست چراکه دفاع از مظلوم مهمترین شاخصه این انقلاب است.

امام جمعه شهرکرد همچنین با اشاره به آشوب‌های اخیر در کشور و فتنه‌ای که دشمن برای نظام طراحی کرده یود، اظهار کرد: باید از این قائله درس بگیریم؛ به یقین دشمن از ماه‌ها و سال‌ها قبل برای ایجاد این فتنه در کشور برنامه ریزی کرده بود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش غیرقابل انکار عربستان سعودی و آمریکا در شکل گیری آشوب‌های اخیر کشور افزود: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی در کشور است و در این بین دست به هر اقدامی می‌زند که می‌طلبد مردم هوشیار باشند. /۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات