۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۲۸۸۷۵

تاکید آیت الله یعقوبی بر عقلانیت در تظاهرات ها

تاکید آیت الله یعقوبی بر عقلانیت در تظاهرات ها
یکی از علمای عراق خواستار برگزاری تظاهرات ها به صورت مسالمت آمیز و همراه با عقلانیت شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق طی سخنانی در واکنش به برخی از رویدادهای اخیر این کشور گفت: تصاویر مشاهده کردیم که نشان می دهد برخی از معترضان به تخریب پل و برخی از مراکز دولتی می پردازند، این گونه اقدامات از نظر ما محکوم است.

وی خواستار هوشیاری مردم نسبت به نفوذ، مزدوران در میان تظاهرات ها شد و تصریح کرد: به طور قطع این گونه اقدامات خرابکارانه نشان دهنده اعتقادات مردم نیست زیرا تظاهرات کنندگان حقیقی خواهان کشور هستند، بنابراین هر گونه اقدامی که منجر به تخریب کشور شود، محکوم است.

این عالم عراقی اظهار داشت: تخریب اموال عمومی به زیان مصالح مردم است و چنین اقداماتی منجر به تضعیف کشور می شود. تظاهرات ها باید به صورت مسالمت آمیز و همراه با عقلانیت برگزار شود و همچنین تظاهرات کنندگان باید به گوش به سخنان اهل حکمت بدهند.

گفتنی است که تیم رسانه ای وابسته به ارتش عراق در بیانیه ای اعلام کرد: به منظور برقررای امنیت، حاکمیت قانون در استان ها، حفاظت از نهادها و اموال عمومی و خصوصی و نیز حفظ جان شهروندان،هسته های بحران به ریاست مسئولان ارشد استان ها تشکیل می شود.

این بیانیه افزود: این هسته ها به دستور عادل عبدالمهدی نخست وزیر تشکیل شده است.

برخی از شهرهای عراق از جمله نجف و ناصریه از چهارشنبه گذشته متشنج شده است.

شماری از افراد مهاجم با حمله به کنسولگری ایران در شهر نجف، آن را آتش زدند و خبرهای رسیده حکایت از تلاش آنها برای حمله به دفاتر منازل مراجع شیعه عراق در نجف داشت.

سلسله تظاهرات و تجمعاتی که از اوایل اکتبر گذشته(مهرماه ) با مطالبات عمدتا معیشتی در شهرهای مرکزی و جنوبی عراق شروع شده، طی دو ماه اخیر به خشونت کشیده شده است و رهبران و نیز تحلیلگران این کشور معتقدند که عوامل نفوذی و وابسته به دستگاه های اطلاعاتی بیگانه در به خشونت کشیده شدن این تظاهرات دخالت دارند.

ارسال نظرات