۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۲۸۸۷۶
آیت الله اعرافی:

برنامه دشمن درهم شکستن اقتدار ایران و مقاومت با اغتشاش و ناامن سازی است

برنامه دشمن درهم شکستن اقتدار ایران و مقاومت با اغتشاش و ناامن سازی است
امام جمعه قم با تأکید بر اصلاح ضعف‌های مسؤولان، برنامه دشمن را درهم شکستن اقتدار مقاومت با ناامن سازی و اغتشاش دانست و مطالبه جدی مردم را تحقق شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم گذشته انقلاب را جمع بندی کردند و رویکرد آینده نگری نیز داشتند، گفت: در درون این بیانیه و لایه های عمیق آن به قواعد و قوانینی برای آینده انقلاب اشاره شده که بسیار مهم است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در پایان بیانیه گام دوم به 7 توصیه کلان به عنوان راهبردهای آینده انقلاب اشاره کردند اما در متن عمیق بیانیه و لایه های تحلیلی آن بیش از 30 قانون در ارتباط با انقلاب اسلامی وجود دارد.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: یکی از قوانینی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و راهگشای آینده به شمار می رود اصل جمع بین آرمان ها و نگاه واقع بینانه است، درباره انقلاب دو نگاه غلط وجود دارد که باید از آن پرهیز کرد.

وی ادامه داد: یک نگاه می گوید آرمان ها، ایده ها و اهداف بلند را می بینیم و کاری به مسائل دیگر نداریم یعنی چشم بر واقعیت ها می بندند که نگاه غلطی محسوب می شود، نگاه غلطی دیگری که بیشتر رواج دارد و طبع راحت طلبی، انسان را به آن سمت می کشاند این است که گفته شود واقعیت ها ما را آرمان ها دور می کند یعنی می گویند دنیا در دست ابرقدرت ها است و باید تسلیم شویم یا این که موج شهوت و امواج فساد آمده است و باید تسلیم شد.

آیت الله اعرافی با بیان این که تسلیم در برابر واقعیت های غلط، تئوری دوم خطرناکی است که گاهی جریان های انقلابی را در خود هضم می کند، ابراز داشت: کسی که تنها به آرمان ها نگاه کند و از توجه به واقعیت ها مغفول باشد راه غلط می رود و همچنین کسانی که واقعیت های جاری آنها را از آرمان های بلند الهی باز می دارد مسیر غلطی را در پیش گرفته اند.

وی عنوان کرد: اصل درست این است که هرگز از اهداف و آرمان های بلند و استراتژی ها و راهبردهای انقلاب دور نمی مانیم و ملتی پایدار و استوار هستیم اما در عین حال واقعیت ها را می بینیم و در جایی که لازم باشد تاکتیک ها را تغییر خواهیم داد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در بیانیه این چنین فرمودند که جمهوری اسلامی متحجر و در برابر پدیده ها و موقعیت های نوبه نو فاقد ادراک و احساس نیست اما به اصول خود به شدت پایبند و به مرزبندی های خود با رقیبان و دشمنان به شدت حساس است و با خطوط اصلی خود هرگز بی مبالاتی نمی کند و برایش مهم است که چرا و چگونه بماند، بی شک فاصله میان بایدها و واقعیت ها همواره وجدان های آرمانخواه را عذاب داده و می دهد اما این فاصله طی شدنی است و در 40 سال گذشته بارها در مواردی طی شده است و بی شک در آینده با حضور نسل جوان، مؤمن، دانا و پر انگیزه با قدرت بیشتر طی خواهد شد.

آیت الله اعرافی با اشاره به حوادث اخیر در کشور و محورهای مقاومت گفت: معتقدیم در اجرای سیاست های اقتصادی که برخی از آن ها اصول درست و مهم است، برنامه ریزی دقیق تر و اقدامات سنجیده تر لازم بود و هست و شیوه های اعمال سیاست های اقتصادی باید بیش از گذشته مورد توجه باشد.

وی افزود: بپذیریم که در اعمال افزایش قیمت بنزین و اجرای آن می توانستیم درست تر و دقیق عمل کنیم، مسؤولان باید به این امر در آینده برنامه های اقتصادی باید بیشتر توجه کنند.

امام جمعه قم با بیان این که دغدغه های معیشتی مردم، نخبگان و مراجع درباره گرانی ها و زندگی اقشار ضعیف نباید دست کم گرفته شود، اظهار داشت: مسؤولان باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند، ما باید عمق درد و رنج طبقات محروم را وقتی دستشان از نان شب کوتاه است یا این که جوانی برای ازدواج چاره ای ندارد، بفهمیم.

وی ادامه داد: مسؤولان نباید از مردم فاصله بگیرند بلکه باید دغدغه های جامعه را بدانند و آن را مهم بشمارند، حساب اغتشاشگران از مردم جدا است، مردم رنج و سختی دارند و باید به آن رسیدگی شود، البته یک عامل این مسائل تحریم و فشارهای ظالمانه دشمن است اما مسؤولان باید درد مردم را حس کنند و به دنبال معالجه مشکلات باشند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که کنترل قیمت ها و انجام حمایت های به موقع وظیفه مسؤولان است، ابراز داشت: باید از جریان تحریم استفاده کرده و فرصت را مغتنم بشماریم تا وابستگی بودجه و اقتصاد کشور به خام فروشی نفت را قطع کنیم، البته این کار سخت است و همه باید همراهی کنند اما باید به روزی برسیم که اقتصاد کشور بر پایه تولید و تبدیل مواد خام به کالاهای جدید باشد.

وی عنوان کرد: غربی ها این مسیر را طی کرده اند، چرا ما در این مسیر عقب مانده ایم؟ از این سختی ها و شرایط باید در این راستا استفاده کنیم، البته کنترل فرارها مالیاتی، کنترل قاچاق، فسادزدایی و حمایت از تولید از اصول مهمی است که ما را به اقتصاد مستقل رهنمون می کند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران بداند که نقشه جدیدی توسط آمریکا، صهیونیست ها، سعودی ها و وابستگان آن ها طراحی شده تا قدرت محور مقاومت را با اغتشاش و ناامن سازی بشکنند، بنزین یک بهانه بود چرا که مشخص شد طراحی های گسترده ای صورت گرفته تا از اعتراضات سوء استفاده کنند و به کشور ضربه بزنند.

وی اضافه کرد: می بینیم که در ایران، عراق و لبنان به شکلی این برنامه را در پیش گرفتند، دشمن این خط را دنبال می کند محور مقاومت را که عظمت خود را نشان داده با اغتشاش و ناامنی در هم شکسته شود، ترامپ نتانیاهو و بن سلمان و مزدوران حقیر فراری می خواهند جامعه متقدر و امن ایران را بشکنند.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: اشکال مردم وارد است و ضعف های جدی در مسؤولان وجود دارد و مسؤولان باید خود را اصلاح و تلاش بیشتر کنند، اما باید بدانیم که دشمن می خواهد امنیت و اقتدار ایران عزیز را نابود کند، افرادی مانند ترامپ اینقدر ترسو هستند که قبلا در عراق و امروز در افغانستان به صورت دزدی وارد کشورها می شوند.

وی خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: شما دزدهای عالم که از ملت های جهان می ترسید برای از بین بردن قدرت اسلام و انقلاب اسلامی نقشه کشیده اید اما بدانید که در این نقشه به فضل الهی با تدبیر رهبری، مقاومت مردم و تلاش جهادی مسؤولان شکست خواهید خورد.

امام جمعه قم با بیان این که با توجه به این حوادث مسؤولان باید تلاش مضاعف داشته باشند و مشکلات را ترمیم و جبران کنند، ادامه داد: باید قدردان نیروهای امنیتی و انتظامی و دستگاه های مسؤول که در کنترل شبکه اغتشاشی کشور و وابسته به خارج تلاش کردند و حضور مردم  برای خنثی سازی حرکت فاسد دشمن باشیم، باید خدا را برای وجود رهبری شجاع و حکیم شاکر باشیم.

وی تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را مطالبه جدی مردم دانست و افزود: از وزارت ارتباطات، شورای عالی فضای مجازی، دولت و مجلس انتظار می رود که مقوله شبکه ملی اطلاعات را در فضای اینترنت دنبال کنند، شبکه ملی اطلاعات سال ها مورد مطالبه رهبری است و اقداماتی هم صورت گرفته اما کافی نیست، همه صاحب نظران می گویند با همت بلند و عزم جدی تر دستگاه های مسؤول می توان شبکه ملی را به وجود آوریم و باید در برابر نفوذ دشمن استوار باشیم، مطالبه مردم تسریع در تحقق کامل شبکه ملی اطلاعات است.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت کار شاعران گفت شاعران باید اشعاری در زمینهٔ اسلام و انقلاب و مقام معظم رهبری و ولایت‌فقیه بگویند
0
0