۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۲۸۸۷۹
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دولت بر بازار نظارت داشته باشد

دولت بر بازار نظارت داشته باشد
ساداتی نژاد گفت: دولت باید به تعهداتش عمل کند و بر قیمت‌های بازار نظارت داشته باشد و از افزایش قیمت‌ها جلو گیری کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید جواد ساداتی نژاد جمعه شب در مراسم سالروز شهادت آیت الله مدرس و نامگذاری این روز به نام روز مجلس، با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که شهید مدرس صداقت و سیاست و فقاهت را با هم داشت، گفت: شهید مدرس نماد نماینده‌ای شجاع، مردمی و انقلابی بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی همین انتظار را از مجلس شورای اسلامی داشتند تا مجلسی در تراز انقلاب اسلامی و مجلسی انقلابی و مردمی باشد.

وی با تأکید بر اینکه قوه قضائیه باید با کسانی که کارت سوخت را حذف کردند برخورد کند، عنوان کرد: قانون هدفمندی یارانه‌ها طی ۶ سال گذشته می‌توانست به صورت تدریجی انجام شود تا نیازی به افزایش ناگهانی و بروز چنین تنش‌هایی نشود.

ساداتی نژاد از افزایش نرح بنزین بدون اطلاع مردم و نمایندگان مردم در مجلس انتقاد کرد و افزود: برخی سران کشور‌ها و سفیر انگلیس از افزایش نرخ بنزین و اغتشاشات در ایران اطلاع داشتند و ۵ هزار نفر را برای اغتشاش و ایجاد ناامنی در کشور آموزش دادند و به سلاح تجهیز کردند.

وی با گلایه از رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: رئیس مجلس از افزایش نرح بنزین اطلاع داشت و باید نمایندگان مجلس را در جریان اجرای آن قرار می‌داد و این در حالی است که افزایش نرخ بنزین سه بار در مجلس رای نیاورده بود.

ساداتی نژاد با اشاره به سه توطئه، فشار حداکثری دشمن، ایجاد شکاف بین امام و امت و خدشه دار کردن امنیت داخلی کشور برای کشانیدن کشور به پای میز مذاکره، اظهار داشت: سفیر انگلستان اعلام کرده است امنیت خط قرمز رهبر ایران است و اگر امنیت داخل ایران خدشه دار شود رهبر ایران به پای میز مذاکره خواهد آمد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دشمن معتقد است، چون فشار حداکثری جواب نداده است باید امنیت ایران را خدشه دار و ایران را بی ثبات کرد و برای این توطئه خود حرف‌های حقوق بشری را مطرح و خود را حامی مردم ایران معرفی می‌کند و برخی هم در داخل کشور حرف‌های دشمن را تکرار می‌کنند و به دنبال مذاکره هستند.

وی افزود: اتفاقات اخیر نشان داد مردم بینش درستی دارند و پیرو ولی فقیه و ولایت هستند و با حضور گسترده خود در راهپیمایی‌ها آن را به اثبات رسانیدند، اما انتظارات مردم در موضوعات گرانی و معیشتی همچنان پابرجاست.

به گفته وی حضور مردم در راهپیمایی‌های اخیر نشان دهنده فهم سیاسی مردم، زمان شناسی، موقعیت شناسی و در صحنه بودن مردم و ایستادن به پای آرمان‌های انقلاب بود.

ساداتی نژاد با شکرگزاری از داشتن نعمت ولی فقیه در کشور، اظهار داشت: اگر امام راحل می‌فرماید، پشتیبان، ولی فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد، امروز هرچه جلوتر می‌رویم بیشتر به اهمیت و جایگاه مهم ولی فقیه در کشور پی می‌بریم.

وی افزود: دشمن در اغتشاشات بنزینی به دنبال جنگ خیابانی و درگیری بین مردم و به ایجاد وضعیتی شبیه به سوریه بود، اما، ولی فقیه به موقع و دقیق وارد عرصه شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه برخی معتقدند در اتفاقات اخیر رهبری هزینه شد، اظهار داشت: ولی فقیه یعنی از مردم بودن و با مردم بودن و همه چیز خودش را برای اسلام و مردم دادن است.

ساداتی نژاد همچنین هدایت مردم در بزنگاه‌ها را از ویژگی های ولی فقیه دانست و افزود: امام جامعه در بزنگاه رخداد‌های اخیر نقش خودش را به خوبی انجام داد.

به گفته وی اگر رهبری وارد میدان نشده بود آینده مبهمی در پیش رو داشتیم و خواب‌های آشفته دشمن تعبیر می‌شد، چرا که دشمن به دنبال نا امنی و بی ثباتی در کشور بود تا بتوانند جمهوری اسلامی را به پای میز مذاکره ببرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه ابراز امیدواری کرد دولت به تعهداتش عمل کند و بر قیمت‌های بازار نظارت داشته باشد و از افزایش قیمت‌ها جلو گیری کند./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات