۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۲۸۸۹۴
حجت الاسلام رحمانی خبر داد؛

راه اندازی سطح ۴ حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در آینده نزدیک

راه اندازی سطح ۴ حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در آینده نزدیک
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: راه اندازی سطح ۴ حوزه علمیه خواهران استان از مهمترین ضرورت‌ها است که به زودی انجام می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست مدیران مدارس علمیه خواهران این استان که با حضور رییس دادسرای ویژه روحانیت برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران یک پدیده مبارک در انقلاب اسلامی است، به تشریح وضعیت کمی و کیفی مدارس علمیه خواهران این استان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه تا سال ۹۰، چهار حوزه علمیه خواهران این استان زیر نظر اصفهان فعالیت داشتند، ابراز کرد: از سال ۹۰ مدیریت حوزه علمیه خواهران استان به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر ۸ مدرسه علمیه خواهران سطح دو و یک مرکز تخصصی سطح سه در استان وجود دارد.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به یک هزار طلبه خواهر در این مدارس علمیه خواهران این استان در حال فراگیر علوم دینی هستند، افزود: به لطف الهی توانسته ایم در این سال ها، به همین میزان هم طلبه دانش آموخته و فارغ التحصیل داشته باشیم که بیش از ۵۰۰ نفر آن‌ها را ساماندهی کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه تا سال ۹۰ بیشتر اساتید حوزه‌های علمیه خواهران این استان از اساتید اقا بودند، اظهار کرد: امروز به جرأت می‌توان گفت همه اساتید مدارس خواهران سطح دو استان از بین دانش آموختگان همین استان هستند که این مایه افتخار است.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه راه اندازی سطح ۴ حوزه خواهران استان از مهمترین ضرورت‌ها است که به زودی انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مبنای حوزه‌های علمیه خواهران استان از همان بدو تأسیس بر کم توقعی، اخلاص، سلامت طلاب و فراگیری علوم دینی به بهترین نحو ممکن بوده است که به حمدالله با کمک شبانه روزی مجموعه مدیران مدارس توانسته ایم به خوبی در این مسیر قرار بگیریم.

وی آگاهی بخشی به طلاب و متولیان امر حوزه‌های علمیه خواهران استان را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: به لطف الهی ارتباط خوبی بین حوزه‌های علمیه خواهران با دستگاه‌های نظارتی وجود دارد و از این نظر هیچ گونه مشکلی در استان نداریم.

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه اعتقاد ما بر این بوده که مدارس علمیه خواهران استان باید محیطی امن برای رشد همه جانبه طلاب خواهر باشد، افزود: به یقین حرکت در مسیر پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه مهمترین رسالت امروز ما است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات