۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۲۸۸۹۷
رییس دادسرای ویژه روحانیت چهارمحال و بختیاری:

توجه به امور اخلاقی و اعتقادی مهمترین نیاز امروز حوزه‌های علمیه است

توجه به امور اخلاقی و اعتقادی مهمترین نیاز امروز حوزه‌های علمیه است
حجت الاسلام موسوی راد گفت: توجه به امور مربوط به خانواده، اخلاق و معنویت از مهمترین ضرورت‌های امروز حوزه‌های علمیه است که باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد موسوی راد، رییس دادسرای ویژه روحانیت استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست مدیران مدارس علمیه خواهران این استان، با اشاره به خطبه همام نهج البلاغه به تشریح مهمترین ویژگی‌های متقین پرداخت و اظهار کرد: نکات اخلاقی و اعتقادی مهمترین نیاز امروز کشور خصوصا حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام موسوی راد با اشاره به عبارت «و انفسهم عفیفه» در خطبه همام نهج البلاغه خاطرنشان کرد: در جامعه بیشتر افراد فکر می‌کنند عفت تنها مخصوص زنان است در حالی که عفت زن و مرد نمی‌شناسد و همه باید پاک دامن باشند.

وی با بیان اینکه عفت واقعی در شکم، دامن، فکر و اندیشه و کلام خلاصه می‌شود، افزود: بسیاری از مشکلات امروز کشور در همه زمینه‌ها به خاطر آن است که عفت در این عرصه‌ها رعایت نمی‌شود و این مایه شرمساری است.

رییس دادسرای ویژه روحانیت استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با تشریح آیین نامه دادسرا‌های ویژه روحانیت ابراز کرد: این آیین نامه در واقع شیوه نامه‌ای برای رسیدگی به مشکلات قضایی حوزه روحانیت است که به تأیید رهبر معظم انقلاب نیز رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات قضایی مربوط به طلاب و روحانیون ابتدا در شورایی به نام صلح و سازش مطرح می‌شود تا با حل و فصل مشکلات در این شورا به مرحله کیفری نرسد، تصریح کرد: تجربه نشان داده که بیش از ۹۰ درصد مشکلات حوزه روحانیت با صلح و سازش برطرف می‌شوند.

حجت الاسلام موسوی راد با تأکید بر اینکه نباید در حوزه‌های علمیه تنها به امور درسی توجه شود، گفت: توجه به امور مربوط به خانواده، اخلاق و معنویت از مهمترین ضرورت‌های امروز حوزه‌های علمیه است که باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه آخوند نواری در حوزه‌های علمیه دیگر جواب نمی‌دهد، گفت: باید دروس اخلاقی به صورت سنتی و چهره به چهره مورد توجه متولیان امر حوزه‌های علمیه قرار گیرد تا اثرگذار باشد./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات