۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۲۸۹۰۶

خنثی سازی حمله النصره در ادلب

خنثی سازی حمله النصره در ادلب
یگان های ارتش سوریه حمله گروه تروریستی جبهه النصره به مواضع خود در محور شهرک اعجاز در حومه شرقی استان ادلب را خنثی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، عناصر گروه تروریستی جبهه النصره و گروهک‌های هم پیمانش با تانک و خودروهای زرهی سنگین به یکی از مقرهای نظامی ارتش سوریه در شهرک اعجاز حمله کردند که در پی آن درگیری‌های شدیدی بین این عناصر و نیروهای سوریه بوقوع پیوست.

یگان‌های ارتش سوریه در محور شرقی حومه استان ادلب توانستند حمله تروریست‌ها را خنثی و دو دستگاه تانک و چند خودروی دیگر آنها را منهدم کنند.

گروهک‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره مستقر در حومه ادلب به مقرهای ارتش و روستاها و شهرک‌های امن حمله می‌کنند و در مقابل، یگان‌های ارتش سوریه نیز به عملیات خود علیه تروریست‌ها در این منطقه ادامه می‌دهند.

ارتش سوریه دوشنبه گذشته توانست روستاهای ضهره الزروزور و الصیر و ام الخلاخیل و کشتزارهای المشیرفه در حومه جنوب شرقی ادلب را بازپس گرفته و خسارت و تلفاتی به تروریست‌ها وارد کند.

درخواست سوریه برای جلسه سازمان ممنوعیت سلاح شیمیایی درباره دوما

دولت سوریه خواهان برگزاری جلسه سازمان ممنوعیت سلاح های شیمیایی برای بحث درباره گزارش این سازمان درباره حمله شیمیایی مورد ادعا در منطقه دوما شد.

دولت سوریه نگرانی شدید خود را از محتوای نامه نگاری یکی از اعضای تیم حقیقت یاب به دفتر مدیرکل سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی که اخیرا به بیرون درز کرد، ابراز داشت.

این نامه به دستکاری در گزارش سازمان ممنوعیت سلاح های شیمیایی درباره ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در شهر دوما در حومه دمشق و تحریف واقعیت‌ها درباره این پرونده اشاره شده است.

بسام صباغ نماینده دائم سوریه در سازمان ممنوعیت سلاح های شیمیایی در بیست و چهارمین اجلاس کشورهای ذیربط در لاهه هلند گفت: ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در دوما بهانه‌ای برای سه کشور غربی آمریکا و فرانسه و انگلیس برای تجاوز نظامی به حاکمیت سوریه شد و در نتیجه تحقیقات هیئت حقیقت یاب و نتایج مطرح شده در گزارش آن حساسیت شدید و پیامدهای مهمی داشته است.

این سه کشور هم اکنون در تلاش برای فشار به منظور سرپوش گذاشتن بر محتوای سند درز کرده هستند و به شدت از اعتباری که اساسا گزارش از آن برخوردار نیست، دفاع می‌کنند تا به این وسیله تجاوزگری نظامی خود به خاک سوریه را توجیه کنند./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات