۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۲۸۹۱۷
معاون حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

توجه به موضوعات اعتقادی در مقالات پایانی طلاب خواهر ضروری است

توجه به موضوعات اعتقادی در مقالات پایانی طلاب خواهر ضروری است
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به موضوعات اعتقادی در مقالات پایانی طلاب خواهر ضروری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، خانم طاهره اکبری، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست مدیران مدارس علمیه این استان که به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه به روز رسانی اطلاعات اساتید در سامانه‌های مربوطه از ضرورت‌ها است، گفت: به لطف الهی و با تلاش‌های صورت گرفته، دیگر استاد بدون مجوز در حوزه‌های علمیه خواهران استان نخواهیم داشت.

وی با اشاره به برداشته شدن تحقیق پایانی در سطح دو حوزه خواهران و جایگزینی مقالات پایانی به جای آن‌ها خاطرنشان کرد: باید در این مقالات بیشتر به موضوعات اعتقادی توجه کنیم چراکه مهمترین نیاز امروز جامعه است.

خانم اکبری با بیان اینکه توجه به امور اخلاقی در حوزه‌های علمیه یک اصل است که باید مورد توجه جدی مدیران مدارس علمیه قرار گیرد، ابراز کرد: همه باید بدانند ورود به حوزه دارای الزاماتی است که همه مؤظفند این الزامات را بپذیرند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نباید بگذاریم طلاب جذب رسانه‌ها و امور بی فایده شوند، گفت: به یقین توجه به امور اخلاقی و دینی در حوزه‌های علمیه، طلاب را مهذب خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم امور اخلاقی در مدارس علمیه فراگیر شود، باید در مرحله نخست از خود و اساتید آغاز کنیم، افزود: فضای مدرسه نباید فضای درسی صفر باشد؛ باید بکوشیم فضای معنوی در بین طلاب فراگیر و نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه شهرکرد، ولایتمداری و ماندن در مسیر ولایت را یک آزمون بزرگ دانست و اظهار کرد: مراقب باشیم از آزمون‌های بزرگ سربلند بیرون بیاییم؛ دشمن همه توان خود را برای به انحراف کشاندن حوزه‌های علمیه به کار بسته است.

در ادامه این نشست نیز مهدی مردانی، رییس اداره پشتیبانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با ارائه توضیحاتی در مورد طرح‌های مالی پایدار مدارس علمیه خواهران تصریح کرد: طرح‌های مالی پایدار مدارس علمیه خواهران استان باید زود بازده و از نظر فنی و اقتصادی توجیه خوبی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه در طرح‌های پیشنهادی باید شؤونات حوزه در نظر گرفته شود، گفت: به یقین طرح‌های مالی پایدار حوزه‌های علمیه باید با مشارکت خیران دیده شوند و این یک اصل است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات