۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۲۸۹۴۳

۱۳۷میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان بوشهر تخصیص یافت

۱۳۷میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان بوشهر تخصیص یافت
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه گفت: در اجرای پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی در استان بوشهر ۱۳۷ میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار سید ضیاءالدین حزنی ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان عرصه‌های خدمات رسانی به محرومان و محرومیت‌زدایی استان بوشهر با بیان اینکه پروژه‌های محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف کشور با همکاری و تلاش بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در حال اجراء است اظهار داشت: در راستای امنیت پایدار در کارآمدی نظام اسلامی محرومیت‌زدایی در نقاط محروم، دور افتاده ، صعب‌العبور و مرزی در اولویت قرار دارد.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این طرح‌ها با تلاش گروه‌های جهادی اجراء می‌شود افزود: 80 درصد از طرح‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، کوچک، زودبازده، عالم‌المنفعه و بدون پیچیدگی‌های فنی و مهندسی است.

مشاور فرمانده کل قوا، پرهیز از بکارگیری نیروهای انتفاعی را از ویژگی‌های طرح‌های یاد شده دانست و تصریح کرد: قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران و بسیج سازندگی در حوادث مترقبه مانند اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده و مقابله با ریزگردها نقش مهم و تاثیرگذاری دارد و برنامه‌های مهمی اجراء کرده است.

سردار حزنی با اشاره به اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان بوشهر بیان کرد: ساخت 2 هزار و 336 مسجد و مکان‌های مذهبی و حسینیه از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی استان بوشهر است که بر اساس ارزیابی انجام شده از جمعیت یک میلیون و 163 هزار نفر استان بوشهر باید 2327 مسجد وجود داشته باشد که تاکنون 2336 مسجد ایجاد و مشکل این حوزه برطرف شده است.

وی، از اجرای 17 هزار و 374 پروژه محرومیت‌زدایی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد در استان بوشهر 3 هزار و 185 پروژه عمرانی و 14 هزار و 88 پروژه غیر عمرانی توسط بسیج سازندگی استان اجراء شده است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: برای اجرای این پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان بوشهر 137 میلیارد و 551 میلیون تومان تخصیص یافته و 122 میلیارد و 557 میلیون تومان آن پرداخت شده است.

سردار حزنی رسالت سپاه در عرصه محرومیت‌زدایی و رسیدگی به محرومان و مستضعفان را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: در راستای ارائه خدمات به نقاط محروم بانک اطلاعاتی در همه استان‌ها راه‌اندازی شده است.

وی، فقرزدایی و محرومیت‌زدایی را در اولویت برنامه قرارگاه محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی سپاه دانست و افزود: بیکاری مهم‌ترین عامل بروز آسیب‌اجتماعی و تولید فقر است که در این راستا اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بر اساس ظرفیت نقاط محروم در اولویت قرار دارد.

مشاور فرمانده کل قوا، اقتصاد ناکارآمد را سبب افزایش مشکلات در جامعه و خانواده دانست و تصریح کرد: همه مسئولان نظام برای رسیدگی به مردم مستضغف باید برنامه خاصی داشته باشند و به مردم محروم و مستضعف منفعت برسانند.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه شایستگی مسئولان با رضایت‌مندی مردم از عملکرد آنان مشخص می‌شود گفت: اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم است و در این راستا برنامه‌های لازم تدوین و عملیاتی شده است.

سردار حزنی با اشاره به نقش مهم مدیران در رسیدگی به مشکلات و مقابله با فساد بیان کرد: مدیران پاک سبب جلوگیری از مشکلات و فساد می‌شوند و مدیران ناپاک نیز ضمن اینکه اطراف خود را آلوده می‌کنند سبب بروز فساد می‌شوند.

در این آیین از فعالان خدمات رسانی به محرومان تجلیل شد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات