۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۲۸۹۵۲
یکی از علمای اهل تسنن لبنان در گفت‎ وگو با رسا؛

دشمنان با تحریم اقتصادی درپی ضربه به جبهه مقاومت است

دشمنان با تحریم اقتصادی درپی ضربه به جبهه مقاومت است
عضو تجمع علمای مسلمانان لبنان گفت: دشمنان از حربه تحریم اقتصادی در راستای دستیابی به سلاح مقاومت استفاده می کنند.

شیخ دیاب ابو ابراهیم عضو تجمع علمای مسلمانان لبنان در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به آخرین حوادث منطقه بیان کرد: بدون شک اتفاقاتی که در لبنان، سوریه، یمن، لیبی و فلسطین رخ می دهد، توطئه ای از سوی دشمنان امت اسلامی یعنی آمریکا، رژیم اشغالگر صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی است.

وی با بیان اینکه دشمنان درپی تضعیف جبهه مقاومت هستند، تصریح کرد: نیروهای مسلح جبهه مقاومت در مقابل دشمنان امت اسلامی ایستاده اند، بنابراین از هر اقدامی در جهت تضعیفشان استفاده می کنند.

عضو تجمع علمای مسلمانان لبنان با اشاره به اینکه محور مقاومت پیروزی های ارزشمندی در منطقه به دست آورده است، افزود: فرصت طلبان امت اسلامی به خوبی می دانند که اراضی فلسطین جز با جهاد آزاد نمی شود.

وی ادامه داد: افزایش قیمت کالاها و فساد از جمله مسائلی هستند که موجب تضعیف وحدت اسلامی می شود، بنابراین ما خواهان اصلاح اداری و مبارزه با فساد در حکومت هستیم و این مسائل از شؤن دینی ما محسوب می شود.

شیخ دیاب ابو ابراهیم با بیان اینکه ما در این زمان بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت اسلامی و ایستادگی در برابر دشمن هستیم، تصریح کرد که دشمنان از حربه تحریم اقتصادی نیز در راستای اهداف خود بهره می برند تا شاید بتوانند از این وسیله به سلاح مقاومت دستیابند و فتنه بین مسلمانان ایجاد کنند.

وی فعالیت در زمینه وحدت مسلمین و کنار گذاشتن اختلافات مذهبی را از وظایف علمای اسلامی دانست و گفت: مشترکات امت اسلامی بسیار زیاد است و همه امت به شعار «ان لا اله الا الله» و «ان محمد رسول الله» معتقد هستند و فقط در 10 درصد با یکدیگر اختلاف دارند، بنابراین باید بر مشترکات خود تاکید وافری کنیم.

عضو تجمع علمای مسلمانان لبنان اظهار داشت: وحدت یک مساله عبادی و بدون اختیار است و عبادت کامل و صحیح مقتضی وحدت بین مسلمانان است و همچنین مقتضی تقوای الهی، وحدت اسلامی است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) دشمنان را احمق می خواند، ادامه داد: دشمنان آغازگر جنگ هستند و کودکان و زنان بی گناه را قلع و قمع می کنند و این مساله را بارها در کشور و مناطق مختلف نظیر غزه شاهد بودیم، اما متاسفانه حکومت های عربی نسبت به جنایت های رژیم اشغالگر صهیونیستی ساکت هستند.

ارسال نظرات