۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۲۸۹۵۴

بیش از ۲۹ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه در استان کرمانشاه اجرا شد

بیش از ۲۹ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه در استان کرمانشاه اجرا شد
۳۳۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در کرمانشاه برای محرومیت‌زدایی تلاش می‌کنند و هر گروه یک منطقه را برای فعالیت انتخاب کرده و چند سال در منطقه انتخابی فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در دوران دفاع‌مقدس بسیجیان زیادی در جبهه‌های جنگ حاضر شدند و جان خود را تقدیم انقلاب کردند. بسیج دیروز در عرصه سخت انجام وظیفه می‌کرد و امروز با پیش‌رفتن انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی بسیج گسترده‌تر شده چرا که تهدیدات دشمن نیز بیش‌تر و متفاوت‌تر شده‌است.

در این سال‌ها یکی از اهداف بسیج محرومیت‌زدایی بوده که بسیج و سپاه از سال 80 تاکنون اقدامات خوبی را در زمینه محرومیت‌زدایی انجام داده‌است. رهبر معظم انقلاب در پیامی در 10 مرداد 98 خطاب به جوانان جهادگر تاکید کردند: شعار «خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت» را همگانی کنید.

امام خامنه‌ای بر «پیشرفت بدون حد در اندیشه و کار جهادی»، «لزوم تبدیل حرکتهای جهادی به گفتمان عمومی» و «لزوم ثبات قدم در صراط مستقیم» تأکید کردند.

مقام عظمای ولایت در خطاب به جوانان جهادگر فرمودند: کارتان با ارزش است. سپاس امثال من حق آن را ادا نمیکند؛ سپاس خدا نصیبتان باد و کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کار گیرنده‌ی هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است، و این دو هیچیک نقطه‌ی پایان ندارد. پس کار جهادی امروز شما میتواند دهها و صدها برابر، کیفیت و ارتقاء و گسترش یابد.

اجرای طرح همدلی بسیج سازندگی در 600 روستا

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) ‌کرمانشاه با اشاره به تأسیس بسیج در سال 58 توسط امام خمینی ره گفت: امام خامنه‌ای در مورد بسیج فرموده‌اند بسیج برای جوانان شورآفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم‌آفرین است.

مجتبی بیاتی با بیان اینکه عرصه‌های بسیج بسیار گسترده است و قبل از پیروزی انقلاب هسته‌های مقاومت در مساجد بر علیه رژیم شاهنشاهی شکل گرفت و با تدابیر امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب بسیج مستضعفین شکل گرفت بیان کرد: امام راحل فرمودند بسیج شجره طیبه و درخت توانمند و پر ثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بسیج در عرصه‌های مختلف جهادی، فرهنگی، اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی برای خدمت به محرومان وارد شده است عنوان کرد: اکنون بسیج در 30 عرصه نقش‌آفرینی می‌کند یکی از این عرصه‌ها حوزه دفاعی، قدرت‌های مردمی نظامی که دارای آمادگی دفاعی گسترده‌ای هستند شاهد هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) ‌کرمانشاه با اشاره به اینکه هر جا در حوزه امنیتی به حضور بسیج و نیروهای مردمی نیاز بوده ورود داشتند و از حیثیت کشور دفاع کردند گفت: در عرصه فرهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های جوانان، در حوزه هنری، در عرصه سازندگی و اجتماعی، محرومیت‌زدایی، پزشکی، ایجاد بیمارستان صحرایی و اعزام تیم پزشکی مجرب و ویزیت رایگان محرومان، بسیج نقش آفرینی خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی طرح همدلی بسیج سازندگی را با کشاورزان در 600 روستا با کمک 300 تیم مجرب پیگیری می‌کنیم افزود: اساس اقتصاد مقاومتی را بسیج به عنوان پیشتاز در کشور شروع کرده است و در حوزه علمی و فناوری نخبگان و مباحث روشنگری آحاد جامعه در فتنه‌های مختلف بسیج ورود خوبی داشته است.

بیاتی با اشاره به اینکه در رابطه با پروژه‌های محرومیت‌زدایی از سال 88 تا 98 در استان خدماتی که در سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه داشتیم گفت: در مدت این ده سال 19 هزار و 266 پروژه عمرانی احداث، مرمت و تعمیر شده که 158 میلیارد و 920 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه‌های مسکونی، بهداشت و سلامت، مسجد، راه و پل، آبرسانی و مدرسه، کشاورزی، آب‌بند، برق‌رسانی و بهسازی معابر در سراسر استان کرمانشاه هزینه شده است.

وی اظهار کرد: در رابطه با پروژه‌های غیر عمرانی نیز 10 هزار و 64 پروژه غیر عمرانی با مبلغ 101 میلیارد و 607 میلیون تومان در طول این ده سال گذشته هزینه شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) ‌کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه تهیه البسه و پوشاک برای نیازمندان استان و به خصوص دانش‌آموزان نیازمند، تهیه جهیزیه به تعداد 1356 بری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند و سبد معیشتی نیز تاکنون تهیه شده است گفت: در مجموع تاکنون بسیج سازندگی در حوزه محرومیت‌زدایی تعداد 29 هزار و 330 پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی با اعتبار 260 میلیارد و 527 میلیون تومان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول ده سال گذشته در سطح استان 15 هزار و 341 نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت‌آموزی و توانمندسازی دیده‌اند گفت: در این ارتباط از منابع بسیج در این مدت به 5306 نفر وام اشتغالزایی دادیم که مبلغ آن در مجموع 60 میلیارد 694 میلیون تومان بود که تاکنون بیش از 90 درصد این اعتبارات به اشتغال‌زایی منجر شده است.

بیاتی با اشاره به اینکه در دهکده اقتصاد مقاومتی استان تعدادی از جوانان به تولید و رونق داخلی مشغول هستند عنوان کرد: در ارتباط با اردوهای جهادی باید گفت که در سطح استان کرمانشاه 330 گروه جهادی شناسنامه‌دار آموزش‌دیده داریم که در حوزه‌های مختلف صنعت، عمران، اجتماعی، فرهنگی ساماندهی شده‌اند و در طول ده سال گذشته 4403 اردوهای جهادی با 102 هزار و 881 نفر روز اردو در عرصه‌های مختلف استان برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در اردوهای طرح هجرت دانش‌آموزی استان در طول 10 سال گذشته 51 هزار 156 نفر از دانش‌آموزان به تعداد 511 هزار و 560 نفر اردو برگزار کردیم گفت: 7037 مدرسه در این مدت مرمت و بازسازی شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) ‌کرمانشاه عنوان کرد: در بخش آسیب‌های اجتماعی در 20 محله استان کرمانشاه اقدامات ویژه‌ای در زمینه پیشگیری در حال انجام است که یکی از اقدامات اعزام تیم‌های مختلف پزشکی است.

وی اظهار کرد: شعار محوری امسال بسیج چهل سال خدمت، جهاد و شهادت است و این چهل‌سالگی با صدور بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند راهبردی برای تکمیل موفقیت‌های بسیج مصادف شده است.

وی با بیان اینکه این سند یک مکمل برای اهداف خرد و کلان بسیح است عنوان کرد: امام(ره) بسیج را برای حضور جوانان و نوجوانان راه‌اندازی کرد و مقام معظم رهبری در سند راهبردی نیز به این اقشار توجه کرده‌اند.

اعزام 102 هزار نفر روز از جهادگران به مناطق محروم

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تمام دشمنان برای سست نمودن انقلاب با یکدیگر متحد شدند گفت: امام خمینی(ره) سازمان و نهاد عظیم بسیج را خلق و شجره طیبه را غرس کرد و مقام معظم رهبری با آبیاری و رشد و نمو آن سبب بیمه شدن کشور برای ابدیت شدند.

سردار بهمن ریحانی با اشاره به اینکه امام(ره) بسیج و بسیجیان را در طراز ایران اسلامی ندید، بلکه در طراز افق جهانی آن را بنا کرد عنوان کرد: امام عظیم الشأن برای اینکه کشور بیمه شود و سالم بماند و در مقابل توطئه ایمن باشد، بسیج را بنا نهاد که به حول قوه الهی براساس تفکر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ثمره این تفکر را در اقصی نقاط جهان می‌توان مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی در خاورمیانه اسلامی، آفریقا، آمریکای لاتین و غرب آسیا مشاهده می‌شود خاطرنشان کرد: فرهنگ و تفکر بسیجی بسیاری از دشمنان انقلاب را نابود کرده است.

ریحانی با اشاره به اینکه امام راحل (ره) بسیج و بسیجیان را برای مقابله با دشمنان بزرگ تربیت کرده است عنوان کرد: مردم حادثه روزهای گذشته در کشور و کرمانشاه را هیچ وقت از یاد نخواهند برد، فتنه‌ بزرگی توسط همه دشمنان و شیاطین همچون ترامپ، پمپئو، آلمان، فرانسه، انگلستان، امارات، منافقین و معاندین که با هم متحد شدند تا پایه‎های انقلاب را سست کنند، شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌های باشکوه حضور بسیج در مقوله‌های اجتماعی است که امام خامنه‌ای هم تاکید کردند که این ماموریت‌های اجتماعی محرومیت‌زدایی در حوزه‌های عمرانی، پزشکی و اردوهای جهادی باید از طریق بسیج انجام شود گفت: در بحث محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و سازندگی از سال 90 تاکنون 19 هزار 266 پروژه محرومیت‌زدایی در استان کرمانشاه را اجرا کرده‌ایم.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه خدمات عمرانی، تعمیر، احداث واحد‌ها تاکنون از سال 90 به بعد بیش از 159 میلیارد تومان هزینه کردیم بیان کرد: در پروژه‌های غیر عمرانی شامل تأمین جهیزیه، سبد معیشتی، پوشاک، 10 هزار و 64 پروژه از سوی سپاه پاسداران استان انجام شده است.

وی افزود: در حوزه اشتغال، آموزش و توانمندسازی 15 هزار و 349 نفر را از سال 90 تاکنون آموزش داده‌ایم و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنها گذاشته‌ایم و برای اشتغال بیش از 5400 نفر حدود 60 میلیارد تومان وام هزینه کردیم.

ریحانی با اشاره به اینکه در اردوهای جهادی حدود 102 هزار نفر روز را برای کمک به مناطق محروم استان کرمانشاه اعزام کردیم عنوان کرد: در اردوهای هجرت بیش از 511 هزار و 560 نفر روز دانش‌آموز را برای مرمت، نقاشی و تجهیز مدارس به کار گرفتیم.

وی گفت: در اردوهای سلامت که از سوی نیروهای جهادی بسیج سازندگی انجام شده و 192 هزار و 562 نفر را ویزیت رایگان، 13 هزار نفر را تحت جراحی و 29 بیمارستان صحرایی را تاکنون در مناطق محروم احداث کردیم.

ریحانی از ساخت 280 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی ره با مشارکت اداره کل کمیته امداد و بنیاد مسکن در مناطق محروم استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: در مرحله نخست 60 واحد مسکونی احداث، و امروز هم 100 واحد افتتاح می‌شود و تا یکی دوماه آینده مابقی واحدها به بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بزرگترین لذت حکومت‌داری امام علی (ع) محرومیت‌زدایی از قشر محروم جامعه بوده است عنوان کرد: امروز ما بر اساس این اعتقادات باید در صحنه بمانیم و مسئولان بدانند که مردم ولی‌نعمتان آنها و نظام اسلامی هستند و اقتدار و عظمت نظام اسلامی ایران و بزرگترین عامل بازدارندگی نظام ملت بصیر و انقلابی هستند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که این ملت در کنار نظام ایستادگی کنند هیچ دشمنی توان ضربه زدن به این نظام را ندارد و در این حوادث اخیر هم این مورد را شاهد بودیم گفت: ما و مسئولان موظفیم تمام توان خود را برای محرومیت‌زدایی از قشر محروم جامعه برداریم زیرا انقلاب اسلامی متعلق به همین مردم است و بیشترین پشتیبانی از نظام را تاکنون این مردم محروم داشته‌اند و باید قدر این مردم را دانست.

فعالیت 330 گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان کرمانشاه

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: 330 گروه جهادی ثبت شده و شناسنامه‌دار در استان کرمانشاه وجود دارد که اکثر آن‌ها فعال هستند.

سرهنگ حسین قبادی‌بصیر با اشاره به اینکه در این سازمان رویکرد گروه‌های جهادی در یکی دو سال گذشته تغییر کرده است افزود: در شرایط کنونی گروه‌های جهادی ساماندهی و بهینه‌سازی مجدد شده و شوراهای جهادی در سطح شهرستان‌ها شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه لزوم تخصصی‌شدن فعالیت گروه‌های جهادی ضرورت دارد افزود: این روند به خصوص در حوزه عمران باید پیگیری شود تا دستگاه‌های دولتی نگویند هزینه گروه‌های جهادی از بهره‌وری آنها بیشتر است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: گروه‌های جهادی باید بتوانند به شکل هنرمندانه فعالیت‌های خود را رسانه‌ای کنند زیرا کار یک گروه جهادی در برخی اوقات با کار یک سال یک دستگاه برابری می‌کند، اما متاسفانه بازتاب رسانه‌ای خوبی از فعالیت های آنها صورت نمی‌گیرد که در این راستا باید تلاش کرده و این فعالیت‌ها را در جامعه انعکاس داد.

وی افزود: متولی این گروه‌های جهادی، بسیج سازندگی است که نه تنها در حوادث غیرمترقبه بلکه در ساخت‌وساز در مناطق محروم فعالیت دارند.

قبادی‌بصیر با اشاره به اینکه بسیج سازندگی و سپاه در محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی تلاش زیادی می‌کنند اظهار کرد:نخستین دستاورد اردوهای جهادی مشمول خود جهادگران است به طوری که انسانی که از داشته‌ها و وقت و کار خود برای کمک به دیگر انسان‌های نیازمند چشم‌پوشی می‌کند حس فداکاری و ایثار را تقویت می‌کند.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور، اصلی‌ترین هدف گروه‌های جهادی باید توسعه و آموزش هنجارهای اجتماعی و فراهم آوردن امکانات جهت اشتغال‌زایی باشد و تاثیر فرهنگی که فعالیت‌های جهادی در روستاها و مناطق محروم برای اشاعه عدالت اجتماعی می‌گذارد تا به ‏حال هیچ فعالیت دیگری نتوانسته است بگذارد.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: اردوهای جهادی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای استفاده از شور و نشاط انقلابی جوانان مستعد در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی است و مهم‌ترین رسالت و هدف از برگزاری اردوی جهادی، تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری، خودسازی و رفع محرومیت‌زدایی است.

وی با بیان این که خدمات بهداشتی و درمانی در روستاهای استان اجرا می‌شود گفت: یکی از اولویت‌های اساسی ما ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم است و با توجه به این مسئله در این مناطق نسبت به راه‌اندازی 26 بیمارستان صحرایی اقدام شده است.

قبادی‌بصیر افزود: این بیمارستان‌های صحرایی به مدت یک هفته به اهالی محروم استان کرمانشاه در مناطق روستایی خدمات متنوع پزشکی درمانی ارائه داده است و فعالیت‌های پزشکی بسیج سازندگی استان کرمانشاه در مناطق محروم همچنان تداوم دارد.

وی با بیان اینکه برپایی بیمارستان‌های صحرایی و ایجاد تیم‌های جهادی و بسیجی باهدف برطرف کردن مشکلات مردم این مناطق با امکانات بهتر است بیان کرد: در گروه‌های جهادی استان کرمانشاه در مدت فعالیت بسیج سازندگی در قالب 1865 تیم پزشکی و بهداشتی در حوزه سلامت فعالیت داشته‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی روستایی و تولیدکنندگان خرد توسط بسیج سازندگی کرمانشاه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد بسیج سازندگی در زمینه اشتغال گفت: با توجه به وضعیت حاکم بر جامعه و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان راهکار برون‌رفت از این وضعیت و تحقق رونق تولید تکیه بر توانمندی‌های داخلی بوده که با اجرای طرح‌های اشتغال با استفاده از توانمندی‌های موجود می‌توانیم در این عرصه گام‌های اساسی برداریم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه عنوان کرد: تسهیلاتی که توسط بسیج سازندگی با هدف توسعه اشتغال ارائه می‌شود کم‌بهره بوده چرا که هدف نهایی از این تسهیلات حمایت از اشتغالزایی و تلاش برای کاهش آمار بیکاری در منطقه است.

وی از ارائه آموزش‌های کارآفرینی و اشتغال با هدف رونق تولید و فضای کسب و کار خبر داد و گفت: تأکید اساسی در این دوره‌ها بر بهره‌گیری از سرمایه‌های کوچک و خرد افراد برای آغاز کسب و کار و توسعه آن در مراحل بعدی بوده و در زمینه فروش نیز تلاش می‌شود از ظرفیت‌های موجود در این حوزه بهره گرفت.

قبادی‌بصیر افزود: با توجه به اینکه تحقق شعار سال 98 رونق تولید عزم جدی مردم و مسئولان را می طلبد بنابراین در این میان بسیج سازندگی استان کرمانشاه نیز نقش مهمی دارد.

وی با تأکید بر نقش موثر مسئولان در راستای تحقق شعار سال اظهار داشت: مسئولان باید در زمینه تحقق رونق تولید، تشویق تولید ملی، جلوگیری از واردات بی‌رویه و حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی بسیار تلاش کنند./1350/د101/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات