۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۲۸۹۵۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عدالت و مبارزه با فساد مهم ترین توصیه بیانیه گام دوم انقلاب است

عدالت و مبارزه با فساد مهم ترین توصیه بیانیه گام دوم انقلاب است
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان این که مهم ترین توصیه بیانیه گام دوم مبارزه با فساد و عدالت است، گفت: عدالت در بحث گرانی به درستی دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سالن نشست های خبرگزاری رسا در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مجلس خبرگان رهبری در این نشست با بیان این که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، عدالت و مبارزه با فساد را لازم و ملزوم یکدیگر دانسته اند، گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، فساد در همه عرصه ها توده چرکین نظام ها و انقلاب ها است و اگر در بدنه حکومت ها عارض شود زلزله ای ویران گر و ضربه زننده به مشروعیت آنها است.

وی افزود: ایشان بر این عقیده اند که در جمهوری اسلامی کسب ثروت مشروع است، ولی ویژه خواری و مدارا با فریب گران اقتصادی که همه به بی عدالتی می‌ انجامد به شدت ممنوع است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: بیانیه گام دوم از مزایا و امتیازات مهم و ستودنی برخوردار است که به باور من صدر الجریده، بیت القصیده و درة التاج آن همین توصیه چهارم یعنی عدالت و مبارزه با فساد است.

وی با اشاره به این که عدالت یک گرایش عمیق و ریشه دار بشری است که در فطرت انسانیت نهفته است، گفت: اسلام هم بر عدالت در همه شعب تأکید و توصیه کرده است ولی بحث ما در خصوص عدالت همه جانبه پایدار اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی تصریح کرد: عدالت در این حوزه باب الابواب تحقق تمدن و دسترسی و دستیابی به تمدن عظیم و یا نوین و یا مهم اسلامی است؛ فقه العدالة در این خصوص حائز اهمیت است چون بسیاری از بزرگان دارای دغدغه دین که از نزدیک مسائل مورد ابتلای امت اسلامی را حس و لمس کرده اند تعابیر بلندی در مورد عدالت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برخی از بزرگان از جمله علامه کاشف الغطاء می‌ گوید درمان دردهای کشنده جامعه عدل است و سه بار بر آن تأکید می‌ کند، از معاصران نهضت انقلاب اسلامی شهید متفکر بهشتی، عدل و دین را در کنار هم می‌ داند و تأکید می‌ کند که این دو اگر از هم تفکیک شود دین و عدل ادعایی می‌ شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که معنای عدالت در بیانیه گام دوم انقلاب بیان شده است، گفت: عدالت برای مسؤولان پاکدستی، پاک زبانی، پاک چشمی و پاک شکمی است و نتیجه آن هم این است که اداره جامعه، واگذاری و پذیرش مسؤولیت ها باید بر اساس شایستگی ها، لیاقت ها، دانایی و توانمندی ها باشد.

وی اضافه کرد: طبق دستور دین عدالت یعنی قرار گرفتن هر چیزی در جایگاه خودش و این که حق هر ذی حقی داده شود، از این رو رهبر معظم انقلاب بر تقسیم بندی درست ظرفیت ها در کشور تأکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در ادامه تأکید کرد: در جامعه باید هر کسی به فراخور دانایی و توانایی مسؤولیت را برعهده بگیرد و فراهم کردن زمینه رشد برای همه بر اساس عدالت ضرورتی غیر قابل انکار است.

وی خاطرنشان ساخت: فریاد بیانیه گام دوم این است که ما تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله داریم، رهبر معظم انقلاب می‌ گویند ما به نتایج بزرگی در انقلاب رسیده ایم ولی در عرصه عدالت آنچنان که باید و شاید رشد نکرده ایم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در موضوع گرانی بنزین هم بحث عدالت به درستی دیده نشد، گفت: طبق فرموده امیرالمؤمنین(ع) بی عدالتی در جامعه نتیجه اش اعتراض، اغتشاش و در نهایت از نیام کشیده شدن شمشیر و خون ریزی و ناامنی است.

وی تصریح کرد: اگر در حد مطلوب موضوع عدالت را اجرا کنیم، انقلاب اسلامی بیمه می‌ شود والا با سمینار و شعار و کنفرانس کار درست نمی شود و مسؤولان باید از همین امروز به فکر کاستی های نابخشودنی گذشته بیافتند./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
مصطفی رستمی
ارسال نظرات