۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۲۸۹۶۹
از سوی نماینده مجلس خبرگان رهبری صورت گرفت؛

بررسی تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب

بررسی تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب
حجت الاسلام والمسلمین نیازی در نشست علمی بیانیه گام دوم انقلاب به بررسی تمدن سازی در بیانیه گام دوم پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نیازی در نشست علمی بیانیه گام دوم انقلاب که در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد با اشاره به موضوع تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: ویژگی بیانیه گام دوم این است که به صورت مستقیم وارد تمدن اسلامی شده و یک شاخصه ایجابی ذکر کرده که صفات ثبوتی و یک سری شاخصه های سلبی دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم فردای بدون علم تاریک است و چراغ راه تمدن نوین اسلامی مجاهده علمی است و علم از نظر رهبر معظم انقلاب سلطه آور و موجب قدرتمندی در برابر دنیا می‌ شود به همین جهت نباید صرفا مصرف کننده باشیم.

وی با تأکید بر این که در تمدن سازی اسلامی ابتنای محتواهای علمی و جهت این علم به مبانی دینی است، گفت: علم در صورتی می‌ تواند تمدن ساز باشد که با معنویت گره بخورد و الا خسارت غیر قابل جبرانی است که الان در تمدن غرب می‌ بینیم با همه پیشرفت ها در حال افول بوده و به یک توحشی برای تربیت اراذل و اشرار تبدیل شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: برای تشکیل تمدن اسلامی، اخلاق و معنویت نقش حیاتی دارد و از نظر رهبر معظم انقلاب نبودن حرص ها، دنیا طلبی، حب و بغض های شخصی فاجعه سقوط یک کشور و موجب تنگی فضا می‌ شود.

وی در ادامه تأکید کرد: برای تحقق تمدن سازی، دو گام انقلاب و نظام اسلامی محقق شده است و مخصوصا در اصل چهارم قانون اساسی می‌ خوانیم برای کلیه قوانین مدنی، جزایی، فرهنگی، نظامی و سیاسی باید رنگ و بوی اسلامی وجود داشته باشد و اگر قوانین با قوانین اسلامی سازگار نباشد به وسیله اصل چهارم باطل است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بُعد سوم برای تمدن اسلامی، دولت سازی و بعد چهارم جامعه سازی است، گفت: ایشان عقیده دارند ما برای این کار باید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را به عنوان هندسه جامع و تفصیلی در نظر بگیریم و این نقشه جامع به عنوان یکی از اسناد بالادستی در نظر گرفته شود و الا دچار مشکلات چهل سال قبل می‌ شویم.

وی افزود: تحقق اسلامی دولت به رکن بعدی یعنی جامعه اسلامی ارتباط دارد و به هر نسبتی که دولت اسلامی باشد، جامعه هم اسلامی می‌ شود و در نتیجه ایشان عقیده دارند بعد از این چهار رکن می‌ توانیم یک الگوی درست و قابل پسند به دنیا عرضه کنیم و این همان تمدن سازی نوین اسلامی خواهد شد./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
فرمایشات استاد بسیار خوب و قابل استفاده برای من بود
0
0