۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۲۸۹۷۰

ردپای انگلیس در حمله به بیت آیت الله سیستانی

ردپای انگلیس در حمله به بیت آیت الله سیستانی
یکی از مزدوان کویتی که مورد حمایت انگلستان است، طرفدارانش را به حمله به بیت آیت الله سیستانی دعوت کرد.

خبرگزاری رسا – گروه بین الملل: چهارشنبه شب، گروهی از مهاجمین نقابدار که به گفته منابع محلی از اهالی شهر نجف اشرف نبوده‌اند، با پخش مستقیم دوربین شبکه خبری العربیه سعودی به کنسولگری ایران در نجف یورش برده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند.

بر اساس گزارش محلی، حمله مزبور از پیش‌برنامه‌ریزی شده بوده و از سوی آشوبگران حرفه‌ای سامان داده شده بود.

مهاجمین نقابدار همچنین در نظر داشتند که به بخش قدیمی شهر نجف اشرف حمله کنند که به این وسیله بتوانند دفتر حضرت آیت الله سیستانی را تهدید کنند که نیروهای امنیتی مانع آنان شدند.

ردپای یاسر الحبیب در حمله به بیت آیت الله سیستانی      

در همین راستا یاسر یحیی عبد الله حبیب سلام الحبیب معروف به «یاسر الحبیب» از سرسخت‌ترین حامیان و از متعصب‌ترین مقلدان سید صادق شیرازی است که دائم بر طبل مرجعیت و اعلمیت وی می‌کوبد، طی سخنانی در شبکه تلویزیونی خود موسوم به «الفدک» گفت: «اگر شما تظاهرکنندگان خواهان راهکار نهایی هستید، در واقع باید بر مرجعیت دینی عراق فشار بیاورید و به نجف اشرف حرکت کنید؛ چرا که گویی شما جهتی که قطب نما نشان می دهد را اشتباه گرفته اید.»

وی افزود: «شما در بغداد تظاهرات می کنید، در حالی که باید در نجف اشرف تظاهرات کنید  وبیت آیت الله سیستانی را به محاصره خود درآورید و با مرجعیت دینی خود منسجم شوید و اعلام کنید که خواهان براندازی نظام عراق هستیم و همه طبقه حاکم کنونی باید برکنار شود و ریشه آن را از اساس بِکنید.»

این مزدور انگلیسی تصریح کرد: «بخشی از طبقه سیاسی حاکم دستشان مانند حاکمان کنونی به نسبت مساوی آلوده است.»

پیش از این نیز عوامل محمود الصرخی مرجع خود خوانده عراقی پس از حمله به کنسولگری ایران در کربلا درپی حمله به بیت آیت الله سیستانی در نجف اشرف بودند، ولی توطئه آنان ناکام ماند.

نگاهی اجمالی به برخی از اقدامات یاسر الحبیب

یاسر الحبیب همان کسی است که طرفدارانش همزمان با حضور محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی در انگلیس، به سفارت ایران در لندن حمله کرد و پرچم این کشور را پایین کشید.

برخی از عقاید یاسر الحبیب به شرح ذیل است:

  1. دفاع شدید از قمه زنی
  2. به هیچ عنوان به وحدت میان شیعه و اهل تسنن قائل نیست
  3. تقیه را مردود می داند.
  4. اعتقادی به ولایت فقیه ندارد.
  5. به امام خمینی (ره)، حضرت آیات خامنه ای و سیستانی توهین می کند.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
با توجه به نفرت مسلمانان کشورهای اسلامی از صهیونیست‌ها، عربستان و اسرائیل به دنبال ایجاد یک دشمن وهمی به نام ایران هستند.
1
0