۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۲۸۹۹۲
حجت الاسلام خوبانی:

رشد اخلاقی و معنوی بسترساز تحول در حوزه است

رشد اخلاقی و معنوی بسترساز تحول در حوزه است
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که اصل تهذیب در حوزه باید همگام با آموزش مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: اخلاق محوری همواره جزء اصول غیر قابل تغییر در حوزه بوده است.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، رشد اخلاقی و معنوی طلاب را یک اصل مهم در حوزه دانست و گفت: تحقق اهداف حوزه در گرو تربیت و پرورش طلابی مهذب است.
 
وی با بیان این که اصل تهذیب در حوزه باید همگام با آموزش مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: اخلاق محوری همواره جزء اصول غیر قابل تغییر در حوزه بوده است.
 
حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که حیات و بقای حوزه‌های علمیه در گرو توجه به اخلاق و معنویت است، ادامه داد: اثر گذاری حوزه‌های علمیه و طلاب در جامعه نیازمند توجه جدی به اخلاق و معنویت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که اخلاق و معنویت باید در نظام آموزشی حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: تخلق به اخلاق حسنه اسلامی، معنویت و فضائل دینی از جمله مسائلی است که رشد و تعالی حوزه را تضمین خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که حوزه بدون اخلاق و معنویت به هیچ عنوان متصور نیست، افزود: تربیت و پرورش طلاب فاضل و مهذب همواره مورد توجه حوزه‌های علمیه در طول تاریخ بوده است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که اخلاق و معنویت همواره چراغی فروزان در حوزه‌های علمیه بوده است، تصریح کرد: حوزه با پرورش طلاب فاضل و مهذب جامعه را در مسیر رشد و تعالی هدایت خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، تقوا، خلوص نیت و اخلاق دینی را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک طلبه مهذب و در تراز انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: طلبه‌ای که در حوزه تربیت می‌شود باید آثار وجودی اش موجب رشد اخلاقی و معنوی در جامعه است.

وی با مثبت ارزیابی کردن رویکرد جدید حوزه در توجه هدفمند به اخلاق در مدارس علمیه کشور، آن را گامی مثبت در جهت تحول اخلاقی و معنوی در این مراکز مهم حوزوی دانست./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات