۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۲۹۰۰۹
مدیر گروه تبلیغ جامعه المصطفی العالمیه:

جدایی دین از سیاست سبب بروز فتنه‌ها و مشکلات می شود

جدایی دین از سیاست سبب بروز فتنه‌ها و مشکلات می شود
حجت الاسلام شفیعی گفت: دین و سیاست مکمل یکدیگر است و جدایی دین از سیاست سبب بروز فتنه‌ها و مشکلاتی نظیر آنچه در برخی کشورهای منطقه شاهد آن هستیم، خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهران شفیعی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود، گفت: امام خمینی (ره) در بین همه علما شهید مدرس را در صدر می‌دانست.

وی با اشاره به این فرمایش شهید مدرس که سیاست ما عین دیانت ما است و دیانت ما عین سیاست ما است تأکید کرد: با قاطعیت می‌توان ادعا کرد این جمله شهید مدرس عین مبانی آیات و روایات است.

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه برخی سیاست را از دیانت جدا می‌دانند، اظهار داشت: دین مزرعه آخرت است و ضمن اینکه آخرت انسان را آباد می‌کند راه و مسیر و طریق برای آخرت است.

وی افزود: آن‌هایی که تصور می‌کنند اگر دین از سیاست جدا باشد به پیشرفت خواهیم رسید اشتباه می‌کنند و در اشتباه خود متوقف شده اند و برخی دیگر نیز تحت تأثیر افکار روشنفکری قرار گرفته و مدعی جدا کردن دین از سیاست هستند.

مدیر گروه تبلیغ جامعه المصطفی گفت: دین و سیاست مکمل یکدیگر است و جدایی دین از سیاست سبب بروز فتنه‌ها و مشکلاتی خواهد شد که امروز در عراق، سوریه، لبنان، بحرین و فلسطین شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام شفیعی اظهار داشت: سیاست، همان تدبیر امور دنیای مردم است و ائمه اطهار (ع) از سیاست مداران دنیا هستند و اگر سیاست از دیانت جدا بود اهل بیت (ع) از سیاست فاصله می‌گرفتند.

مدیر گروه تبلیغ جامعه المصطفی گفت: متأسفانه امروز برخی از محافل مذهبی منتسب به بیوت لندنی برای حمایت از هیأت سکولار و جدایی دین از سیاست کمک مالی دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه به تبعیت از رهبر معظم انقلاب باید در تبیین و روشنگری اصرار داشت، گفت: در انتخابات باید در ارتباط با دو تفکر سازش و مقاومت روشنگری کرد و تفکر انقلابی که برگرفته از منش پیامبراکرم (ص) است را ترویج کرد.

وی همچنین با بیان اینکه اگر قرار بود حکومت دینی نباشد قرآن که یک متن دینی است نباید در مسأله سیاست دخالت می‌کرد، گفت: صد‌ها آیه از قرآن و به تعبیر برخی اساتید تمام قرآن سیاسی است.

مدیر گروه تبلیغ جامعه المصطفی با اشاره به این فرمایش امام خمینی (ره) مبنی براینکه تمام اسلام سیاست است، اظهار داشت: منبری که سیاسی و استکبارستیز نباشد منبر اسلامی نیست و دینی که در مقابل آمریکا نایستد دین نیست.

شایان ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات