۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۲۹۰۱۸
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

حضرت عبدالعظیم حسنی عالمی بزرگ و محدثی والامقام هستند

حضرت عبدالعظیم حسنی عالمی بزرگ و محدثی والامقام هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم(ع) عالمی بزرگ و محدثی والامقام هستند، گفت: ولایتمداری شاخصه مهم ایشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی استاد حوزه علمیه، به مناسبت شب میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در همین آستان مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: برای تقرب به خداوند به وسیله متمسک شوید.

وی براساس آیات الهی، اهل بیت(ع) را وسیله تقرب انسان به خداوند بیان کرد و ادامه داد: قرآن کریم آن بزرگواران را عقل کامل معرفی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی زیارت جامعه را صحیفه امام شناسی معرفی کرد و گفت: زیارت چامعه کبیره بالاتر از کلام مخلوق و پایین‌تر از کلام خالق است؛ در زیارت نورانی جامعه کبیره اهل بیت(ع) را واسطه در قوس نزول و واسطه در قوس سعود معرفی می کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند به واسطه ائمه اطهار(ع) به بندگان خیر و روزی عطا می کند، اظهار داشت: انسان بدون امضای امام معصوم(ع) نمی تواند سیر الی الله داشته باشد.

وی رضایت خداوند از بندگان را در گرو رضایت اهل بیت(ع) دانست و ادامه داد: اهل بیت(ع) این مقام و رتبه را از رهگذر اطاعت و بندگی خداوند کسب کردند؛ ملاک قرب الهی تقوا است و تقوا انجام واجبات و ترک محرمات تعریف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی نماز را راس واجبات دانست و اظهار داشت: کسی که اهل اقامه نماز نیست نمی تواند سالک الی الله باشد، طبق صریح روایات؛ دروغ بزرگ ترین گناه محسوب می شود و انسان باید از آن اجتناب کند.

استاد حوزه علمیه افزود: انسان باید مراقب چشم و گوش خود باشد و اجازه ندهند این دو عضو هر چیزی را ببیند و هر چیزی را بشنود؛ هرکسی که مطیع اوامر الهی باشد دوست اهل بیت(ع) در غیر این صورت دشمن آن بزرگواران خواهد بود.

وی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مصداق بارز انسان متقی دانست و گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به فرموده آیت الله بهجت(ره) محل صعود و فرود ملائکةالله است؛ اهتمامی که بزرگان و علما به ایشان دارند بیانگر عظمت و بزرگی این محدث والامقام است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با استناد به امام رضا(ع)، عنوان کرد: حضرت می فرمایند هر کس نمی تواند مرا زیارت کند به زیارت برادرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ری برود همچنین می فرمایند کسی که قبر ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) محضر 5 امام معصوم را درک کرده است، گفت: امام هادی(ع) خطاب به حضرت سیدالکریم(ع) فرمودند: تو حقا دوست ما هستی.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) زمانی که دین خود را به محضر امام هادی(ع) عرضه کردند از حضرت مهر تایید گرفتند؛ ایشان در انتقال احادیث اهل بیت(ع) به مردم بسیار زحمت کشیدند؛ حضرت عالم و محدث و امانتدار و کریم است./813/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات