۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۲۹۰۲۶
سخنران حرم مطهر رضوی تبیین کرد؛

لزوم تقویت حس عاطفه در خانواده با توجه به آیات و روایات

لزوم تقویت حس عاطفه در خانواده با توجه به آیات و روایات
حجت الاسلام حسینی گفت: اسلام در حوزه مدیریت خانواده و عاطفه برنامه دارد و پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم در عمل و جملات خود این را نشان می دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مهدی حسینی، کارشناس مذهبی پیش از ظهر امروز در حرم مطهر رضوی به تقویت حس عاطفه در خانواده از کلام معصومین اشاره و اظهار کرد: دین اسلام دین کاملی است و برای همه عرصه ها برنامه دارد و اگر در جایی مشکلی وجود دارد به این خاطر است که ما نتوانستیم این برنامه ها را پیاده کنیم.

وی با اشاره به روایت هایی در مورد خانواده، گفت: در حوزه مدیریت خانواده و عاطفه از عرصه هایی است که اسلام برای آن برنامه دارد و پیامبر اکرم(ص) در این مورد می فرماید:«بهترین شما کسی است که برای خانواده خود بهترین باشد.» و در عمل خود و جملات خود این را حضرت نشان می دادند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که  محبت به همسر ضمانت تداوم جامعه است، ابراز کرد: خیلی از آمارهای طلاق و نزاع ها با محبت کردن حل می شود و پیامبر(ص) در این مورد می فرماید:«اگر مردی به همسر خود ابراز محبت داشته باشد، این مرد هیچ گاه از دل این زن بیرون نمی رود.»

کارشناس مذهبی خطاب به پدر و مادرها، بیان داشت: مراقب باشید اگر به فرزندان خود محبت نداشته باشید، این فرزندان در جایی دیگر جذب می شوند بنابراین فضای خانه خود را با محبت کنید، این نقطه خطر است که پدر و و مادر برای فرزند خود وقتی نمی گذارد در نتیجه موجب جذب فرزند در فضای نادرست جامعه می شود.

وی افزود: بچه ها به عمل پدر و مادر نگاه می کنند و خداوند در این مورد می فرماید:«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ»، زندگی نامه علما و بزرگان دینی را بخوانید و ببینید که این ها چگونه با خانواده خود رفتار می کردند، گفتگوی محبت آمیز در خانواده خود داشته باشید.

حجت الاسلام حسینی به دلجویی در خانواده تأکید و ابراز داشت: هیچ انسان بدون نقصی وجود ندارد و براساس تعبیر قرآن زن و مردم مانند لباس برای هم هستند و باید عیب های هم را بپوشانند و در گرو ازدواج انسان به کمال برسد بنابراین از همسر خود دلجویی کنید، بسیاری از دلخوری ها در خانوده به این خاطر است که پدر و مادر بلد نیستند از هم دلجویی کنند.

وی افزود: امروز اسباب اعصاب خوردکنی با توجه به شرایط کشور زیاد است و اسلام سفارش می کند که زن محیط با آرامش را برای همسر خود را فراهم کند و این فضیلت عبادت است و فرهنگ دینی ما این را می گوید و می فرماید:«وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً»./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات