۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۶۲۹۰۳۳

طرح حیدر العبادی برای حل بحران عراق

طرح حیدر العبادی برای حل بحران عراق
رییس ائتلاف النصر در عراق از که هر فرصتی برای کنار زدن عادل عبدالمهدی استفاده می‌کرد، از طرح خود برای آینده عراق پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری رسا، طبق بیانیه دفتر «حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق، طرح پیشنهادی شامل تشکیل دولت جدید در 2019/ 12/ 15 با برنامه‌ای موقت و در چارچوب زمانی مشخص است که ریاست آن را فردی مستقل بر عهده می‌گیرد که تضمین کننده نمایندگانی از تظاهرکنندگان با تعیین «معاون نخست‌وزیر در امور تظاهرات» باشد تا تحقق خواسته‌ها و مشارکت دادن مردمی در اداره مرحله موقت را تضمین کند.

ائتلاف النصر در ادامه بیانیه افزود، دولت جدید همچنین مسئولیت «آزادی بازداشت‌‌شدگان مسالمت‌جو در جریان تظاهرات اخیر و شناسایی و محاکمه عوامل جنایتکار و عاملان قتل تظاهرکنندگان مسالمت‌جو و نیروهای امنیتی و پرداخت غرامت به آنها را بر عهده دارد و در عین حال به اصلاحاتی در قانون انتخابات برای شکستن انحصار سیاسی مبادرت می‌کند و نیز ضمن تشکیل کمیته مستقل انتخابات، انتخابات سراسری زودهنگام را با نظارت بین‌المللی طی 6 ماه برگزار می‌کند.

طبق این بیانیه، دولت منتخب جدید اجرای اصلاحات قانون اساسی و انحصار سلاح به دولت را بر عهده می‌گیرد و به پرونده‌های بازداشت‌شدگان و مفقودین خاتمه می‌دهد و به اصلاح دستگاه قضایی اقدام و پروندهای اصلی فساد را با کمک گرفتن از کارشناسان بین‌المللی تعیین تکلیف می‌کند علاوه بر آن کشور و نهادهای دولتی را از سیستم سهمیه‌بندی خلاصی داده و بر معیارهای حرفه‌ای، شایسته‌سالاری، صداقت و استفاده از فرصت‌های برابری تکیه می‌کند./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
اوضاع عراق روز به روز نگران کننده تر می شود
چند روز پیش خدمت نماینده یکی از مراجع تقلید ساکن نجف بودم و نگرانی خود را نسبت به مباحث امنیتی برای بیوت مراجع ابراز کردم .
وضعیت عراق بسیار پیچیده شده است و اگر فکری نشود بیم آن وجود دارد اعتراضات بعضا به حق مردم به گونه ای توسط موج سواران خارجی و داخلی این کشور مدیریت شود که همه را غافلگیر کند .
در هر حال از دست ما که کاری بر نمی آید فقط میتوانیم ابراز نگرانی کنیم، متاسفانه ما در این قحط الرجال چاره ای جز اعتماد کردن به برخی حضرات صاحب قدرت نداریم، این در حالیست که بعضا شاهد هستیم برخی تصمیم گیران شعور ابتدایی را در مدیریت برخی بحران ها را هم ندارند و تخصصشان در ابراز تاسف پس از مصیبت ها است .
امیدوارم خدا به دو کشور شیعه عراق و ایران ترحم کند
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
طرحشون اشکال امنیتی داره باز کردن پای بیگانگان به حل مشکلات داخلی کشور کار غلطی است
1
0
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
متاسفانه در دو جا به دخالت بیگانان در امور داخلی کشور عراق توصیه کرده است
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
طرح نقاط قوت خوب ولی نقاط ضعف بسیار بدی دارد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
با توجه به ابهامات زیاد در خصوص تحولات اخیر عراق نیاز است تحلیلی درست و خوب برای مردم کشور مان ارائه شود الان تقریبا هیچ اطلاعی درستی از حقایق نا آرامی ها عراق نداریم
1
0