۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۲۹۰۶۱
با حضور بانوان طلبه بسیجی؛

مراسم یادواره شهدا در جامعه الزهرا برگزار شد

مراسم یادواره شهدا در جامعه الزهرا برگزار شد
مراسم یادواره شهدا با حضور بانوان طلبه بسیجی در جامعه الزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم یادوراه شهدا همزمان با گرامیداشت هفته بسیج با هماهنگی اداره کل امور فرهنگی به همت مدرسه علمیه صالحات و بینات و همکاری بسیج جامعه الزهرا(ع) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این برنامه فرهنگی، اساتید، کارمندان و طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام حضور داشتند و طلاب بسیجی مدارس صالحات و بینات با حضور خود در فضاسازی و اجرای این برنامه مشارکت کردند.

شهید گلعلی فندرسکی اهتمام ویژه ای به رعایت حقوق مردم و بیت المال داشت

در ابتدای مراسم، خواهر بزرگوار شهید گلعلی فندرسکی به بیان خاطراتی از سبک زندگی شهید والامقام پرداخت. به گفته خواهر بزرگوار این شهید والامقام، شهید گلعلی اهتمام ویژه ای به رعایت حقوق مردم و بیت المال داشت؛  به طوریکه حتی در جبهه های نبرد نیز، از امکانات عمومی حداقل استفاده را می‌کرد و از منزل، سهمیه  قند خود را جهت استفاده در جبهه، با خود می‌برد.

شهید گل‌علی فندرسکی از شهدای هنرمندی که با‌ هنر خود به ثبت وقایع جنگ همت گماشت، متولد ۱۳۴۵، از روستاهای توابع بهشهر بود که در بندرگز پرورش یافت و نهایتاً در تاریخ ۲۱دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

مهمترین دغدغه شهید، حفظ حجاب و پشتیبانی از ولایت فقیه بود

در ادامه این مراسم، همسر شهید مصطفی نبی لو به  بیان خاطراتی از ماجرای خواستگاری، ازدواج و زندگی در کنار این شهید مدافع حرم در دوران دفاع مقدس، پرداخت.

وی گفت: شهید نبی لو همیشه از دوران دفاع مقدس تاکنون، آرزوی شهادت را در دل می‌پروراندند و من هم همیشه برای این خواسته،  دعا می‌کردم چون دوست نداشتم مصطفی به مرگ طبیعی از دنیا برود بلکه آرزو داشتم با شهادت به ملاقات خدای متعال نائل شود.

همسر شهید نبی لو با بیان اینکه مهمترین دغدغه شهید، حفظ حجاب و پشتیبانی از ولایت فقیه بود، افزود: ما باید در هرلباسی که هستیم برای زمینه سازی ظهور امام زمان تلاش کنیم و مدافع حریم ولایت باشیم.

وی تصریح کرد: امروز کشور ما در جنگ اقتصادی است و اثرگذارترین سربازان در این نبرد، بانوان هستند که می‌توانند با اصلاح الگوی مصرف در زندگی روزمره و تحمل سختی‌های معیشتی در این جنگ نیز پیروز شوند.

همسر شهید نبی لو در ادامه به قرائت نامه شهید که پس از شهادت شان به یادگار گذاشتند، پرداخت.

شهيد بزرگوار مصطفی نبی لو متولد سال ۱۳۴۵ و از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود كه در سال ۱۳۹۶ و در چهارمين اعزام به سوريه به شهادت رسيد.

شهید نبی لو در سخنانی به خانواده خود گفت: «به ما نگویید مدافعان حرم. چون جنگ سوریه و عراق که تمام شود به ما می‌گویند حالا که حرمی در خطر نیست. حالا این‌ها چه کار می‌کنند؟ ما مدافعان حرم نیستیم. ما زمینه‌ساز ظهور هستیم. ما تا ظهور آقا امام زمان(عج) به مبارزه ادامه می‌دهیم. حالا می‌خواهد سوریه و عراق باشد و یا جنگ با خود اسرائیل در فلسطین اشغالی باشد. هر جا ندای مظلومی بلند شود ما آنجاییم. هر جا که برای زمینه‌سازی ظهور آقا احتیاجی به ما باشد ما آنجاییم. پس از همین حالا یاد بگیرید فقط نگویید مدافعان حرم. چون شکر خدا امروز حرم‌ها در امنیت است. ما زمینه ساز ظهوریم. این را به همه بگو».

زندگی شهدا، سبک زندگی مجاهدانه بود

در ادامه مراسم، گروه سرود طلاب بین الملل خوابگاهی، سرود زیبایی در رثای شهیدان اجرا کردند و پس از پذیرایی ناهار از میهمانان، حجت الاسلام مهدی دیانی مبلغ دینی و از مدافعان حرم به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت‌الاسلام‌ دیانی  اظهار داشت: ما با بررسی سبک زندگی شهدا در می‌یابیم که افق نگاه شهدا در زندگی، تقرب به خدای متعال بوده و در هر زمانی فقط به قرب به خدا و رضایت و خشنودی امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف توجه داشتند.

این مبلغ دینی با بیان اینکه سبک زندگی شهدا، سبک زندگی مجاهدانه بود، افزود: شهدا اهل مبارزه و نه فرار از دشمن بودند و این سبک زندگی دارای ویژگی هایی است که در زندگی شهدا جاری  است.

حجت‌الاسلام‌ دیانی ادامه داد: اولین ویژگی سبک زندگی مجاهدانه، مهرورزی با مردم است که در زندگی شهدا به کرّات دیده شده و این مهربانی با مردم باید سرمشق زندگی امروز ما باشد؛ به خصوص در جریانات اخیر، نباید نسبت به مردم عادی بی‌مهری شود بلکه صف معترضان باید از معاندین و شورشگران جدا شود.

وی اضافه کرد: دومین ویژگی سبک زندگی مجاهدانه، توسل به اهل بیت علیهم‌السلام و اطمینان به وعده‌های الهی است.

این مدافع حرم یادآور شد: شهید برونسی پیش از آخرین اعزام به مناطق عملیاتی، به همراه خانواده به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و همان جا همسر و فرزندان خود را به امام رضا علیه السلام می‌سپارند و به منطقه اعزام می‌شوند. پس از شهادت ایشان، همسر بزرگوارشان می‌گوید هروقت در زندگی با مشکلی مواجه می‌شوم با توسل به امام رضا علیه السلام و اینکه همسرم، ما را به آن حضرت سپرده اند، مشکلم رفع می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ دیانی بیان داشت: سومین ویژگی سبک زندگی مجاهدانه، اولویت دادن به خدا و حمایت از دین در زندگی است؛ چنانچه شهدا همه زندگی خود را در راه دین خرج می‌کردند و دائما به دنبال خدا بودند.

عمل خالصانه و اخلاق‌مداری مهمترین ویژگی شهید عشریه بود

در ادامه این مراسم، همسر شهید مدافع حرم ابراهیم عُشریه به همراه دختر خردسالشان در جایگاه حضور یافت و پس از پخش آخرین کلیپ تصویری از شهید عشریه و توصیه‌های ایشان به اطرافیان، به بیان خاطرات شیرین از زندگی در کنار شهید پرداخت.

به گفته همسر بزرگوار شهید، مهمترین ویژگی شهید، عمل خالصانه در زندگی بود. ویژگی دیگر ایشان اخلاق‌مداری در زندگی است.

وی گفت: من به یاد مجاهدت‌ها و صبر حضرت زینب و حضرت رقیه علیهما‌السلام بر شهادت همسرم صبر کردم و امیدوارم به دعای شما بزرگواران سختی دلتنگی برای شهید را تحمل کنیم و فرزندانم راه شهیدان را ادامه دهند.

شهید مدافع حرم ابراهیم عشریه متولد سال ۱۳۵۸ اصالتاً اهل شهرستان نکا و از پاسداران دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام بود که در ۲۵ فروردين ماه ۹۵ در عمليات آزاد سازى منطقه العيس در جنوب حلب مجروح و سپس جاويد الاثر شد و با گذشت ۵۴ روز و با پيگيرى هاى به عمل آمده و دريافت قرائن و شواهد متقن، خبر شهادت وى رسماً تاييد و به عنوان شهيد جاويد الاثر نام گرفت. پیکر پاک این شهید والامقام پس از سه سال به میهن اسلامی بازگشت و در گلزار شهدای نکا به خاک سپرده شد.

قرائت میثاق نامه با شهدا توسط طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام

از ویژگی‌های چشمگیر این مراسم، فعالیت پرشور و خودجوش طلاب دهه هفتادی در اجرای مراسم بود که با وجود اینکه در دوران دفاع مقدس زندگی نکرده بودند، با عشق و علاقه سرشار به شهدا و جهت ادای دین به این بزرگواران با نشاط فراوان به اجرای مراسم پرداختند.

در این مراسم سرکار خانم افضلی با بیان ذکر مصیبت اهل بیت علیهم‌السلام فضا را معنوی کرد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم، پخش کلیپ‌ها و تصاویر شهدا و نیز اجرای همخوانی سرود «کجایید ای شهیدان خدایی» توسط شرکت کنندگان در حسینیه امام خمینی(ره) بود که به معنویت و فضای روحانی مراسم افزود.

در پایان مراسم، میثاق نامه با شهدا توسط طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام قرائت شد./998/د102/ب1

میثم صدیقیان
ارسال نظرات