۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۲۹۰۶۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

توانمندسازی طلاب در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب ضروری است

توانمندسازی طلاب در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب ضروری است
حجت الاسلام طاهری گفت: باید توانمندسازی طلاب در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب در دستور کار طلاب و حوزه‌های علمیه قرار گیرد و این یک شرط اساسی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی نهاد‌های عالی حوزوی این استان که به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به حضور پررنگ طلاب و روحانیون در بزنگاه‌ها خاطرنشان کرد: باید نقش آفرینی طلاب در ستاد حوزوی مواجهه با حوادث غیرمترقبه استان نیز برجسته و پررنگ باشد که به لطف الهی تاکنون نیز همین گونه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه باید گفتمان انقلاب در حوزه‌های علمیه رشد پیدا کند، افزود: نباید بین طلاب و جریان‌هایی که در جامعه اتفاق می‌افتد، فاصله باشد؛ باید طلاب در متن جامعه نقش آفرینی کنند و این از ضرورت‌ها است.

حجت الاسلام طاهری، توانمندسازی طلاب برای پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه خصوصا در دانشگاه‌ها را لازم دانست و اظهار کرد: به یقین حوزه‌های علمیه در این زمینه نقشی کاربردی و غیرقابل انکار خواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید توانمندسازی طلاب در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب در دستور کار طلاب و حوزه‌های علمیه قرار گیرد و این یک شرط اساسی است، ابراز کرد: باید در این زمینه گفتمان سازی در حوزه‌های علمیه راه اندازی و تقویت شود و این از ضرورت‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید بیانیه گام دوم انقلاب موضوع اصلی کرسی‌های آزاد اندیشی طلاب مدارس علمیه قرار داده شود، تصریح کرد: به یقین هر چه مباحثه در زمینه بیانیه گام دوم بیشتر صورت گیرد، طلاب با زوایای مختلف آن بهتر آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام طاهری، راه اندازی مرکز مستقل جهت آموزش ضمن خدمت روحانیون استان را ضروری دانست و ادامه داد: نباید روحانیون استان به حال خود رها شوند؛ باید به طور مستمر از سوی دستگاه‌های مرتبط با آن‌ها ارتباط داشته باشیم و برای رشد فکری آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیرحوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از ابتدای امسال جزء برنامه‌های مصوب مدارس علمیه خواهران استان قرار گرفته است، گفت: تاکنون در این راستا نشست‌های کاربردی خوبی برگزار شده است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات