۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۲۹۱۰۳
آیت الله ری شهری:

فقه کلید بصیرت و کمال عبادت است

فقه کلید بصیرت و کمال عبادت است
آیت الله ری شهری گفت: کسی که در دین خود فقیه نشود و تفقه در دین نداشته باشد خداوند هیچ عملی را از او نمی پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: کسی که می خواهد راهنمای مردم باشد و آنان را به راه الهی هدایت کند دو ویژگی باید داشته باشد.

وی با بیان اینکه تفقه در دین دارای دو بعد عملی و علمی است، ادامه داد: روایات متعددی در زمینه تفقه در دین وجود دارد که برخی به هر دو بعد عمل و علم توجه می کند و بعضی دیگر این دو بعد را جدا بیان می کند.

آیت الله ری شهری با استناد به کلام امام کاظم(ع)، ابراز کرد: حضرت می فرمایند: در دین خدا فقیه باشید و تفقه کنید، اگر شما فقیه در دین شدید بصیرت نیز دارید؛ آن فقیهی بصیرت دارد که دو بعد علم و عمل را باهم داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فقه کلید بصیرت و کمال عبادت است، اظهار داشت: فقه سبب مراتب عالی دنیوی و اخروی می شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: روایت است برتری فقیه از عابد مانند خورشید است بر ستارگان؛ کسی که در دین خود فقیه نشود و تفقه در دین نداشته باشد خداوند هیچ عملی را از او نمی پذیرد؛ بنابراین تفقه در دین بسیار مهم است./813/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات