۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۲۹۱۰۹
حجت الاسلام پژمانفر:

مجلس زبان مردم نیست

مجلس زبان مردم نیست
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: اگر مجلس زبان مردم بود و می‌ایستاد تا حرف‌ها زده شود، مردم شاهد این وضعیت نبودند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در نشست خبری که به‌منظور اعلام آخرین اقدامات مجمع نمایندگان خراسان رضوی در سال جاری و اعلام جزئیات ردیف‌های بودجه لایحه سال ۹۹ در محل دیوان محاسبات خراسان رضوی برگزار شد، گفت: مجلس امروز مدیون فعالیت‌های شهید مدرس است، اگر امروز مجلس نتوانسته جایگاه خودش را حفظ کند به‌دلیل آن است که زبان مردم در مجلس نبوده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی تصریح کرد: مجلس امروز در برابر مردم قرار دارد و مردم نمی‌توانند حرف‌های خود را از طریق مجلس به مسؤولان برسانند، اما اگر مجلس زبان مردم بود و می‌ایستاد تا حرف‌ها زده شود، مردم شاهد این وضعیت نبودند.

وی متذکر شد: فضای دیکتاتوری و استبداد از ناحیه رئیس مجلس سبب اتفاقات اخیر شد، از مقصرین اصلی در خصوص اتفاقات اخیر رئیس مجلس و رئیس جمهور هستند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر با بیان اینکه امروز نان برخی در مخالفت با دولت است، اظهار کرد: بعضی از نمایندگان مجلس امروز موج‌سواری می‌کنند، یعنی نگاه می‌کنند کجا به نفعشان است و به همان طرف می‌روند، یک روز به نفع دولت رأی می‌دهند و یک روز منتقد دولت می‌شوند، این‌ها به‌دنبال سود و ضرر خود هستند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز یک تعداد از نمایندگان از جهت اینکه فضا را به نفع خودشان مصادره کنند، مخالف دولت شده‌اند، اگر کسی را واقعا می‌خواهیم ارزیابی عملکرد کنیم، باید فعالیت وی در طول ۴ سال را بررسی کنیم.

ریالی از ۱۵ میلیارد تومان بودجه زیارتی به مشهد پرداخت نشده است

وی به بودجه حاشیه شهر و بودجه زیارت مشهد اشاره کرد و افزود: با وجود مشکلات حاشیه شهر در مشهد ما یک ردیف بودجه مستقل برای حاشیه این شهر پیش‌بینی کردیم، سال گذشته یک ردیف بودجه برای حاشیه کلان شهرهای مذهبی در نظر گرفته شد، اما متأسفانه هنوز هیچ بودجه‌ای در این خصوص به مشهد نرسیده است.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر عنوان کرد: در خصوص بودجه زیارت تمام تلاش ما این بود که با وجود حذف بودجه، عدد ۱۵ میلیارد تومان را برای مشهد حفظ کنیم، اما سال گذشته ریالی پرداخت نشد و متأسفانه امیدی به پرداخت ریالی از این بودجه در سال جاری در موضوع زیارت نداریم، یکی از پیگیری‌هایی که باید داشته باشیم این است که باید بودجه زیارت دریافت شود، چرا که دولت سال گذشته و امسال بنا به پرداخت بودجه زیارت نداشته و ندارد.

۵۹ درصد اعتبارات عمرانی خراسان رضوی اختصاص نیافته است

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی به تخصیص بودجه سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: مجموعه اعتبارات جاری خراسان رضوی در هشت ماهه اخیر 2 هزار و 460 میلیارد تومان بوده که 41.8 درصد از این بودجه معادل یک هزار و 29 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: 10.4 درصد از اعتبارات نفت و گاز تخصیص پیدا کرده که باید تاکنون 70 تا 80 درصد از آن‌ها محقق می‌شد، 30.4 درصد از اعتبارات متوازن از امکانات کشور در استان و همچنین 28.9 درصد نیز در سطح ملی در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر اضافه کرد: متأسفانه از 30 درصد از اعتباراتی که باید تخصیص یافته باشد، عقب افتاده‌ایم، حوزه عمرانی ما به‌شدت عقب افتاده است، 887 میلیارد تومان اعتبارات در استان در نظر گرفته شده که 66 درصد از آن در هشت ماه گذشته تخصیص یافته، یک هزار و 573 میلیارد تومان نیز اعتبارات تملک‌ دارایی بوده که تاکنون 30 درصد از آن تخصیص یافته است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی اضافه کرد: در ارتباط با اعتبارات ماده 10 قانون مقررات در مدت هشت ماهه 84 درصد تخصیص یافته که عمده آن‌ها توسط اسناد خزانه بوده است، این اسناد برای 1401 به بعد بوده و دستگاه‌ها قادر به فعالیت با اسناد خزانه نیستند.

وی با اشاره به اهمیت تخصیص بودجه‌های عمرانی برای تکمیل پروژه‌ها در خراسان رضوی گفت: ۵۹ درصد اعتبارات عمرانی استان اختصاص نیافته است.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر تصریح کرد: بالغ بر 130 میلیارد تومان تاکنون برای حوزه عمرانی برنامه طراحی کرده‌ایم.

رهبری محتوای افزایش قیمت بنزین را تأیید نکردند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر چرایی تأیید رهبری در ماجرای افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: مقام معظم رهبری محتوا را تایید نکردند، رهبری در مسیر تصمیم حمایت کردند و فرمودند من تصمیم سران سه قوه را تأیید می‌کنم.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت شورای هماهنگی اقتصاد از مجلس رفع مسئولیت نمی‌کند، گفت: مجلس وظیفه دارد در جهت حفظ حقوق مردم تلاش کند. رهبری نگفتند شما یک شبه بنزین را سه برابر کنید.

نگرانی مردم از عدم تحقق وعده‌های دولت است

حجت‌الاسلام پژمان‌فر با اشاره به افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: بیشترین نگرانی مردم در ماجرای افزایش قیمت بنزین به‌دلیل عدم اعتماد به تحقق وعده‌های دولت است، دولت در ۶ سال گذشته به وعده‌های انتخاباتی خود عمل نکرده و عدم صداقت خود را به اثبات رسانده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی بی‌اعتمادی به دولت را عامل نارضایتی مردم خواند و افزود: دولت اعلام کرده بود که بنزین را گران و درآمدش را با رویکرد عدالت بین مردم توزیع می‌کند، علاوه بر این، دولت به مردم وعده داد که در راستای جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالاها اقدام کند، اما اینگونه نشد.

وی متذکر شد: متأسفانه در ارتباط با افزایش هزینه بنزین تا کنون یک ریال هم به خزانه نیامده است، در حالی‌که رئیس جمهور قول داده بود، تمام هزینه در اختیار مردم قرار بگیرد، وقتی رئیس جمهور می‌گوید تمام پول را به مردم می‌دهیم، باید این وعده تحقق یابد اما امروز هیچ اطلاعی از پول نداریم و ریالی به خزانه واریز نشده است./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات