۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۲۹۱۴۲
نیمه دوم آذر برگزار می شود؛

برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث مازندران

برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث مازندران
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه علمیه مازندران با شرکت بیش از صد نفر همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه‌های علمیه همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.
 
وی، یکی از برنامه‌های مهم انگیزشی در حوزه ترویج قرآن کریم را برگزاری مسابقات قرآن وحدیث دانست و افزود: این رویداد مهم قرآنی در حوزه‌های علمیه به منظور فراهم آوردن زمینه‌ای جهت انس بیشتر طلاب با کلام وحی، نهادینه کردن مفاهمیم تعالی بخش آن و نشر و بسط فضای معنوی و عطر آگین قرآن کریم برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام طبرسی، ترویج و توسعه فضای انس با قرآن و حدیث در بین طلاب علوم دینی، تشویق طلاب به حفظ و فهم معارف قرآن و حدیث، شناسایی طلاب نخبه در زمینه مهارت‌ها و تخصص‌های قرآنی و حدیثی و زمینه سازی برای ارتقاء سطح قرآنی و حدیثی طلاب را از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات اعلام کرد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، داشتن کد تحصیلی فعال مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، رعایت موازین اسلامی در رفتار، پوشش و زی طلبگی و شرکت طلاب در یکی از رشته‌های کتبی و شفاهی از جمله شرایط عمومی شرکت در این دوره از مسابقات اعلام کرد.
 
وی با اشاره به این که نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی برگزار می‌شود، گفت: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در دو بخش رشته‌های شفاهی و کتبی خواهد بود که در نهایت از سوی کمیته فنی و تعیین سهمیه استان‌ها برای مرحله نیمه نهایی مشخص خواهد شد.
 
حجت الاسلام طبرسی زمان برگزاری این دوره از مسابقات در مازندران را نیمه دوم آذر ماه اعلام کرد و افزود: علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در این دوره از مسابقات در سایت معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه ثبت نام کنند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران ادامه داد: منتخبان مرحله نهایی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه و همچنین منتخبان مسابقات کشوری سازمان اوقاف و امورخیریه در رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق و ترتیل از حضور در مرحله استانی این دوره از مسابقات معاف بوده و به طور مستقیم به مرحله نیمه نهایی راه خواهند یافت.
 
وی با بیان این که مرحله شفاهی این دوره از مسابقات را حفظ قرآن، قرائت، خطابه و دعا خوانی اعلام کرد و گفت: مرحله کتبی نیز در رشته‌های معارف حدیث، حفظ جزء سی و سور منتخب، حفظ و معارف موضوعی و تفسیر خواهد بود.
 
حجت الاسلام طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت نام بیش از صد طلبه برای شرکت در نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در مازندران خبر داد و افزود: این دوره از مسابقات نیمه دوم آذر ماه با حضور اساتید مجرب و همچنین شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران همچنین ادامه داد: هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه نیز سال گذشته با حضور استان‌های مازندران، گلستان، سمنان و مدیریت بابل به میزبانی ساری برگزار شد./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات