۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۲۹۱۷۷
حجت الاسلام عبدالملکی مطرح کرد؛

تلاش مؤسسه دارالإعلام در جهت تولید آثار پرمحتوا در نقد وهابیت

تلاش مؤسسه دارالإعلام در جهت تولید آثار پرمحتوا در نقد وهابیت
معاون پژوهش مؤسسه دارالإعلام از تلاش این مؤسسه در جهت تولید آثاری وزین و پرمحتوا خبر داد و گفت: ما تلاش می کنیم به جدیدترین ابهامات، شبهات و اشکالات سلفی ها پاسخ دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالملکی معاون پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی دارالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) در نشست معرفی و نقد کتاب «سماع موتی» که در سالن نشست های این مؤسسه برگزار شد، با اشاره به لزوم تلاش بیشتر برای نقد جریان های سلفی و وهابی در حوزه اظهار داشت: این کتاب نیز در همین راستا تدوین شده است.

وی افزود: از زمانی که این کتاب از سوی مؤسسه دارالاعلام منتشر شد از مناطق مختلف کشور حتی مناطق سنی نشین مورد استقبال قرار گرفته و درخواست های زیادی برای ارسال این کتاب از استان هایی نظیر کرمانشاه و آذربایجان غربی داشته ایم.

معاون پژوهشی مؤسسه دارالإعلام در ادامه با اشاره به تلاش های این مؤسسه برای تولید آثار وزین و علمی تأکید کرد: همه می دانیم اگر یک اثر و یک کتاب بدون محتوا تولید شود هرگز مورد استقبال قرار نمی گیرد، از این رو این کتاب بر اساس منابع و مبانی اهل سنت نوشته شده است.

وی اضافه کرد: تا کنون در ارتباط با موضوع شنیدن اموات کتابی به صورت مستقل نوشته نشده بود و خلأ جدی در این زمینه حس می شد چراکه بحث «سماع موتی» هرچند یک موضوع جزئی است ولی در حقیقت مقدمه ای برای موضوعات مهمتری از جمله توسل و شفاعت محسوب می‌شود.

حجت الاسلام عبدالملکی با اشاره به اتهام هایی که از سوی وهابیت علیه شیعه مطرح می‌شود، گفت: یکی از تهمت های آنها این است که شیعیان به دنبال توسل به اهل بیت هستند در حالی که آنها از این دنیا رفته اند و صدای ما را نمی شنوند، در حالی که محقق این اثر با استدلال به مبانی و منابع مستدل و محکم از جمله منابع خود اهل سنت این مسأله را ثابت کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین برخی از افراطی ها و سلفی ها شیعه را بدعت گذار می نامند و می خواهند نسبت های ناروایی به ما بدهند، از این رو در این اثر تلاش شده تا به جدیدترین شبهات و اشکالات وهابیت به شیعه در زمینه توسل، شفاعت و استغاثه نیز پاسخ داده شود./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات