۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۲۹۱۸۱
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

برخی انتخاب‌ها سبب عقب افتادگی کشور می‌شود

برخی انتخاب‌ها سبب عقب افتادگی کشور می‌شود
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: برخی انتخاب‌ها سبب عقب افتادگی جامعه و کشور می‌شود و برای جلوگیری از این آسیب باید با مطالعه و بصیرت فرد اصلح را انتخاب کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در دیدار اساتید و طلاب مدارس علمیه خواهران استان سمنان در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان با اشاره به اینکه انسان‌ها در پیچ‌های تند زندگی دچار واژگونی می‌شوند، بیان کرد: انتخابات مانند پیچ‌های تند و خطرناک ممکن است سبب سقوط انسانیت و اخلاق ‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه کارها و فعالیت‌های انسان باید برای رضای خدا و خلوص نیت باشد، تاکید کرد: بسیاری از افراد در اوایل انقلاب بسیار با انگیزه فعالیت می‌کردند و در ادامه راهشان از انقلاب جدا شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور نداشتن خلوص نیت را عامل این امر عنوان و بیان کرد: نبود خلوص نیت سبب بسته شدن درهای رحمت و خیر بر روی این افراد شد و آنان را از یک انقلابی به یک فرد ضد انقلاب تبدیل کرد.

وی گفت: طلاب حوزه‌های علمیه به ویژه خواهران طلبه به عنوان یک عضو تاثیرگذار در خانواده باید با مراقبت خیرخواهانه، ترس از شیطان و پناه بردن به خداوند از این امتحان سر بلند بیرون آیند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور ادامه داد: خواهران طلبه در انتخابات پیش‌رو باید با خلوص نیت و مراقبت از گوش، دست و زبان خود، مواضع سیاسی را به صورت آگاهانه انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: طلاب باید توجه داشته باشند که در جامعه به عنوان یک مرجع محسوب و حرف، انتخاب و مواضع سیاسی آن‌ها مقیاسی برای داوری دیگران تلقی می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: برخی انتخاب‌ها سبب عقب افتادگی جامعه و کشور می‌شود و برای جلوگیری از این آسیب باید با مطالعه و بصیرت به انتخاب درست بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه طلاب از سرمایه‌های ارزشیامام زمان(عج) هستند، گفت: حوزه‌های علمیه را باید با اثرگذاری گسترده در جامعه تقویت کرد تا شاهد آثار و برکات فعالیت‌های بی نظیر طلاب در عرصه‌های مختلف مانند تبلغ، باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور بر اثرگذاری گسترده حوزه‌های علمیه و طلاب به شکل مداوم تاکید و بیان کرد: حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران اول راه است و هیچگاه جلد نمی‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: بیش از ۱۰۰ هزار طلبه خانم در سه سطح مختلف در حوزه‌های علمیه سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور افزود: بیش از 100 هزار طلبه خانم از حوزه‌های علمیه کشور دانش‌آموخته شده‌اند.

وی ادامه داد: حدود ۶ هزار استاد کار آموزش در مراکز حوزه‌های علمیه خواهران را برعهده دارند که بیش از پنج ششم آموزش‌ها بر عهده خواهران دانش آموخته در حوزه است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران یادآور شد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران مهیا ساختن عرصه برای استفاده از ظرفیت‌های خاموش است و حوزه علمیه خواهران یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در بهره‌گیری از ظرفیت زنان است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور بیان کرد: بیش ۱۰۳ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که نیمی از جمعیت دانش آموزان زنان هستند و همچنین از میان بیش از چهار میلیون دانشجو در کشور بیش از نیمی خانم هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ مدرسه حوزه علمیه در کشور در مقاطع مختلف وجود دارد و اکنون به واسطه این ظرفیت مردم کشور فرصت یافتند مطالبه حضور در صحنه داشته باشند.

در پایان این دیدار از اعضای شورای علمی و پژوهشی استان سمنان تقدیر شد.

گفتنی است، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به منظور شرکت در آیین افتتاح مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران در سمنان، بازدید از حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر استان و حضور در نشست فصلی مدیران حوزه‌ علمیه خواهران استان، روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری به این استان سفر کرده است.

استان سمنان دارای هشت حوزه علمیه خواهران است و بیش از ۵۰۰ طلبه در مقاطع عمومی و تخصصی مشغول به تحصیل هستند./1324/د101/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
سلام
0
0