۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۲۹۱۸۹

امام جمعه ای که برنامه های خود را به خاطر نامه یک پیرمرد کنسل کرد

امام جمعه ای که برنامه های خود را به خاطر نامه یک پیرمرد کنسل کرد
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، تعامل و ارتباط نزدیک و مستمر با اقشار مختلف مردم را جزء مهم ترین برنامه های کاری خود قرار داده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی که آبان ماه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده ولی فقیه در مازندران منصوب شد، تعامل و ارتباط نزدیک و مستمر با اقشار مختلف مردم را جزء مهم ترین برنامه های کاری خود قرار داده که مورد استقبال گسترده مردم نیز قرار گرفته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی که در حوادث سیل ابتدای امسال نیز همواره با حضور خود در کنار مردم سیل زده مناطق مختلف شرق استان ضمن هم دردی با سیل زدگان در جهت رفع مشکلات آنها قدم های ارزشمندی برداشت، در جایگاه جدید نیز همان مشی و سلوک رفتاری را خود ادامه داده است.
امام جمعه ای که برنامه های خود را به خاطر نامه یک پیرمرد کنسل کرد
 
نماینده ولی فقیه در مازندران، علیرغم مشغله‌های کاری که در این روز‌ها با آن مواجه است، اما بخشی از فرصت‌های خود را به دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف مردم در خارج از فضای اداری و دفتر خود اختصاص می‌دهد که این نشان دهنده از دغدغه ای است که وی نسبت به امور مردم دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی که پرورش یافته بیت علم و فقاهت است در این روزها، همواره بخشی از دیدار‌های خود را به دیدار چهره به چهره با مردم اختصاص داده و پای درد و دل آن‌ها می‌نشیند و این همان شیوه ای است که علما و فقهای دینی در طول تاریخ به آن عمل می کردند.
 
امام جمعه ساری نیز این سنت ارزشمند را از والد بزرگوارش حضرت آیت الله محمدی لائینی، نماینده فقید مازندران در مجلس خبرگان رهبری به ارث برده و در طول چندین سال امامت جمعه شهرستان نکا نیز همواره بخش مهمی از برنامه های خود را به احوال پرسی و دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف مردم اختصاص می‌داد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران که بیت شریفش به انقلابی بودن، ساده زیستی و مردم داری شهرت دارد در جایگاه جدید خود نیز ادامه دهنده راه علمای سلف است و همراهی با مردم را جزء اصول مهم مدیریتی خود می‌داند.
 
این روز‌ها که تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و بی تدبیری برخی مسؤولان و مدیران دست به دست هم داده تا فشار‌های اقتصادی بسیاری به مردم با بصیرت، ولایی و انقلابی کشورمان وارد شود، این روحانی وارسته که بیتش در ساده زیستی و مردم داری زبانزد خاص و عام است با قرار گرفتن در کنار مردم، خود را شریک غم و شادی آن‌ها می‌داند و تلاش می‌کند با سخنان پدرانه خود بخشی از آلام آن‌ها را کم کند.
 
در همین راستا حجت الاسلام والمسلمین لائینی، شب گذشته با حضور در مسجد جامع ساری ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مسجد تازه مرمت شده، نماز جماعت را در کنار مردم شهر ساری اقامه کرد.
امام جمعه ای که برنامه های خود را به خاطر نامه یک پیرمرد کنسل کرد
 
مسجد جامع ساری که قدمتی بسیار طولانی دارد، متأسفانه سال گذشته در نتیجه یک بی تدبیری به طور کامل در آتش سوخت، اما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با همت علمای شهر ساری و تلاش مجاهدانه مسؤولان امر دوباره مرمت، افتتاح و به بهره برداری رسید.
 
حال حجت الاسلام والمسلمین لائینی در نخستین روز‌های فعالیت خود در جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه ساری پای در مسجدی تاریخی گذاشت که هر یک از آجر‌های این فضای معنوی، گویای روز‌های پر تلاطم نهضت مبارزات انقلاب در شهر ساری است.
 
این حضور نماینده ولی فقیه در مازندران در مسجد تاریخی جامع ساری موجب استقبال گسترده نمازگزاران شد و این اقدام وی مورد تقدیر حاضران قرار گرفت.
 
مسجد جامع ساری که در بازار شهر ساری قرار دارد همواره محل رفت و آمد اقشار مختلف مردم مرکز استان است که همین امر موجب شد حجت الاسلام والمسلمین لائینی پس از اقامه نماز جماعت در این مکان دینی، دقایقی را به صورت پیاده در بازار طی کند که موجب استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت.
 
امام جمعه ساری در این فرصت به وجود آمده با هر یک از بازاریان و کاسبان این منطقه از شهر به گفتگو پرداخت و از وضعیت اقتصادی و شرایط حاکم بر بازار از آن‌ها پرسید و بازاریان نیز در یک فضای صمیمی و بدون هیچ تشریفاتی به درد و دل با نماینده ولی فقیه پرداختند.
امام جمعه ای که برنامه های خود را به خاطر نامه یک پیرمرد کنسل کرد
 
مردم مؤمن، با بصیرت و فهیم شهر ساری که در پشتیبانی از انقلاب، نظام و ولایت سابقه طولانی داشته و کارنامه درخشان و روشنی در عرصه‌های مختلف چهل سال اخیر دارند، با دیدن چنین صحنه‌ای بسیار خوشحال و خرسند شدند و از این که نماینده ولی فقیه این گونه فرصت خود را برای درد و دل با مردم، بازاریان، پیر و جوان اختصاص داد اظهار رضایت کردند.
 
مردم نجیب و فهیم ساری که از حضور امام جمعه ساری در میان خود بسیار خرسند بودند، حضور مسؤولان بخش‌های مختلف در میان مردم را بهترین راه‌ حل مشکلات جامعه دانستند و خواستار الگوگیری سایر مسؤولان از نماینده ولی فقیه در مازندران شدند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از دیگر اقدامات ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین لائینی که در گذشته نیز پر سابقه بوده حضور در منزل افراد بی بضاعت، بیمار و محرومان و دل جویی از آن‌ها است.
امام جمعه ای که برنامه های خود را به خاطر نامه یک پیرمرد کنسل کرد
 
بر همین اساس نماینده ولی فقیه در مازندران امروز به جهت دلجویی از پیرمرد بی بضاعت اهل روستای درازمحله ساری که با ارسال نامه‌ای به وی، خواهان استمداد و کمک از وی شد سرزده به منزل این پیرمرد عزیمت کرد و پیگیر رفع مشکلات این شخص شد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اولویت قرار دادن وضعیت این پیرمرد روستایی به شخصه به منزل این فرد روستایی رفت و از نزدیک در جریان مشکلات او قرار گرفت و ضمن گفتگو صمیمی با این مرد روستایی دستورات لازم را برای رفع مشکل وی صادر کرد.
 
این فرد نیازمند که به دلیل مشکلات مالی توان فراهم کردن امکانات اولیه برای زندگی خود را نداشت در نامه‌ای خطاب به نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار رسیدگی به مشکلاتش شد که حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی نیز رسیدگی به مطالبه این فرد روستایی را به برنامه‌های دیگر خود ترجیح داد و به منزل این پیرمرد روستایی رفت./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
از اقدام ایشان تقدیر شود.
0
0
حمیدیان
Iran, Islamic Republic of
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
درباره اقدامات مردم داری استاد لائینی ایشان برای سایر روحانیون الگو معرفی شوند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
چنین گفت فردوسی پاکزاد . که رحمت بر آن تربت پاک باد که مازندران شهر ما یاد باد . همیشه بر و بومش آباد باد مگر غیر از این است معنای آن کنی قلب افسردگان را جوان؟ امامی که رافت کنی بر همه شکافتی سر خصم دین با قمه خدا قلبت آرام و شادان کند چهان را چو تو پر ز رادان کند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶
بسیار از بزرگواری و اظهار لطف شما برادران عزیز دست اندر کار که اصلاح مورد پسندی را در نوشته ی حقیر معمول داشته اید برای شما از خدای تعالی توفیقات زیاد و طول عمر پر برکت و سعادت دارین را خواهانم و التماس دعا دارم . ارادتمندتان نویسنده ی قطعه ی بالا .والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.
0
0