۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۲۹۱۹۴
حجت الاسلام والمسلمین رستمی خبر داد؛

بازخوانی بیانات رهبری در دانشگاه و حوزه به مناسبت هفته گفتمان انقلاب

بازخوانی بیانات رهبری در دانشگاه و حوزه به مناسبت هفته گفتمان انقلاب
حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: بازخوانی سخنان رهبری درخصوص مکتب انقلاب از اقداماتی است که در هفته گفتمان انقلاب اسلامی در مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، امروز در نشست خبری مکتب انقلاب اسلامی که به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ آذرماه در این نهاد برگزار شد، گفت: ۱۲ آذرماه روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: سال ۷۹ کارگزاران دیداری با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند و معظم له در این سخنرانی به تدوین انقلاب اسلامی پرداخته و به اصول فکری نظام و موانع آن اشاره می‌کنند و مردم سالاری را از ویژگی های مهم انقلاب بیان می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار با کرامت انسانی آغاز سپس وظایف اصلی مسؤولان را تبیین می کنند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در این دیدار به ۵ مرحله انقلاب اسلامی که از آغاز پیروزی و تا تمدن سازی اسلامی است اشاره می کنند، گفت: آن ۵ مرحله شامل پیروزی انقلاب اسلامی، تأسیس نظام اسلامی، شکل گیری دولت اسلامی، شکل گیری جامعه اسلامی و رسیدن به تمدن اسلامی می شود.

وی افزود: رهبر انقلاب تا قبل از این جلسه سه مرحله آن را بیان فرموده سپس در سالها بعدی این مراحل را تکمیل می کنند، به نوعی می توان گفت معظم له نقشه مکتب انقلاب اسلامی را بارها در بیانات خویش اعلام کرده بودند که مورد توجه بسیاری از مجموعه های انقلابی و بعضا تشکل های دانشگاهی قرار گرفت اما متاسفانه در برخی از دهه ها توجه کارگزاران انقلاب اسلامی به این مهم کم رنگ بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی بیان داشت: در دهه اول انقلاب اسلامی با سختی ها و مشکلاتی همچون جنگ تحمیلی روبرو بودیم و در سال 79 می فرمایند: در این دهه ما نهضت بازگشت به انقلاب اسلامی را داشتیم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: در دهه 80 شاهد بازگشت شعارهای انقلاب اسلامی در شعارهای دولت ها و احیای شعارهای انقلاب هستیم و در اواخر دهه 80 غفلت و بی توجهی به مبنای انقلاب اسلامی را مشاهده می کنیم و فاصله گرفتن رویکرد دولت ها با نظام را می توان در سخنان رهبر انقلاب دید.

وی از رونمایی کتاب دهگانه انقلاب اسلامی برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه 14 آذرماه در یکی از دانشگاه های تهران خبرداد و گفت: این کتاب ها آثار ارزشمند و فاخری هستند که حول محور سخنرانی راهبردی و تبیین فرمایشات رهبر انقلاب از مکتب انقلاب اسلامی به همت بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی جمع آوری و تدوین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با بیان این مطلب که ما این هفته را هفته گفتمان انقلاب نامگذاری کردیم، ابراز کرد: بازخوانی سخنان رهبر انقلاب و روایتگری آن به صورت تابلو و اینفوگرافی از اقداماتی است که در این هفته در مراکز علمی دانشگاهی، حوزوی و غیره انجام خواهد شد تا به نوعی سرآغاز بازگشت جریانهای فکری و مطالبه گری از دولت و تحقق عملی محورهای بیانیه گام دوم انقلاب باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات