۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۶۲۹۲۰۴
دبیر ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران:

۳.۳ درصد داوطلبان مجلس حوزوی هستند

۳.۳ درصد داوطلبان مجلس حوزوی هستند
موسوی با ارائه آماری از ثبت نام کنندگان برای حضور در مجلس یازدهم تا پایان روز دوم گفت: ۳.۳ درصد داوطلبان مجلس شورای اسلامی تحصیلات حوزوی دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا مستقر در ستاد انتخابات کشور سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور عصر امروز با حضور در جمع خبرنگاران با ارائه آماری گفت: تا پایان روز دوم ۱۸۴۴ نفر برای حضور در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌اند.

وی در خصوص تفکیک جنسیتی داوطلبان حضور در بهارستان بیان داشت: ۸۹ درصد از ثبت نام کنندگان آقا و ۱۱ درصد نیز خانم هستند.

وی در خصوص سطح علمی ثبت نام کنندگان تا به امروز، عنوان داشت: ۳.۳ درصد مجموع ثبت نام کنندگان دارای تحصیلات حوزوی هستند، ۱۲/۸ درصد تحصیلات دکترا دارند و ۷۶.۸ درصد کارشناسی ارشد و ۷.۱ در صد لیسانس و کمتر از لیسانس دارند. حتی برخی از افراد با مدرک کاردانی هم داوطلب ثبت نام شده‌اند.

موسوی با ارائه آماری در خصوص میزان ثبت نام‌ها در استان‌های کشور بیان داشت: در ۴۸ ساعت در کل استان کهکیلویه و بویراحمد تنها ۹ نفر برای حضور در بهارستان نام نویسی کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان اظهار داشت: برخی از افرادی که در آمار فوق به آن‌ها اشاره نشده و تعداد آن‌ها ارائه نشده از نظر ارائه مدارک نقص داشته‌اند که پس از بررسی مجدد این افراد نیز به لیست اصلی اضافه خواهند شد. /۸۵۶/پ202/ق

ارسال نظرات