۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۲۹۲۱۱
تولیت مدرسه علمیه نورالاصفیا:

طلاب نقشه های دشمن را در فضای مجازی برای مردم تبیین کنند

طلاب نقشه های دشمن را در فضای مجازی برای مردم تبیین کنند
حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه طلاب بسیجی از ظرفیت مسجد غفلت نکنند، گفت: طلاب نقشه های دشمن را در فضای مجازی برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصلحی تولیت مدرسه علمیه نورالاصفیا، امروز در همین مدرسه علمیه به شرح خطبه شریف همام پرداخت و گفت: خطبه همام به خطبه متقین معروف است و امام علی(ع) در این خطبه انسان های با تقوا را توصیف می کنند.

وی با استناد به روایات ائمه اطهار(ع)، ادامه داد: نقل شده روزی جناب همام که یکی از یاران امام علی(ع) که به پارسایی و زهد شهره بود نزد ایشان آمد و عرض کرد یا امیرمومنان(ع) مردم با تقوا را برای من توصیف بفرما، چنان که گویی من آنان را مشاهده می کنم.

حجت الاسلام مصلحی اضافه کرد: حضرت بعد از درخواست جناب همام فرمودند: ای همام تقوا بورز و عمل صالح انجام ده؛ جناب همام به این سخن کوتاه قانع نشد و حضرت بعد از حمد و ثنای پروردگار و درود به پیامبراکرم(ص) صفات مردمان با تقوا را برای ایشان توصیف کردند.

تولیت مدرسه علمیه نورالاصفیا در ادامه بیان داشت: حضرت فرمودند: خداوند متعال هنگامی که مخلوقات را خلق کرد از اطاعت و عبادت آنان بی نیاز و از معصیت‌شان در امان بود چرا که سود و ضرر اطاعت و معصیت انسان ها نفع و لطمه ای برای خداوند متعال ندارد.

حجت الاسلام مصلحی با استناد به فرازهایی از این خطبه شریف متقین را انسان هایی دارای مقام و فضائل خاص خواند و گفت: مردم با تقوا در میان همه انسان ها اهل فضیلت ها و جایگاه خاص نزد پروردگار هستند.

وی با اشاره به آیات الهی، عنوان کرد: آیات قرآن کریم خطاب به همه انسان ها است و اختصاص به قوم و قبیله خاصی ندارد، در این کتاب آسمانی آمده رب را بندگی کنید؛ رب کسی است که انسان را خلق کرد و او را تربیت می کند بر این اساس بندگی هدف اصلی خلقت نیست بلکه ابزاری برای رسیدن به تقوا است.

حجت الاسلام مصلحی ادامه داد: همچنین مقصود از تقوا پرهیزکاری نیست بلکه پرهیزکاری بخشی از تقوا به شمار می رود و دوری از کارهای حرام یکی از مراحل تقوا محسوب می شود. انسان متقی در لحظه لحظه عمرش مراقبت دارد کاری انجام ندهد که معصیت باشد.

تولیت مدرسه علمیه نورالاصفیا با بیان حدیثی از امام رضا(ع)، ادامه داد: زمانی که حضرت می فرمایند: نگاه به نامحرم تیری از تیرهای شیطان است مقصود آن است که با انجام این گناه چشم انسان قادر به مشاهده حقایق نخواهد بود. براساس این خطبه شریفه انسان موظف است در تمام شؤونات زندگی با مراقبت نفس و عمل، در مسیری گام بردارد که خداوند برایش ترسیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه انسان ها به سبب فضائل و برتری‌شان دارای رتبه های متفاوتی نزد خداوند هستند، گفت: امام علی(ع) زمانی که فضائل و برتری انسان ها را در این خطبه نورانی بیان می فرمایند به گونه ای آن صفات را مطرح می کنند که انسان ها به واسطه کسب این فضائل نزد خداوند دارای رتبه و درجه هستند و متقین بالاترین رتبه را در نزد خداوند دارند.

تولیت مدرسه علمیه نورالاصفیا با بیان اینکه بسیج یک نهاد مردمی است که خود مردم آن را اداره می کنند، ابراز کرد: بسیج مولود مسجد است بنابراین تعامل بسیج و مسجد باید قوی باشد و طلاب بسیجی از ظرفیت مسجد غفلت نکنند.

حجت الاسلام مصلحی با تاکید بر اینکه طلاب نقشه های دشمنان را که در فضای مجازی علیه ملت ایران انجام می دهند برای مردم تبیین کنند، گفت: طلاب و حوزه های علمیه برای مقابله با هجمه های فرهنگی و اعتقادی دشمنان به انجام فعالیت های فکری و تربیتی اقدام کنند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات