۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۲۹۲۳۷
حجت الاسلام احتشام کاشانی:

ایجاد فتنه ها در جامعه نتیجه دوری از فرهنگ قرآن است

ایجاد فتنه ها در جامعه نتیجه دوری از فرهنگ قرآن است
استاد حوزه علمیه قم ضمن تجلیل از رهبر معظم انقلاب در خاموش کردن فتنه بنزینی، ایجاد فتنه ها در جامعه را نتیجه دوری از فرهنگ قرآن دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی احتشام کاشانی استاد حوزه علمیه قم شامگاه دوشنبه در جمع زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه «وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» اظهار داشت: یکی از گله های پیامبر گرامی اسلام(ص) در روز قیامت در حضور شهدا و ملائکه و انبیاء به خداوند این است که این قوم مسلمان قرآن که کتاب تبیان و هدایت و شهادت و رسیدن به مراتب عقلانیت و عبودیت بود را کنار گذاشتند و در سبک زندگی از قرآن بهره چندانی نگرفتند.

وی افزود: خواص در طول تاریخ و کسانی که اهل سخن و قلم هستند باید این گلایه پیامبر گرامی اسلام(ص) را جدی بگیرند؛ چرا ایشان از امت و قوم خود گله می کند؟ ایشان با نصارا و یهود کاری ندارد بلکه مسلمانان را می گوید، آیا جامعه امروز مصداق این عرض گلایه آمیز هست یا خیر؟ آیا قرآن ملجأ و مأوا بود یا آداب فردی و هواهای نفسانی جامعه را مدیریت کرد.

حجت الاسلام احتشام کاشانی با بیان این که خادم الحرمین گاو شیرده یکی از احمق ترین افراد روی زمین یعنی ترامپ شده است، گفت: این همان نتیجه دور شدن از فرهنگ قرآن است.

وی اضافه کرد: اگر قرآن مورد عبرت گیری قرار می گرفت و در جامعه اگر آنگونه که خدا می خواست مورد توجه قرار می گیرد، فتنه ۵۸ با شهادت شهید مطهری شروع نمی شد، یا فتنه 68 پیش نمی آمد که امام راحل برای این فتنه طلب مرگ از خدا بکند چراکه ایشان طعم تلخ خیانت دوستان را چشید و در فروردین ماه 68 طلب مرگ از خدا کرد و دو ماه بعد هم از دنیا رفت که خواص جامعه نفهمیدند منافقان در یکی از اصلی ترین مراکز انقلاب رسوخ کرده اند.

امام جمعه موقت کاشان تأکید کرد: اگر از فرهنگ قرآنی خوب استفاده کردیم سخنرانی جزء کالاهای اساسی بود و برای روشن شدن سبک زندگی استفاده می کردیم، فتنه ۷۸ یا 88 را نداشتیم، بنابراین باید به فرهنگ قرآن برگردیم چون با حرف زدن که شهدا حق بزرگی به گردن ما دارند به وظیفه خود عمل نکرده ایم.

حجت الاسلام احتشام کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه 98 و قضیه گران شدن بنزین خاطرنشان ساخت: حقیقتا در این قضیه دشمنان به دنبال سوء استفاده بودند اما دیدیم رهبر معظم انقلاب که قرآن را مهجور نگاه نداشته چگونه با سخنان خود آبی روی آتش ریخت و زمینه را برای دشمنی های بعدی از بین برد.

وی ضمن انتقاد از بی تدبیری در گران شدن بنزین یادآور شد: اصل گران شدن بنزین لازم بود ولی نوع گران شدن آن هم بدون اقناع اندیشه مردم کار درستی نبود، به همین جهت رهبر معظم انقلاب با سخنان خود در روز یکشنبه بعد از گران شدن بنزین مانع از دو قطبی شدن جامعه شدند چراکه دشمنان در صدد بودند فتنه بزرگ تری را به راه بیاندازند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات